Søgning på: spansk eksamen skriftlig. Resultater: 19781 til 19800 af 43849
-
El Dorado
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skal skrive lidt om El Dorado, med fokus på spanske opdagelsesrejsende. Jeg finder det dog svært at finde en ordentligt beskrivelse af myten, og om spanske ekspiditioner der drog dertil. Wikipedia gav mig ikke meget da mange af artiklerne er meget rodede. Håber der er nog... -
Lige et hurtigt spørgsmål ;)
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder netop med min spansk aflevering og er kommet i tvivl. Det er en oversættelse fra dansk til spansk, hvor jeg skal finde frem til hvilken form for datid jeg vil bruge i sætningerne. "Der var meget forskelligt mad: ..... ". Egentlig er det ordene "der var"... -
Oversætning af 3 sætninger
ForumindlægHey, jeg skal til 1. års, årsprøve i Spansk imorgen, og jeg ved gerne være helt sikker på at jeg siger de tre følgende sætninger korrekt: "Jeg vil starte med at præsentere mig selv" "Nu vil jeg fortælle hvad teksten handler om" "Teksten handler om" Nogle som kan ... -
Franco og Spanien
ForumindlægHej alle (: Jeg skal skrive en opgave om kvinderollen i den periode, hvor Franco havde magten i Spanien. Jeg har et spansk værk, som jeg skal analysere, men mangler nu historie delen. det kunne f.eks være en tale af Franco eller en eller anden person, som snakker om kvinden eller kønsroller i den... -
Bøger/TI84 plus købes
ForumindlægKøbes: - Dansk/Spansk Spansk/Dansk Gyldendals røde ordbøger købes, max pris 300 kr. for begge. - 'Litteraturens Veje' udgivet af Systime, Århus, max pris 350 kr. Lommeregner TI84 plus, max pris 700 kr. Alt skal være i god stand!! -
gramatik
Forumindlæghej folkens.!! Har virkelig brug for jeres hjælp, eftersom jeg er begyndt til spansk undervisning. Men jeg er rimelig bagud, da jeg ikke har været med fra starten. Så har brug at lære den spanske grammatik på en meget let forklarende måde. Kender i nogle hjemmesider, hvor jeg kan få hjælp ?? ... -
Hjælp til datider
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en lille opgave i spansk men har brug for noget hjælp med datiderne: Den danske sætning lyder således: De fandt et hus Hvilken af de spanske datider skal man så bruge? Imperfektum? Eller Præteritum? Danske sætning lyder således: De levede af kager hver dag Hvilk... -
"Jeg er født i..." Hurtigt spørgsmål.
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive en tekst hvor jeg skal bruge "Jeg er født i (...)". Hvordan ville man skrive dette på spansk? Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvilken tid det er og dermed heller ikke hvordan "nacer" skal bøjes. Der er måske en speciel vending på spansk, eller er de... -
Enkel sætning inklusiv et bud
ForumindlægHej Sp. Mit niveau i spansk er ikke så godt og har derfor svært ved at oversætte forskellige sætninger. Er trods alt kun på mit første år. (HHX) Skal oversætte en lille sætning: På dansk: Jeg er en ung pige på 18. Mit bud på spansk: Soy una jover chica en dieciocho Jeg håber selvfølge... -
Please hjælp med at rettet
ForumindlægHej jeg har fået en spansk stil for. Det er første gang jeg har fået en spansk stil for, og det tog mig lang tid at oversætte og jeg ved der mange fejl. Derfor vil jeg have en der skal kigge den igennem og rette min stil. Jeg vil ikke have min lærer skal misforstår stilen. Jeg håber vireklige at ... -
Tage A-niveau fag om?
ForumindlægHey. Jeg står med det problem, at jeg sandsynligvis ikke består spansk. Problemet er så, at arkæologistudiet, som jeg gerne vil ind på, kræver at jeg har bestået mit andet fremmedsprog - hvilket netop er det førnævnte spansk. Er det muligt at tage et A-niveau fag om, på et supplerende kursus, så ... -
Fremlæggelse
ForumindlægHej, jeg har nu haft spansk 5 gange, og er stadig lidt usikker på nogen af tingene. Jeg skal skrive lidt om mig selv, og jeg vil lige høre om det første, som jeg har fundet på er rigtig (det er nok lidt begynder spansk :p) Me llamo nick, un y soy de Dinamarca, som skulle betyde jeg hedder nick... -
Gode sider, bøger mm??
ForumindlægHey Folks! Vile høre, hva I syns er gode kilder / materialer / øvelser til at træne sit spanske? Det kan være alt fra grammatikhjemmesider til særlige blogge, bøger o.lign. Om der er nogle sider I vil anbefaler eller måske selv bruger til at øve på sit spanske? Håber at høre fra jer :D -
HJÆLP !!!
Forumindlæg- Hvilke modeller i afsætning kan man bruge til at beskrive det spanske marked for smør??? - Hvilke modeller til at analyser hvorvidt det spanske marked er attraktivt for virksomheden?? - Hvilke model til for at fastlægge den målgruppe og positionering du vudere som er mest fordelagtig for virkso... -
Lille sætning på 5 ord
ForumindlægNogen der er skabe til spansk? Har en lille sætning, som jeg har oversæt fra dansk til spansk, er dog i tvivl om det er rigtig gjort. Da min opgave vil blive tjekket for ''snyd'', vil jeg helst sende den privat til en hjælpsombruger :-) Håber en venlig sjæl, vil hjælpe :-) -
Lille bitte hjælp?
ForumindlægHejsa! Jeg tænkte om der var nogen der lige hurtig ville rette mit spansk? Der er under 100 ord. Jeg vil bare lige gerne have det rettet pga. det har været en lang sommerferie, og jeg lige trænger til at der er nogen der vil fortælle mig mine fejl. Det er bare lidt blandet 1.g's spansk, da de... -
Lektiehjælp omkring Risskov/aarhus
ForumindlægHej jeg søger en lektiehjælpe for 4 måneder ca 1/2 gange i Spansk i ugen. jeg er nybegynder og skal køre det fra 0-A. Jeg er lige blevet færdig med HF og skal have en overbygning for at komme ind på historie næste år, derved valgt Spansk på Vuc/Hf Hilsen Mikkel -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
Hjælp til oversætninger :)
ForumindlægEr de følgende sætninger stavet korrekt ? :) 1. Jeg kan godt lide øl: Me gusta cerveza 2. Vi kan godt lide spansk: Nos gusta de español 3. María kan godt lide at danse: María le gusta bailar 4. Kan du lide kaffe?: ¿Te gusta café? 5. Manu Chao kan godt lide... -
Engelsk - oversættelse
ForumindlægOversæt følgende sætninger til engelsk: 1. Han var stadig meget vred på hende. He was still very mad at her. 2. Vi så den uhyggelige film sammen I fjernsynet. We saw the scary movie on TV together. 3. De bor sammen på den gamle adresse I udkanten af byen. They still live together on the old a...
