Søgning på: matematik b 2008 december. Resultater: 19801 til 19820 af 107415
-
Sandsynlighed
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe? Jeg forstår godt hvordan man regner det, men gør rede for??? Jeg har vedhæftet opgaven -
Ortogonale Linjer
ForumindlægEr i tvivl om hvordan man skal lave denne opgave Linje l har ligningen y= 2x+5. Bestem ligningen for den rette linje m, der er ortogonal med linjen l, og går gennem punktet (2,3). -
Er der nogle opgavesæt om differentialregning?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor jeg kan finde opgavesæt om differentialregning? -
Bestem f(g(2))
ForumindlægNogel der kan hjælpe med den vedhæftede opgave - er helt LOST -
Indbyggertallet i en by logistisk vækst
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave om logistisk vækst. Håber der er nogen der har lyst til at hjælpe. Mvh Isabella -
Y og X HASTER PLS HJÆLP
ForumindlægJeg har nogle tilfældige punkter, som viser en ret linje, et af spørgsmålene i opgaven er, "redegør for at Y afhænger lineært af X" Skal jeg bare tale om korrelationskoefficienten? Jeg kan ikke finde på andet :/ MVH -
3-trinsreglen
ForumindlægKan i forklar 3-trinsreglen, altså hvad går de 3 trin ud på? Hvorfor det er rigtigt, at tangentens hældning, også kaldet differentialkvotienten, kan findes på denne måde og hvorfor det er nødvendigt, at funktionen er kontinuert? -
problemløsning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal regne det her ud jeg skal til termisprøve snart har virkelig brug for jeres hjælp -
Den svære opgave
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som min lærer kalder den svære opgave jeg har prøvet at få hjælp af mine venner og søskende de forstår den ikke -
Hjælp!
ForumindlægHej Kan jeg stadig blive bygningsinginør hvis jeg vælger linjen MAT A SAM A på stx? -
lille Opgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
Hurtig hjælp! (Observationer, hypighed, frekvens, summeret frekvens og produkt)
ForumindlægHejsa SP Jeg ved ikke hvordan man regner summeret frekvens og frekvens ud nogen der kan hjælpe. Min opgave er vedhæftet. Hvad er total antal observationer? På forhånd tak! -
Gør rede for vendetangent!!!
ForumindlægHej Studieportalen, jeg har har fået tildelt en opgave som jeg ikke er sikker på hvordan man skal beregne, derfor spørger jeg om hjælp her i håb at der er nogen er jer der har en løsning, på forehånd tak:) -
Matrix multiplikation
ForumindlægHej sider med matematik problem jeg ikke umiddelbart kan løse. 1. Gør rede for hvordan et koordinatskift kan reprænsenteres som en matrix multiplikation. 2. Vis hvordan rotation af et koordinat system i 2 eller 3D kan reprænsenteres ved en Matrix. Håber jeg kan få lidt hjælp i den rigtige retning. -
Ingeniøruddannelserne
ForumindlægHej,Jeg har tænkt mig at læse videre til civilingeniør på DTU, men kunne godt tænke mig først at høre nogle med erfaring.Er matematikken meget lig matematikundervisningen på KU? Jeg har tidligere læst på KU, hvor jeg syntes bevisdyrkelsen blev meget triviel i længden. Jeg egner mig nok mere til a... -
Regression notater ??
ForumindlægJeg har helt glemt at jeg skal til prøve i matematik imorgen ;D Men mangler nogle notater omkring regression :( Kan ikke finde andet end wiki, men det er ikke så nemt at forstå det de skriver i wiki Nogen der kan hjælpe mig med at finde et sted med regression forklaringer ?? -
Metematik projekt
ForumindlægHej....Jeg har fået et matematik projekt og har valget at skrive om EKSPONENTEL FUNKTION, men problemet er, at det er første gang, at jeg skal lave en projekt i matematik og derfor ved ikke hvordan jeg skal lave den. Er der mon nogen her inde som kan hjælpe??? -
Universitetsforum?
ForumindlægNu starter skoleåret snart igen og så kommer jeg nok snart til at skulle bruge noget matematik hjælp. Sidste gang jeg efterlyste et forum til matematik for universitetet sagde i at der kommer en hel hjemmeside. Kunne man få en opdatering? -
ligning i plan
ForumindlægHer derude, Når man skal lave en ligning i planen om til ax+b, hvad gør man så? Man tager vel udgangspunkt i: ax+by+c=0 og isolerer y: y= (-ax/b)-(c/b) Men hvordan komemr jeg videre? på forhånd taak. -
Biologi på STX giver ikke adgang
Forumindlæghej allesammen. - i dag blev jeg (3g'er) præsenteret for et foruroligende faktum. jeg selv går på biotek A linjen på mit gymnasium. men disse der går på biologi A , idræt B og Mat B har ikke høje nok niveauer til at komme ind på de fleste naturvidenskabelige studier på universiteterne ...
