Studievalg og videregående studie

Ikke modtaget eksamensbeviser for alle beståede fag

07. juli 2019 af MalleMelon

Hej alle.
Jeg håber virkelig at der er én der kan hjælpe mig med dette.
Så jeg har lige færdiggjort min HF (ikke fuld HF), og er nu igang med optagelsesprocessen til en videregående uddannelse.
Jeg har søgt ind igennem optagelse.dk og det viser sig nu at jeg ikke har modtaget eksamensbeviser for alle mine beståede fag, hvilket gør at jeg ikke lever op til adgangskravene. 
De eksamensbeviser jeg har modtaget er for fagene: Historie B, Dansk A (mundtlig og skriftlig), Engelsk A (mundtlig og skriftlig), Samfundfag B (hvilket jeg ikke bestod).
Jeg mangler stadig eksamensbeviser for matematik C både skriftlig og mundtlig, religion C og samfundsfag C (hvilket er den jeg mangler).
Jeg havde tænkt mig at kontakte det uddannelsessted hvor jeg tog min HF i morgen, men jeg kan se på deres hjemmeside at de holder sommerferie fra i morgen af.
Min deadline for aflevering af samfundsfag C eksamensbeviset (hvilket er den manglende adgangsgivende eksamen) er på tirsdag (09-07-2019) klokken 12.

Er det normalt at man ikke modtager eksamensbeviser for alle beståede fag?


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juli 2019 af Anders521

#0 Jeg gætter på, at du burde modtage et eksamensbevis, hvori alle beståede fag indgår. På hvilken videregående uddannelse er der tale om?


Svar #2
07. juli 2019 af MalleMelon

Professionsbachelor som pædagog.
Jeg fandt lige ud af at jeg kunne logge ind på uddannelses ministeriet med mit NemID, og derinde lå eksamensbevis for samfundsfag C, så nu skulle jeg meget gerne opnå adgangskravende :)
Jeg mangler dog stadig de andre eksamensbeviser, men de er heldigvis ikke nødvendige for optagelse.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juli 2019 af Anders521

#2 Godt, at du fandt det.


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. juli 2019 af JEEJ2008

#0

Hej alle.
Jeg håber virkelig at der er én der kan hjælpe mig med dette.
Så jeg har lige færdiggjort min HF (ikke fuld HF), og er nu igang med optagelsesprocessen til en videregående uddannelse.
Jeg har søgt ind igennem optagelse.dk og det viser sig nu at jeg ikke har modtaget eksamensbeviser for alle mine beståede fag, hvilket gør at jeg ikke lever op til adgangskravene. 
De eksamensbeviser jeg har modtaget er for fagene: Historie B, Dansk A (mundtlig og skriftlig), Engelsk A (mundtlig og skriftlig), Samfundfag B (hvilket jeg ikke bestod).
Jeg mangler stadig eksamensbeviser for matematik C både skriftlig og mundtlig, religion C og samfundsfag C (hvilket er den jeg mangler).
Jeg havde tænkt mig at kontakte det uddannelsessted hvor jeg tog min HF i morgen, men jeg kan se på deres hjemmeside at de holder sommerferie fra i morgen af.
Min deadline for aflevering af samfundsfag C eksamensbeviset (hvilket er den manglende adgangsgivende eksamen) er på tirsdag (09-07-2019) klokken 12.

Er det normalt at man ikke modtager eksamensbeviser for alle beståede fag?


Skynd dig at sende en mail til optagelse på det sted hvor du har søgt. - de kan evt. tillade et betinget optag der så giver dig lidt ekstra tid til at fremskaffe dokumenation for beståede elementer. Faktisk måske endda ringe til dem i morgen tidlig og forklare sagen.

Mvh.


Skriv et svar til: Ikke modtaget eksamensbeviser for alle beståede fag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.