Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 19881 til 19900 af 141881
  • omskrevet cirkel

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe mig med at løse denne opgave?Trekant ABC har vinkelspidserne A(-3,-1), B(1,5) og C(5,1)Bestem en ligning for trekantens omskrevne cirkel.
  • Delkonklusioner og den endelig konklusion.

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive SRP og bliver pludselig i tvivl. Jeg skal have en delkonklusion efter både redegørelse og analyse og diskussion, ikke? Hvor lang skal den ca være? Den endelig konklusion er for hele opgaven og kommer efter diskussionen? Det er sådan, jeg har opfattet det, men er lidt usikke...
  • Information om negative tal

    Forumindlæg
    Står her og skal lave en skriftlig matematik opgave, og kan bare ikke finde noget info om negative tal (Det er ikke min stærke side). Ved kun lidt generelt om det, men ikke noget avanceret som kan fylde 2 sider. Nogen der kan hjælpe???
  • Naturfag Eksamen

    Forumindlæg
    Nå, hva' sys i så om den? Dem som var op i skriftlig naturfag idag?Jeg synes faktisk at der var lettere end jeg havde forventet!Hvilke opgaver synes i var svære, og hvilke var lette?Venlig hilsen mig.
  • OSO 10. klasse

    Forumindlæg
    Jeg har ikke fået vejledning til 10. kl. oso-opgave. Kan nogen her fortælle mig, om jeg skal skrive om min planlagte ungdomsuddannelse (gymnasium), eller om jeg skal skrive om den videregående uddannelse, jeg overvejer at tage efter studentereksamen? Tak for hjælpen.
  • KEMI - er det basisk eller sur?

    Forumindlæg
    I skole har vi afstemt denne reaktion med OH-da den åbenbart er basisk8H2O + C2O4-- + "MnO4- ---->2Mn++ + 10CO2 - 16OH-men i min brors opgave som han også har aflveret har de brugt H+, da de har sagt at den var surer begge dele rigtige???
  • Fuldkommen konkurrence

    Forumindlæg
    Hej !, Jeg mangler lige et imput til hvordan jeg skal gribe denne opgave an.. Er kørt lidt fast.. P = 5000 VG = 2000 Kapacitentsgrænsen er 164 tons.. Jeg skal bestemme optimale pris og mængde, hvordan gør jeg det?
  • En ligning der skal gøres mindst muligt

    Forumindlæg
    I opgaven skal man bestemme a, så T(a) bliver mindst muligt:T(a)=((3a+5)^2)/(2a)Har en ide om at det nok er noget med at få a isoleret, er det rigtigt..?
  • Bestemmelse af forskrift

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af, jeg skal bestemme forskriften for f og g f(x) = 1x + 250 g(x) = 0,75x + 400 Mit problem er at jeg ikke ved hvad x1, y1, x2 og y2 er, som jeg skal bruge i formlen?
  • Forklar betydningen af konstanterne i forskriften

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: I tidsrummet 1960-1990 kan befolkningstallet N i millioner i USA beskrives med den lineære model N=2,3t+180 hvor t er antallet af år efter 1960. Forklar betydningen af konstanterne i forskriften på forhånd tak
  • Dynamik - hvorfor ting bevæger sig

    Forumindlæg
    OPGAVE 11.4 En limtræsbjælke på 370 kg skal løftes. Hvad bliver trækket i kranens kabel, når bjælken hænger stille? For at kunne løfte bjælken i vandret position fastgøres to wirer som vist på tegningen. Wirerne har en vinkel på med vandret. Hvad bliver trækket i hver af de skrå wirer?
  • haster - Vejledning til kemi

    Forumindlæg
    Jeg har hørt rundt omkring at man kan finde vejledning til de gamle eksamensopgaver på nettet et eller andet sted som fortæller dig hvordan du skal løse de hver enkelte opgaver i de gamle eksamensopgacer? Kan det passe? hvis ja, hvor henne kan man finde såda nogle vejledninger henne? på forhånd ...
  • Ligevægt

    Forumindlæg
    Her er linket til hvad jeg har lavet i den der opgave om Ligevægt som jeg spurgte om tidligere.. Tror desværre jeg har lavet noget forkert.. nogen der har tid til at kigge på det og hjælpe.. http://peecee.dk/?id=13733 Ved ikke om jeg hr gjort det rigtigt..
  • AT-synopsis, 2g

    Forumindlæg
    Hvad skriver I andre 2g'ere om? Vores overordnede emne er Krig, Teknologi og Medier. Jeg overvejer at skrive om giftgasser, der rammer nervesystemet (bio), men eftersom det er en tværfaglig opgave, skal jeg også skrive i dansk. Nogen forslag?
  • Relativitetsteori

    Forumindlæg
    Hej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak...
  • differentialkvotienten hjælp opg

    Forumindlæg
    hej jeg kan ikke finde ud af den her opgave bestem uden hjælpemilder differentialkvotienten: a) f(x)=(3/x) +x2 (udnyt, at (3/x) = 3*(1/x)) b) f(x)=(4/x)-(x2/5) håber nogle kan hjælpe mig
  • Hjælp til indekstal

    Forumindlæg
    Jeg har beregnet opg. a) Indekstal 1998 = 100 Indekstal 2003 = 117 Men, hvordan beregner jeg om månedslønnen eller husprisen er vokset stærkest fra 1998 til 2003? Opgaven er vedhæftet. På forhånd tak.
  • Hjælp mig :(

    Forumindlæg
    Hej, Tusind tak fordi du ville kigge / hjælpe mig, jeg har et problem med en aflevering. Opgave 1. 9.b vil i en emneuge fremstille papir. Til fremstillingen vil de bruge trærammer, de selv samler. ________________________________________ Priser for en ramme. Lister...... 10 kr. Net........ 8 kr. ...
  • SSO RÅD

    Forumindlæg
    Hej jer der har skrevet SSO, har i nogle DONT og nogle fede råd til den SSO jeg skal skrive i år.. noget jeg skal tænke over? Pa nogle der kan give et eksempel på en delkonklution? og hvor tit i opgaven man laver en?
  • Er det snyd?

    Forumindlæg
    Hejsa I forbindelse med en individuel aflevering hjalp jeg en ven fra klassen med hans. Blandt andet gav jeg ham min opgave, så han kunne se hvordan det skulle gøres - under betingelsen af, at han lovede ikke at kopiere min opgave. Står nu efterfølgende og er blevet lidt nervøs, fordi h...