Engelsk

Hjææælp til Engelsk delprøve!!

05. september 2014 af Emilia19 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle jeg sidder med en eksame delprøve i Engelsk som skal afleveres iaften. 

Jeg sidder med 3 sætninger jeg har rettet fejlene men jeg kan ikke forklare hvorfor jeg har rettet dem som jeg har. Håber i kan hjælpe! 

Tak på forhånd. 

Sætning 1: In the Third World poverty can lead to horribly cases of starvation and malnutrition. Rettet horribly til horrible, men hvorfor skal det være det? 

Sætning 2: The vandalism of churchyards had definitely went too far. Rettet went til gone. 

Sætning 3: He was persuaded to stay in England by Charles Dickens which books he admired. Har rettet which til who. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. september 2014 af policemanmem

1. På engelsk har adverbier generelt endelsen -ly. Men fungerer det som et adverbium her? [horrible] lægger sig til [cases of starvation and malnutrition], og skal derfor være et adjektiv, ikke et adverbium.

2. Førdatid af 'to go'. [gone] er past participle ('went' er datidsformen)

3. Det er rigtigt, at det ikke skal være 'which', men 'who' er heller ikke rigtigt her. På dansk ville der stå 'hvis bøger han beundrede' - og derfor skal du bruge det possesive relativpronomen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. september 2014 af exatb

1 horrible lægger sig til substantivet cases, og skal derfor stå som adjektiv. Hvis det havde lagt sig til et verbum, feks "he is performing horribly" skulle endelsen være -ly.

2 Hovedverbum og hjælpeverbum kan ikke begge stå i datid.


Skriv et svar til: Hjææælp til Engelsk delprøve!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.