Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19821 til 19840 af 156873
-
Hjælp Engelsk
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne øve mig på den skriftlige engelsk eksamen, især første del uden hjælpemidler. Jeg vil derfor spørge, om der er nogen er jer, der ligger med gamleeksamenssæt som de vil delel med mig. Ligemeget om hvilken ungdomsuddannelse det er fra (HF, STX, HHX) Har spurgt min lærer ku... -
Essay ide
ForumindlægHej. Jeg skal til terminsprøve her i næste uge, og der starter vi med dansk skriftlig. Jeg har allerde valgt at jeg vil skrive en essay, da jeg bedre kan lide at gøre det. Men det jeg ikke kan finde ud af, er hvad jeg skal skrive om? Så jeg tænkte måske om i havde ideer? -
Ejection seat
ForumindlægVed en tur i ejection seat blev to piger udsat for en startacceleration på 47m/s*s...Stolen og pigerne havde tilsammen massen 140kgA) beregn størelsen af den resulterende kraft på stolen med pigerne, umidelbart efter at stolen blev sluppet.ved start påvirker hver af elastikkerne stolen med en kfr... -
Forklaring af differentiering
ForumindlægHej.. Har et lille problem med noget differentiering.. håber der er nogen der kan hjælpe. Har oplyst at en populations størrelse kan beskrives ved: N(t) = 200 / 1+19 * e ^ -0.1 * t Hvor t er større eller lig med 0 eller mindre eller lig med 100 Opgaven lyder at jeg skal gøre rede for at popul... -
Mat IT B facits (HTX)
ForumindlægHejsa derude, jeg har søgt lidt her inde og fundet frem til facits til nogle af de første opgaver i Mat IT B.Desværre lader det til at den tråd er død, og jeg skulle derfor høre som der var nogle der lå inde med resten af facits. Vi er nogle stykker fra min klasse der meget godt kunne tænke os li... -
historie
ForumindlægÆv, jeg ved allerede nu, at det er det helt forkerte emne jeg har valgt at skrive opgave om. Men jeg må jo bare få det bedste ud af det alligevel, men mit spørgsmål er, hvor meget ville I gå tilbage i historien, hvis i skulle redegøre for Danmark's besættelse? Altså jeg mener, ville i bare li... -
International handel / protektionisme
ForumindlægHey friends!!Jeg var syg i 2 uger da vi gennemgik denne del af pensum, så jeg håber I kan hjælpe mig med denne opgave! Det er en slags prøveeksamen, så det er rimeligt vigtigt!!Det drejer sig om International handel og protektionisme. Hvilke handelshindringer kan det enkelte land tage i anvendels... -
Fysikhjælp søges
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med denne fysikopgave? Opgaven forlyder: En klods med massen, m, bevæger sig mod venstre på et bord med ru overflade. Friktionskoefficienterne mellem klodsen og bordet betegnes med MY_k, MY_s. Klodsen rammer efter at have tilbagelagt strækningen, L, en fjede... -
Hvilken type stråling er baggrundsstråling
ForumindlægHej Jeg har en opgave om hvilken type stråling baggrundsstråling er. Altså om det er Alfa, Beta eller Gamma. Tak på forhånd -
Lysets spejling
ForumindlægHej\nJeg har fået et spørgsmål i en aflevering om lys, som lyder "er lysets spejlning størst fra luft til glas, eller fra glas til luft"\nSvaret må være enormt simpelt, men jeg kan simpelthen ikke finde svar på spørgsmålet i min fysikbog. Kan i hjælpe mig med et svar og en god forklarin... -
Eksamen
ForumindlægJeg er i gang med at lave en disposition til kemiske bindinger, men jeg har svært ved at komme i gang. Jeg starter med at fortælle om de forskellige bindingstyper, men hvad kan jeg så snakke om bagefter? det ville være rart med et hurtigt svar, da jeg snart skal til eksamen :) Tak på forhånd! -
indvandring
Forumindlæger der nogen der kender til de engslke problemer for indvandring? Hvis ja, kan i så evt. fortælle mig lidt om det grunlæggende? -
Hjælp til spørgsmål!
ForumindlægHej alle Har siddet og prøvet at besvar disse spørgsmål, men kan desværre ikke findet et svar på dem! Håber I vil hjælpe. Spørgsmålene er: - Forklar hvordan nedsivningen af nitrat til grundvandet afhænger af hvilken jordbund det skal igennem og hvor stor nedbørsmængden er. - Brug spørgsmålet... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej alle i stuen. Jeg ville være meget taknemmelig hvis nogle gad hjælpe lidt. Har prøvet at oversætte, men er virkelig dårlig til det. :( Opsamling af sein, haben og verden. Helga og Werner har tidligere været arbejdere. Nu er de blevet pensionister. De har haft et hus og har i dag en leglighe... -
DNA-analyse mm.
ForumindlægHejsa! Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er på den kromosomundersøgelse og den DNA-analyse man kan lave ud fra en fostervandsprøve? -
endotelceller
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvad endotelceller er og hvad de gør..? -
Begrebskort over protein
ForumindlægDet ville være en stor hjælp hvis der var en der kunne hjælpe mig med at lave et begrebskort over protein. På forhånd tak! -
Er der sammenænhæng mmellem kocentration og spænding?
ForumindlægNogen der kan hjælpe. Hvorfor falder spændingen som koncentrationen af KCL stiger.Men jeg ved at spændingen vil stige når koncentrationen af AgNO3 stiger. Er der en sammenhæng?(se billede) -
Tyndtarmens udformning
ForumindlægJeg har et spørgsmål, der lyder: Vurder hvorfor tyndtarmens udformning effektiviserer optagelsen af næringsstoffer i blodbanen. Det kan jeg virkeligt ikke svare på. Og jeg kan intet finde om det i min bog. Er der nogen, der kan komme med en forklaring? -
pedellen
ForumindlægPedellen skal rense græsarealer for affald på en skole. Det største græsareal er 40 m langt og 40 m bredt. Det tager pedellen 2 timer at rense det. De små græsarealer er 20 m lange og 20 m bredde. Hvor lang tid tager det pedellen at rense denne?
