Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19861 til 19880 af 42474
  • Demokrati - diskussion

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at sammenligne og diskutere to forskellige holdninger om demokrati. Er det meningen at jeg så skal komme med min egen mening omkring det - altså hvad synes jeg er bedst? Og skal jeg også ende ud med en konklusion? På forhånd tak! :-)
  • tyskrettelse

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan rette en tysk opgave kun på 70 ord ?:)
  • Sætte komma

    Forumindlæg
    Hvor skal der sættes komma i nedenstående sætning? "Det næstbedste efter internettet(,) en mobil har(,) er flytilstand" Jeg er i tvivl ved hvilke af paranteserne der skal komma
  • AT-tvivl i biologi (metode ved iagtagelse og derefter teori)

    Forumindlæg
    Hej. Mit spørgsmål lyder: Hvis man gør sig nogle iagtagelser, og derefter prøver at forklare iagtagelserne med allerede etableret biologisk viden, hvordan arbejder man så metodisk? - har det et navn? Et konkret eksempel: Jeg iagtager at økologisk mælk har flere gode omega-3 fedtsyrer end konvent...
  • Typespørgsmål til AT?

    Forumindlæg
    Hej Hvilke typer spørgsmål bliver stillet til AT-eksamen? Eksempler?
  • krigen i 1864 (2.slesvigske)

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan fortælle mig, hvilke føler krigen i 1864 (2.slesvigske) fik?
  • Middellevetid og sundhed i Gegrafi C (Det Haster!!!!!!)

    Forumindlæg
    Kan nogle hjælpe mig hurtigt med at forklare hvad Middellevetid og sundhed i Geofrafi er ?
  • Lysets hastighed

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til eksamen og skal bl.a. snakke om lys hastighed, men ved ikke rigtig hvad jeg skal sige? Det er på C-niveau og vil blive meget glad hvis nogen havde nogle ideer til hvad jeg kunne komme ind på :)
  • Korstogene

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen der kan forklare mig korstogene?
  • Brought into my mind

    Forumindlæg
    Kan man godt sige: Something was brought into my mind?
  • Medicin kvote 2 - AU

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo...
  • definition

    Forumindlæg
    hej. hvad betyder definition
  • politik

    Forumindlæg
    hej alle jeg vil spørge om der er nogen der gider skrive nogle punkter op ift. hvad der er sket de sidste to måneder ift. politik og økonomi. ps. det er primært i Danmark. Mange hilsner Mie
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej alle de søde mennesker derude :) Er der nogle er jer, som har skrevet essayet "A sliver of heaven" Hvis i har, så vil I ikke være søde og ligge den her op på studieportalen til inspiration??? please :)
  • Hjææælp til Engelsk delprøve!!

    Forumindlæg
    Hej alle jeg sidder med en eksame delprøve i Engelsk som skal afleveres iaften. Jeg sidder med 3 sætninger jeg har rettet fejlene men jeg kan ikke forklare hvorfor jeg har rettet dem som jeg har. Håber i kan hjælpe! Tak på forhånd. Sætning 1: In the Third World poverty can lead to horrib...
  • Differentialligninger og differensligninger

    Forumindlæg
    Hej SP Hvad er en differensligning? Jeg kab forestiller mig, at det har noget at gøre med differentialligninger.
  • Forklaring på energi

    Forumindlæg
    Hej, Jeg kan simpelthen ikke finde på en god forklaring på begrebet energi i biologi. Ifølge fysikken er det jo evnen til at udføre arbejde osv. Findes der en bedre forklaring på det? Tusind tak på forhånd!
  • Valuta / Kursen

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg har fået et spørgsmål som er I Danmark koster lokomotiv 1375 kr. I Tyskland koster det 130,86 euro. Kursen på Euro er 745. Beregn om det er billigere at købe lokomotivet i Tyskland. Jeg vil gerne finde ud af hvordan man regner det ud så skriv gerne udregning TAK :)
  • Farvesymbolik - Jesus

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælp mig med et spørgsmål: hvorfor ser vi aldrig Jesus med rødt og sort tøj på? Det omhandler farvesymbolik. Jeg tænker, fordi rød og sort symboliserer noget "negativt", fx symboliserer farven sort: ondskab, jaulisi mm. og rød symboliserer vrede, fare mm.
  • folkevise

    Forumindlæg
    Hej Kan i hjælpe mig med at forklarer hvad det her betyder? " Der solen om morgen monne opstå, frem kom mange ridder at se derpå,