Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19841 til 19860 af 156339
-
Diffligning, gøre prøve
ForumindlægI morgen er der mat skriftlig på A-niveau, og jeg er kommet frem til, at jeg har lidt problemer med at gøre prøve. jeg sidder bl.a med et af de gamle eksamenssæt, og kan ikek helt greje følgende opgave: gør rede for, at funktionen f(x)=(e^2x)+3 er en løsning til differentialligningen: dy dx=2y... -
pH
ForumindlægHej..Ehm jeg skal til kemiprøve imorgen, 2.g A niveau.. Og jeg har rimelig meget glemt pH-regning.. I grundbogen står der kun få eksempler på, hvordan man regner...Hvis nu der sidder nogen derude, der er super go til det, kunne I så fortælle mig, hvordan man regner det ud i forskellige tilfælde?S... -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
Oversigt til fordel for alle...
ForumindlægHej alle! Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner: 1)Vektorregning i planet 2)Vektorregning i rummet 3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral) 4)Integral og sta... -
Bevis.
ForumindlægHey.Jeg skal til mundtlig matematik (1.g, B-niveau) på mandag og er virkelig på skideren! Vi har fået nogle emner vi kan komme op i og i nogle af dem skal vi fremvise et bevis. Det er netop det der er problemet. Jeg ved godt nogenlunde hvad et bevis er men hvordan man laver det er jeg virkelig i ... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej!Jeg sidder med opgave 3.106 i MAT A-niveau 3-årig forløb. Jeg har en kugle K og en plan alpha i rummet. Kuglen har centrum i punktet C og punktet P er projektionen af C på alpha. Planen skærer kuglen i en cirkel c. I et koordinatsystem har kuglen og planen ligningerne: K : x^2+y^2+z^2-4x-6y-4... -
Co2 i luften?
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med et projekt på HTX, hvor jeg vil forhindre dårligt indeklima i klasserne. Dette skal ske ved at når CO2-niveauet bliver for højt, så skal der afgives en lyd for at signalere "fare". Jeg havde bestilt nogle CO2-sensorer fra USA, men de er ikke kommet efter 2... -
Påvisning af stigende CO2-niveau
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med et projekt på HTX, hvor jeg vil forhindre dårligt indeklima i klasserne. Dette skal ske ved at når CO2-niveauet bliver for højt, så skal der afgives en lyd for at signalere "fare". Jeg havde bestilt nogle CO2-sensorer fra USA, men de er ikke kommet efter 2... -
Den rigtige verden - analyse
ForumindlægHey venner Jeg er i igang med, at analysere novellen "Den rigtige verden" af Simon Fruelund fra novellesamlingen "Planer for sommeren", 2002. Desuden dansk niveau A eksamenssæt fra maj 2003. Mit spørgsmål går så til jer, der har analyseret den før. Til allersidst i novellen... -
Ligning - vektorregning
ForumindlægJeg har problemer med denne ligning fra opg. 2.019 i eksamensbogen A-niveau. En cirkel har en radius 13 og centrum i punktet C(4,-3). Cirklen har to tangenter, som er parallelle med vektoren v=(12 , 5). Beregn koordinatsættet til hvert af røringspunkterne for de to tangenter. Så jeg har lavet lid... -
Procentregning med F-faktor
ForumindlægJeg har matematik på c-niveau. Jeg har regnet et par opgaver hvor en størrelse vokser med x antal procent om året og fundet den procentvise stigning over n antal terminer, og det er gået fint. Nu sidder jeg bare fast i en opgave. Opgaven lyder: En størrelse aftager med 3,2 % om året. Beregn det p... -
Eksamensklar i fysik/matematik?
ForumindlægFøler du dig klar til at gå til eksamen i fysik eller matematik? Har du helt styr på rumlige integraler og logaritmiske vækstfunktioner eller Bohrs atommodel og Newtons love? Jeg er en meteorologistuderende ved KU, som er i gang med sit speciale. Igennem gymnasiet og universitetet har jeg bes... -
Bedre til matematik
ForumindlægHej Lige i øjeblikket går jeg i 1.g med Mat A, Fys B og Kem B. Jeg er begyndt at føle at mine matematiske færdigheder er ved at falde til usete niveauer (fik 00 i en prøve forleden). Og det jeg frygter allermest er den årsprøve vi skal have før sommerferien. Så det jeg er på udkig efter er nog... -
Hjælp til emne og fag valg?
ForumindlægHej. Nu nærmer tiden sig snart, hvor jeg skal vælge fag samt emne til SRP opgaven. Jeg har ingen idéer om hvad jeg skal skrive om og tænkte om der er nogen som har nogle praj? Min studieretningsfag er tysk eller engelsk på A-niveau og derudover kan jeg kombinere det med samf, dansk, tysk/eng, ... -
Tangentplan til kugle
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig til eksamen i stx. matematik 1 årigt a-niveau. Jeg har nogle problemer med en opgave, som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med. Den lyder sådan her: 4004) I et koordinatsystem i rummet er en linie l givet ved parameterfremstillingen (x,y,z)= (1,3,6)+t(-1,2,-1) ... -
Differentialligning
ForumindlægHej. Opgave 5 i sættet 1-årigt forløb til A niveau December 2006 http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter06/2006-8-1V_MED.pdf Bliver følgende opgave stillet, hvordan løser man den? På et tidspunkt, hvor en population af fisk består af 900 fisk, udbryder der en sygdom i populationen... -
Hjælp: søger noter til mdt. eksamen
ForumindlægHej, Jeg søger en som har nogle noter af en masse beviser? Jeg skal op til eksamen i mundtlig matematik, og min lærer har givet mit et 10 tal i standpunkt karakter, men jeg er bange for jeg ikke kan leve op til denne forventning. Jeg skal bruge matematik eksamen, da jeg skal læse det som linjef... -
Hjælp til en sætning i Sophie Scholl, der skal oversættes til tysk
ForumindlægHej Alle Det er første gang, jeg prøver at oprette et spørgsmål her på studieportalen. så nu må jeg se, hvordan det kommer til at gå. Jeg er i gang med romanen Sophie Scholl. Vi har samtidig fået udleveret en tekst på dansk om romanen Sophie Scholl, som skal oversættes til tysk. Jeg er lidt i v... -
SRP - blanding af fysiologi og matematik!
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere problemformulering til SRP på fredag. Jeg skal som sagt skrive i matematik og vores teknikfag krop og sundhed. Jeg har i tankerne at jeg skal skrive om fysiologi, nærmere muskelfysiologi, hvis det er muligt? Jeg har matematik på A-niveau, og jeg er lidt lost omkring hvord... -
USA's Udenrigspolitik 1991 og frem?
ForumindlægHej :-) Jeg skal til at skrive SRP i historie og samfundsfag..(Begge A-niveau) Jeg har valgt emnet USA's udenrigspolitik uden rigtigt at have den store viden om det (ved dog lidt).. MEN, var til samtale i dag med mine vejledere og vi blev enige om at fokusere på USA's udenrigspolitik ef...
