Søgning på: dansk eksamen 2016. Resultater: 19821 til 19840 af 69074
-
Min ven racisten
Forumindlæghejsa, har brug for hjælp til at analysere teksten "min ven racisten" da jeg virkelig er på dybt vand! har prøvet med ind i dansk osv. men kan simpelthen ikke finde ud af det..... nogen der ville være så venlige at hjælpe? -
AT - Fysik
ForumindlægHalløj. Jeg skal i gang med noget AT i fysik, og jeg må selv bestemme om jeg vil sætte det sammen med dansk eller samfundsfag. Men jeg synes ikke jeg kan finde nogen emner Er der nogen som har nogle gode idéer? -
AT hjælp!
ForumindlægHej! Jeg spekulerede på hvilke metoder man skal komme ind på i fagene Dansk og Samfundsfag? Nu er det sådan, at jeg mest har benyttet avis artikler osv, så der ved jeg man skal lave kilde analyse, men evt. andet? -
Hjælp med oversættelse :)
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte: "I filmen ser vi, hvordan Francois forsøger at gøre en forskel i elevernes liv." til dansk, men jeg er i tvivl om, hvilken tid, jeg skal bruge. Håber meget at der er nogle, der kan hjælpe :) -
Lønnet hjælpelærer søges. Indre København.
ForumindlægHej, kunne godt have brug for en hjælpe lære i matematik, biologi, og dansk. Jeg har især brug for matematikken, da man skulle tro jeg aldrig har været med til matematik timerne :D Det haster en del, jeg skal snart have afgangseksame i 9 klasse.. Skriv gerne en privat besked. -
skriftlig årsprøve lidt hjælp.
Forumindlæghey ville bare høre om der var nogle der lå inde med nogle "notater" som muligvis kunne være en hjælp til skriftlig dansk i morgen..og om der tilfældigvis var en der havde noget om realisme, for kan ikke så godt finde hoved og hale i, om det er nyrealisme, social realisme eller hvad det... -
Hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg har trukket identitet som fordybelse område i dansk, og jeg skal analysere et fotografi, men jeg har igen ide hvordan. så jeg ville høre jer af om de havde en analyse skema til fotografi? Kh Mille :-) -
Problemformulering
ForumindlægEr dette en god formulering? Har AT9 om romantik. - I denne synopsis vil jeg analysere og undersøge de 4 tekster, finde en sammenhæng mellem Dansk og engelsk romantik og til dels sammenligne de to forfattere, Oehlensläger og Lord Byron. HVAD MANGLER? -
Mat A, Kemi A og Fysik B
ForumindlægHej alle sammen.. Er der nogen, som har et rigtig godt forslag til et emne til studieretningsprojekt? Skal være Mat eller Kemi sammen med enten His, Dansk eller Fysik.. Jeg ved godt jeg har skrevet før, men er fuldstændig blank.. Hvis der er andre indlæg om det samme, må i gerne sende mig linke... -
Kan man tale om komparativ metode inden for humaniora??
ForumindlægJeg skriver AT i historie og dansk. I mit diskuterende spørgsmål sammenligner jeg forskellige tekster. Kan man tale om komparativ metode, når det ikke er samfundsfag? Og er der ellers et begreb inden for humaniora, når man sammenligner tekster? -
Emner
ForumindlægHej alle :) Jeg skal også igang med at skrive AT - ressourcerummet er "videnskab og ansvar". Jeg mangler nogle gode ideer til hvad jeg kunne arbejde med. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i biologi og dansk! Nogle forslag? -
Slap af..!
ForumindlægHej var lige inde for sjov og læse et par indlæg af jer som render rundt for tiden og skal til eksamen... uhhh.. shit shit shit.. og alt det der. har selv været hele møllen igennem de sidste år, og blev færdig sidste år med HTx... dammm hvor var det da bare fedt! så tag og slap lidt af, og nyd de... -
Nødløsning!
ForumindlægJeg skal, som så mange andre, op til latin eksamen i 1.G her på torsdag, og jeg er i den mindre heldige situation at jeg har mistet den smule notater jeg havde til teksterne. Jeg er i gang med at lave nye notater, men det tager jo et stykke tid, og jeg kan umuligt nå at lave notater til hele pens... -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
oversættelse - hjælp det haster
ForumindlægHej. Jge sidder med en eksamens tekst og kan ikke komme videre. Er der en der vil være så sød at oversætte følgende: Fatiha vient de terminer de laver de sol. La radio diffuse une leçon d'échecs á laquelle elle ne prête aucune attention. Elle s'arrête de faire le ménage, va s'asseoi... -
Gode råd??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal snart til NV-eksamen, hvor jeg skal kommentere en kemirapport, som er skrevet over et NV-udtræksforsøg. Emnet er: "saltindhold bestem ved titreranalyse". Jeg ville høre, om der er nogen af jer, som har nogle rigtig gode råd til eksamen... om der er visse ting jeg skal... -
Mat B et krav for at tage Mat A?
ForumindlægJeg går på en VUC institution og skal op til eksamen i matematik på B niveau snart.. Jeg overvejede dog om det er nødvendigt, da jeg også skal have faget på A niveau efter sommerferien. Jeg er mildest talt dårligt forberedt, men mener mig dog i stand til at gennemføre A-niveauet til næste skoleår... -
Danskopgave
Forumindlæghej jeg har skrevet en da´snkopgave er ikke helt færdig men tænkte at nogen måske ville kigge på den og give deres mening? knus NadjaDanskopgaveH.C. AndersenH.C. Andersen blev født d. 2. april 1805 i Odense. Han voksede her op som skomagersøn. Hans forældre var ved navn af Hans Andersen og Anne M... -
Hjææælp!! :S
ForumindlægJeg har været så "utrolig" heldig, at jeg skal op i historie til eksamen. (Oven i købet den sidste eksamen) Nogen der kan give et lille fif, omkring fremgangsmåden?! Trækkes der en kendt tekst, osv. -
De 7 trædesten
ForumindlægEn beskrivelse af de 7 trædesten som skal bruges til NV eksamen ?
