Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19741 til 19760 af 47925
-
Hvordan dumper man?
ForumindlægHejsa derude :) Så bliver jeg sgu snart student! Og min afgangseksamen er dansk, hvilket er o.k, dog er jeg i tvivl om noget… Hvad skal der egenligt til for at dumpe? Fx. hvis jeg har lavet en super god analyse og forstået min tekst, men jeg forstår ikke emnet så godt, kan de så dumpe mig? Og omv... -
Hvad er forberedelsesmateriale i mat A stx?
ForumindlægHej, er der nogen der kan give en forklaring på hvad forberedelsesmaterialen i mat A stx går ud på? Jeg ved, at det for i 2024 handler om sandsynlighedsregning. Hvor mange af opgaverne i selve eksamenssættet kommer til at omhandle emner fra forberedelsesmaterialet? -
American football
ForumindlægHej alle Vil spørge om der er nogle der ligger inde med noget viden, eller nogle noter om american football. Skal lave fremlæggelse om det snart. Håber på hurtigt svar :D -
PU og NV
ForumindlægHej! Mine PU og NV prøver gik ikke så godt, er det måske muligt at tage dem om igen? -
4 a-fag i gym, men 5 a-fag med GSK
ForumindlægJeg afsluttede gym her sidste år med 4 a-fag. December samme år afsluttede jeg matematik A (B-A) Får jeg så en bonus for 5 a-fag, eller gælder det udelukkende, hvis man har dem i gym? Jeg har søgt en videregående uddannelse i år. -
SKAM TV-serie
ForumindlægHej. I forhold til TV-serien “SKAM”, ville jeg høre, hvad I tænker serien ligger ind under af buerne: episodebuen, føljtonbuen, scenebuen eller? Jeg har nemlig aldrig set serien selv, så er meget forvirret hvorvidt, der er en “konflikt” i hvert afsnit eller om det strækker sig over flere episode... -
Flaskehalsen
ForumindlægAnalyse af Flaskehalsen af H. C. Andersen -
Hjælp...
ForumindlægSkal oppe matematik b imorgen.. Hvordan laver den her opgave.. .skal jeg finde f´(x)=0 eller bruge toppunktformel. -
hjælp til min disposition!! radioaktivitet
ForumindlægJeg skal ha lavet en disposition om Radioaktivitet der skal indgå noget med: - Geigertæller/Geiger Müller rør - Baggrundsstråling - Alfa-, beta- og gammestråling - radioaktivt henfald - jordstråling - halveringstid - anvendelse af stråling i dagligdagen. Jeg ved simpelthen ikke... -
Katalysatorer og bæredygtig energi
ForumindlægHej, Vi er to piger der har trukket "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan," til 9. klasse afgangsprøve. Vi har så valgt underemnet Katalysatorer. Nu sidder vi så med det problem at vi har svært ved at finde på nogle forsøg vi kan lave, hvor vi kobler over -og underemn... -
Funktion
Forumindlægf(x)= (2-x3)/4x Løs ligningen f´(x)=0 : x1 = Hvilket fortegn har f´(x) når x har en lavere værdi end ovenstående ? + - Hvilket fortegn har f´(x) når x har en højere værdi end ovenstående ? + - Hvad kan du konkludere vedrørende f(x) ved x=x1 ? f har et lokalt minimum f har et lokalt maximum... -
Opgavesæt
ForumindlægHej. Har problemet med at besvare disse opgaver. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak Mvh -
6 A fag - Hvordan?
ForumindlægHej allesammen Jeg er en elev, der går på Aarhus Business College HHX i 2.g, hvor jeg skal vælge valgfag i morgen. Af disse valgfag har jeg mulighed for følgende: Finansiering C Filosofi C Markedskommunikation C Idræt C Psykologi C Kulturforståelse C Design C Innovation C Og derudover s... -
Ohhhhhhhh
Forumindlæghey..... jeg skal snart op til mundtlig eksamen i historie og aner ikke hvad jeg skal stille op fordi min tidligere lærer har opgivet noget vi ikke engang har læst.... Hvad skal jeg stille op mht. eksamen? Hvordan kan man få gode karaktere til en eksamen i historie? Er det egentlig ikke sværere a... -
Hvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010?
ForumindlægHvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010? Tror i at de kommer til at falde eller stige? -
Matematik A STX december 2008
ForumindlægHej... Nogen der har svarene fra Matematik eksamen skriftlig december 2008 ?? -
Matematik A VUC
ForumindlægHej. Jeg har en veninde, som kæmper for at bestå matematik A på VUC. Det er 4 år siden hun har afsluttet matematik B, hvorfor hun har glemt det meste af matematik. Hun synes det utroligt hårdt, og har svært ved at følge med i timen. Derfor vil jeg høre jer, om hvordan eksamen på VUC suppleri... -
PC-ordbøger download
ForumindlægEr der nogen, der ved, om der findes et download på nettet, hvor man kan hente en Engelsk-Dansk og en Dansk-Engelsk ordbog? Jeg skal bruge dem til eksamen, så det skal være en udgave, der ikke kræver netadgang (deraf download)! Håber meget, nogen kan hjælpe. Der fulgte nemlig ikke CD-rom med ... -
Kronik i dansk???
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i skriftlig dansk imorgen, og regner med at skrive om kronikken da jeg er utrolig dårlig til litterær artikel og essay. Har nogenlunde styr på hvad en kronik er, men ville gerne hører hvad der væsentligt at tage fat i, og hvad der er vigtigt, så som opstilling, hvad er g... -
Analyse af "just like that" af michael richards
ForumindlægHej jeg har lidt svært ved at karaktisere manden og drengen, hvad kan man slå ned på i teksten om dem? og hvad kan jeg evt slå ned på i forhold til hele analysen, altså tænker citater. Håber virkelig der er en som kan hjælpe mig her i sidste øjeblik da jeg skal til eksamen i morgen :)
