Søgning på: teknologihistorie eksamen. Resultater: 19721 til 19740 af 34075
-
ligefrem proportionalitet
ForumindlægGodaften...Jeg er endnu en gang stødt på problemer mht. matematik-læsningen! Ligefrem proportionalitet... er her en der kan forklare eller skære det ud i pap for mig? jeg mener at det er forholdet mellem x og y, og at den hedder y=a*x... men i min bog står det, at den hedder y=b*x... jeg er forvi... -
Fænomenologisk (metode til AT)
ForumindlægJeg skal op i emnet kvindehandel (til prostitutionen) i AT. Jeg har konkluderet ud fra statistik er kvindehandel er et stigende problem i Danmark. Da det er klart at der er høje mørketal omkring dette problem vil jeg sige, at den kvantitative metode jeg har brugt kan suppleres med en kvalitativ m... -
Kunsteventyr/folkeeventyr?
ForumindlægHejHvis man nu trækker en kunsteventyr eller et folkeeventyr, ville man så sige at det hørte ind under romantikken, eller? -
Rodtræ
ForumindlægJeg har følgende definition af et rodtræ:"Et rodtræ er en retningsbestemt graf, der er sammenhængende, men som ikke indeholder en simpel kreds. Derudover skal én knude i grafen være rod, dvs. enhver kant i grafen skal være orienteret væk fra roden."Mit spørgsmål går på, om følgende graf... -
Modellering af variabelsammenhænge
ForumindlægVed stegningen af en bestemt steg kan temperaturen i stegens indre beskrives ved funktionen I(t) = 200(1-0,9*e^(-0,0091*t)) hvor I(t) er temperaturen i stegens indre (målt i ºC), og hvor t angiver tiden efter. at stegen er sat i ovnen (målt i minutter). a) Bestem, temperaturen i steg... -
Funktioner
ForumindlægJeg har disse to ting jeg skal forberede, bare så jeg er forberedt til årsprøve. Så savner lidt hjælp til hvordan jeg kan forberede det:-Ligninger af 1. og 2. grad. En udledelse af løsningsformlen for andengradsligningen hører med.-Andengradsligningen og faktorisering af andengradspolynomierOg ma... -
Et spørgsmål
ForumindlægHej Jeg håber i kan hjælpe please:! : Racism today? et par spørgsmål indenfor det spørgsmål? Tak på forhånd :) -
Hvad er dit foreløbige?
ForumindlægNu findes der jo sider, så man kan regne sit gennemsnit ud.. Og også sit foreløbige, dvs for de fag, man har afsluttet..Så med fare for at få at vide, at det er upræcist at regne noget ud, når man fx kun har afsluttet 2.g - så vil jeg da lige høre jer, der ikke er studenter endnu.. Hvad ligger je... -
Flere A fag.. 1,03?
ForumindlægHey...Hvis jeg har flere A fag end der er påkrævet for at man kan bruge 1,03 reglen, tæller det med?eks. på hf kræver det at du har et A fag mere udover dansk A man har.. hvis jeg nu udover dansk har to A fag, hvordan regnes det så ud? Stadigvæk kun med 1,03?- Sam -
AT 2.G
ForumindlægHej. Mangler et emne at arbejde med, hvis du vil komme med nogle forslag, så venligst skriv dem ned. Hovedemne: Rejser Fag: Historie og biologi. tak på forhånd. -
Er denne klumme okay?
ForumindlægHej SP Jeg skal skrive dansk opgave har arbejdet noget tid på den og den skal afleveres kl 23:59 idag, ville gerne høre hvad i synes. Jeg prøver at skrive en klumme og ved godt layoutet ikke eksistere i min klumme men det arbejder jeg på, ville gerne have nogen ideér til layout. -
1,08-reglen, rammes jeg?!
ForumindlægJeg er i år blevet student og skal nu ind at aftjene værnepligt. Jeg overvejer i den forbindelse at blive derinde i sammenlagt 2 år, hvilket betyder at jeg er færdig august '08. Vil jeg dermed overskride reglen for søgen indenfor 2 år, hvis jeg søger studiestart 1. september '08?Håber i ... -
Løs ligning
ForumindlægHej hvordan løser man ligninger som denne? log(x) = 3,21 -
Emne: Grænser
ForumindlægHej Jeg har valgt dansk og engelsk i AT. Men jeg undrer mig over hvilke "forskellige" metoder der er i de to fag? -
Tv-reklamer? hjælp!
ForumindlægHeeeej :) Jeg har trukket Tv-reklamer i dansk og jeg ved slet ikke hvilke reklame jeg skal vælge!! Jeg vil rigtig gerne have en, hvor der ikke rigtig er noget snak i, men derimod fx. en sang, der spiller i baggrunden, som passer til reklamen osv. :) Er der nogle der kender sådan en?? el... -
Linær funktion - bevis for a
ForumindlægHej, Når jeg skal bestemme forskriften for en linær funktion, bestemmes a ved: a = (y2 - y1) / (x2 - x1) To punkter på grafen defineres; Q(x1;y1) og P(x2;y2). Disse indsættes i forskriften, således at y1 = ax1 + b y2 = ax2 + b Herefter kommer det jeg ikke forstår, i min bog står der: "Vi træ... -
Hjælp til at isolere?
ForumindlægHJÆLP Hey folkens, jeg skal isolere x i denne ligning: y=24*x+65 Jeg fik det til: y/24-65=x Men jeg tror ikke at det er rigtigt -
Sygeeksamen, skriftligt
ForumindlægHej.Jeg har været indlagt på sygehuset i en lang periode, hvorfor jeg skal op til sygeeksamen, studentereksamen, i fagene. På onsdag skal jeg op i skriftlig tysk. Hvad skal jeg forberede? Jeg kunne godt tænke mig at læse tidligere års eksamenssæt. Er der nogen, som kender et link til undervisning... -
studieretnings fag
ForumindlægHej hvad stiller man op hvisman dumper i sit studieretningsfag på B niveau ? skal man starte forfra eller skal man klage og hvor og hvem klager man til. -
Tysk
ForumindlægER i tvivlt om et par sætninger. det er relativ pronomen. Hvem kender ikke Rødhætte, som møder ulven? Das kennen nicht Rotkäppchen, das den Wolf trifft? Eller snehvide, som heksen giver et æble? Oder Schneewittchen, das die Hexe der Apfel gibt? er det dem istedet? Eller Tornerose...
