Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 19861 til 19880 af 54698
-
hvorfor var danmark optimistiske i 1864?
Forumindlæghejsa jeg er i gang med at skrive om danmarks nationalisme, og vi har fået et spørgsmål omkring: hvad er baggrunden for danmarks optismisme under og før krigen i 1864? jeg kan kun finde noget på nettet omkring at danmark var nationalistiske, men ikke noget om dansk kunst eller hvorfor danmark h... -
analyse og fortolkning af H C Andersens "Fyrtøjet"
ForumindlægHej Allesammen! Jeg skal op til mundtlig dansk og skal derfor aflevere en synopsis. Jeg har trukket kunst eventyr og har valgt at analysere og fortolke H C Andersens "Fyrtøjet", jeg er allerede godt i gang, men kunne godt bruge lidt hjælp, ved at i besvarer disse spørgsmål: Hvad er mora... -
God ide?
ForumindlægHej SP Jeg har tænkt over noget meget længe. Når nu folk har tid til at sidde herinde og lave folks lektier, hvorfor så ikke begynde at lave videoer til youtube, hvor man f.eks. forklarer, hvordan man løser de enkle opgaver? I vil jo sikkert bare sige, at man skal bruge en formelsamling, men d... -
Dumpe
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan dumpe dansk skiftelig eksamen, hvis man har lavet forkert kildeliste? Jeg afleverede nemlig i dag en kommentar, som jeg mente jeg var færdig med. Da jeg kom hjem slog tanken mig om jeg havde sat den i alfabetisk rækkefølge. Da jeg tjekkede opdagede jeg, at nej, det... -
analyse af salme om døden?
ForumindlægHej :-) Jeg har til dansk eksamen prøveform B og har trukket salmer om døden, - hvad er vigtigt? - Hvad skal jeg fokusere på? - Har problemer med at analysere følgende: Før døden med din istap hånd gør skel imellem støv og ånd bortvifter hjertets varme indslumre skal jeg da med lyst som barnet... -
fjernsynet
Forumindlæg(Ityskland køber hansen et lille TV for 425 D-Mark krusen på d-mark er 385. (100 D-mark = 385 kroner Hvor meget koster fjernsynet i danske kroner? IDanmark koster det samme fjernsyn 1918,40 kr. +23%moms. Hvor meget koster det i Danmark incl. moms? Hvor meget har Hansen sparet ved at købe fj... -
Oversættelse af 2 sætninger
ForumindlægHej, jeg sidder fast med to sætninger jeg skal ha' oversat fra dansk til tysk: 1. Måske er han blevet et bedre menneske - Vielleicht ist er ein besserer Mensch geworden 2. Vi er dem, vi er – og vi kan ikke ændre os - Wir sind wer wir sind – und wir können uns nicht v... -
Hvilke fag tæller som A-fag på HTX?
ForumindlægJeg er netop blevet færdig med 2. g på HTX, biotek. linje, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg reelt kommer til at have 4 eller 5 A-fag. Det rimelig relevant ift. den koefficient, jeg kommer til at kunne multiplicere med. Naturligvis er kemi, som jeg har valgt til, bioteknologi, dansk og ... -
Økonomisk- og konjunkturudvikling
ForumindlægHej alle. Har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg er til 24-timer eksamen i International økonomi og har trukker økonomisk- og konjunkturudvilling og er lost! Mine bilag har følgende overskrifter: - Langsom vækst og økonimske nøgletal for Danmark. - Danmarks økonomi har siddet fast i flere ... -
Hjælp til racisme eksamen
ForumindlægSkal op i historie imorgen og har 6 punkter, jeg sidder og har lidt problemer med: - Racisme - holocaust - forfølgelse - (kan det ske igen, hvor?) - Kold krig - (konsekvenserne - kan det ske igen - problemer i dag) -Kønsroller - ligestilling ungdomskultur - oprør Stemmeret dansk... -
Kemiolympiaden
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogle der ved, hvor stor viden man skal have for at kunne deltage? Jeg har set lidt på opgaverne, og dem fra 1. runde ser da ikke værst ud, men nogle af dem fra fx. det internationale er godt nok det rene volapyk for mig.. Kan man f.eks. deltage i 2007/08 udgaven, ... -
Bograpport
ForumindlægHello... Skal snart igang med at læse og skrive en rapport om én bog, derfor ville jeg spørge jer, om hvilken bog i kan foreslå (indenfor dansk of course...), der skal være noget kød på evt.. Det andet er, om der er nogle gode bograpporter herinde (?), har kigget igennem, men fandt ikke det stor... -
Sammensatte navneord
ForumindlægSpørgmål 11. (Du svarede ikke korrekt) Hun er blevet ansat som____________. 11.1 keyaccountmanager (Det korrekte svar) 11.2 key account manager (Dit svar) Jeg undrer mig over, at det er "keyaccountmanager" der er det korrekte svar. Ordet er et engelsk ord og referer til en engelsk ... -
Analyse af ''I Danmark er jeg født''
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse og har brug for lidt hjælp. Jeg har trukket fordybelsesområdet: Lyrik før 1920 og har valgt teksen I Danmark er jeg født. Siden jeg afleverede min synopse har min dansklærer spurgt mig 1.000.000.000 gange om hvad der menes med: end høres danskens sang og m... -
Matematikaflevering
ForumindlægHej folkens. Jeg er stødt på en matematikopgave, som jeg skal forklar mundtlig til min lærer på en video. Jeg har søgt på en masse videoer, men de er alle sammen på engelsk, plus jeg fandt 2-3 videoer på dansk, men de forklarer det virkelig dårligt. Er der nogle af jer der kender en god hje... -
BESVARELSE AF SPØRGSMÅL !
ForumindlægHeej folkens. Jeg er igang med en lille opgave i spansk hvor jeg skal oversætte nogle sætning fra dansk - spansk. men der er nogle få sætninger som ikke kan finde ud af. Håber i kan hjælpe mig. Jeg vedhæfter også min opgave så hvis i har lyst må i MEGET GERNE rette den !!! :D På forhånd tak.:P ... -
ATP, respiration, fotosyntese
ForumindlægEr der nogen, der kan give mig en forklaring på, hvad ATP, respiration og fotosyntese er?Venlig hilsenmaria. -
Styrketræning
ForumindlægHey jeg er lige begyndt til styrketrænong, og jeg har et stort problem som jeg vil af med, min mave er lidt for stor.... Hvad kan jeg gøre for at den bliver mindre... Skal jeg lave mavebøjninger,cykle,løbe eller hvad...... har i nogle gode ideer til mig.. hvis det er muligt, så kom med dem på for... -
HVad er formålet med natrium-kalium pumpe?
ForumindlægHej Hvad er formålet med natrium-kalium-pumpe? Hvorfor skal kroppen ikke bruge Natrium, men kalium? -
Engelsk stil - high on life
ForumindlægHej alle jer derude!!Jeg skal skrive en engelsk stil som omhandler emnet: High on life!Har bare ikke lige selv nogle ideér til hvad jeg kunne skrive om...Så ville bare lige høre om der nogle der har en super god idé, måske?? Jeg ville blive super glad..Knus Helene
