Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19841 til 19860 af 32350
-
Digital bandpass analyse
ForumindlægJeg kan ikke finde rundt i matematikken bag en bandpass analyse. Jeg har et signal som en vektor af værdier og jeg vil gerne lave en bandpass med 2 cut-off frekvenser. Hvordan gør jeg det, hvis nu jeg ville vise det som håndregning eller vise alle trin? Tak. -
Bevægelse i timen af en vogn
ForumindlægMatematik TIL imorgen En vogn som skal køre igennem en ovn som er 75m lang. Og vognen bruger 80 timer på at køre igennem den. Spørgsmålet: Hvor mange meter i timen bevæger vognen sig? andr572b. -
Trapez 17a
ForumindlægHej, bøvler med en opgave fra matematik eksamenssættet fra august 2008. Har vedhæftet opgaven, sammen med en besvarelse af første delopgave, ikke sikker på den er rigtig dog :) I næste delopgave skal jeg bestemme omkredsen af trapezet udtrykt ved h, dette ved jeg ikke helt hvordan skal gøres. ... -
AT-projekt HJÆLP MatA spanskA
ForumindlægHej jeg er rimelig meget på røven, jeg skal afleverer min synopse på fredag (om 2 dage) Jeg har lavet nogle problemstillinger og en problemformulering, men de var ikke gode nok ifølge mine vejledere de ser således ud. Problemformulering: På hvilken måde var Gaudi banebrydende i sin byggestil, o... -
Funktionsundersøgelse (SOS)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til matematik eksamen. Jeg er gået i stå i funktionsundersøgelse, jeg ved godt hvordan man beregner polynomiers division men jeg ved ikke hvornår man bruger den. Lidt dumt. Håber at hører fra jer meget snart ( : -
TURBOMATEMATIK B PENSUM
ForumindlægHej alle. Er der andre, der er ved at tage Matematik B som turbokursus ?? Jeg skal nemlig snart starte på et hold, og vil meget gerne have mulighed for at forberede mig inden - så et pensum ville være perfekt!!. Nogle der vil dele deres erfaringer med dette kursus (B)? Venligst Charlotte -
reaktionshastighed og differentialligningerne for let emne?
ForumindlægHej alle, Er det muligt at arbejde med reaktionshastighed og differentialligningerner, hvis man nu er kemi og matematik A elev? Vi arbejder pt. med differentialligninger og reaktionshastighed har vi muligvis om indenda, så kan lærerene ikke synes at emnet er for let? -
Hjælp til TI interactive
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik imorgen, og derfor skal jeg bruge TI Interactive. Men jeg synes, at det er lidt svært at anvende, derfor kunne jeg godt bruge noget hjælp - evt. en online guide :) -
Eksamens noter
Forumindlæghej derude :) Er der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde nogle gode noter til hvad man skal kunne til skriftlig matematik A uden hjælpemidler? Jeg synes det er en smule uoverskueligt at huske det hele lige pt... På forhånd tak :) -
hvornår bytter man om på a og b?
Forumindlæghej alle :) Som så mange andre skal jeg til eksamen i skriftlig matematik A Men er kommet i tvivl om hvornår man bytter om på a og b (ifølge lommeregneren) Er rimelig sikker på man gør det i eksponentiel- og potensfunktioner, men gør man det også i linenær funktioner? :S -
Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys
Forumindlægatmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi. -
vækstegenskaben for den lineære udvikling??
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i matematik her på onsdag, og jeg har bl.a. fået spørgsmålet: Bevis vækstegenskaben for den lineære udvikling. Jeg har dog svært ved helt at forstå hvad vækstegenskaben for den lineære udvikling overhovedet betyder... Så ja pls hjælp -
titalslogaritmer (dens egenskaber?)
ForumindlægJeg har fået stillet dette spørgsmål til min matematik-eksamen: Gør rede for egenskaberne ved funktionerne 10x og log(x) Hvad menes der med egenskaber? Er det noget med at de er hinandens omvendte funktioner? Tak på forhånd -
Dumpe årsprøve
ForumindlægHalløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-) -
dragefirkanter
Forumindlægjeg har trukket dragefirkanter i matematik, men forstår slet ikke hvad min opgave går ud på og hvordan jeg skal besvare den. 1. kan dragefirkanter tesselere? (forstår ikke spm) 2. gælder arealformlen også for denne firkant på same type? kan deltafirkanter tesselere? (billag insættet) -
Logaritmefunktioner
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag og har lige et spørgsmål. Hvordan begrunder man at en logaritmefunktion er monoton? Har det noget at gøre med den inverse funktion? Og hvilke andre forudsætninger gør sig gældende for logaritmefunktionen? På forhånd tak. -
Reducer følgende udtryk
ForumindlægHar seriøst brug for hjælp! Sidder med en matematik aflevering, og jeg aner ikke hvordan man skal reducere de her udtryk!! Nogle der ved hvordan man gør?? - ((x-2)^(2))/(x-2 ) - (4 a^(2) + ab )/(4 a + b) -
Kontrol af Lineær funktion
ForumindlægHej alle, jeg er igang med eksamensspørgsmål i matematik, og har brug for hjælp i en enkelt opgave. - Jeg skal forklare hvordan man kan kontrollere at ens lineære funktion er rigtig, hvilket jeg ikke ved hvordan man gør. Forskriften til funktionen er 2x+3 Tak på forhånd. -
Projektopgave
ForumindlægHeyy SP Jeg er i gang med en matematik projektopgave. Min lærer vil gerne teste os, og har derfor givet os en Mat A opgave, som jeg har meget svært ved. Jeg kunne godt bruge noget hjælp :) Jeg har vedhæftet opgaven. På forhånd mange tak :) <33 -
Spejl den fremkomne trekant i y-aksen?
ForumindlægHej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal tegne en trekant ind i et kordinat system og det har jeg så gjort så står der at jeg skal spejle den fremkomne trekant i y-aksen men hvordan gør man det??? Tak på forhånd :-)
