Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19901 til 19920 af 27496
  • HASTER HJÆLP! Salte og ioner i vand.

    Forumindlæg
    I en aflevering for vores naturfagpakke har jeg fået punktet -gør rede for hvilke ioner og salte der er i forskellige typer vand og hvilke fordele og ulemper de har . Med vandtyper tænkes her på grundvand, vandhanevand og drikkevand på flaske. Nogen der har en god idé til hvor man kan finde det...
  • Hvordan ved man hvilke produkter reaktanter bliver til ?

    Forumindlæg
    En ting er at afstemme et reaktionsskema som er skrvet op.. en anden ting er selv at skulle opskrive et raktionsskema.. Hvordan ved man hvilke prodykter der kommer ud af forskellige stoffer ?
  • Oxidation af en aldehyd

    Forumindlæg
    Jeg skal afstemme reaktionen mellem propanal (CH3CH2CHO) og 2,4-dinitrophenylhydrazin (C6H6N4O4) men kan ikke rigtig finde ud af hvordan! :o( Jeg går ud fra at det er CHO-gruppen fra propanal der vil reagere med NH2-gruppen fra dinitrophenylhydrazinen, altså: R-CHO + NH2-xxx (hvor xxx er resten...
  • Beregn stofmængde á forbrugt permanganat :/

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvilken formel jeg skal bruge til det? Og hvad jeg skal bruge i tal for at få resultatet (altså hvad bogstaverne står for)? Ville hjælpe meget, ved ikke hvilken. Tak på forhånd :)
  • samfund og teknologi?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har fået en opgave for i Samfundsfag, som jeg ikke så godt kan svare på. men opgaven lyder: En redegørelse for eksempler på sammenhænge mellem teknologi og samfund nogle der kan komme med nogle eksempler ? :)
  • Klima-ligning

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har en matematisk ligning, som viser en matematisk synsvinkel af klimaforandringerne. f.eks. hvis temperaturen stiger x hvor meget stiger havet så????? HJÆLP
  • pKs og pKb-værdier

    Forumindlæg
    Hej Er pKs for en syre eller pKb for en base noget, man bestemmer eksperimentielt, eller er det muligt at udregne det ved at kigge på stoffets opbygning e.l.? Kan man fx vurdere på baggrund af stoffets opbygning, om HNO2 eller HNO3 vil være den stærkeste syre?
  • ∆y/∆x(?)

    Forumindlæg
    Kan overståenden differensligning anvendes til opstille en meget dynamisk model for en rørreaktor (?)
  • produkt til terror

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har et lille problem jeg har projekt uge snart og jeg har om terror men problemet er at jeg skal lave et 3 dimensionelt produkt altså noget man kan røre ved men jeg kan ikke komme på hvad det skal være så hvis i har en ide ville det være super dejligt. tak på forhånd
  • Elektrolyse

    Forumindlæg
    Hej hvis jeg tager salt ned i vand og elektrolyserer får jeg jo som bekendt brint og chlor, men hvad sker der så med oxygen og natrium? H2O + NaCl + strøm -> H2 + O + Na + Cl Eller hvordan?
  • Konklusion?

    Forumindlæg
    hej allesammen jeg har skrevet en rapport, og også lave en konklusion, men hvad skal jeg skrive. Emnet er det sure, det salte og det basiske? håber der nogen der har nogle ideer på forhånd tak
  • Hjælp til matematik A-niveau

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg er en pige på 17 år, der er igang med 2. år på gymnasiet. Jeg har linjen Matematik A, biotek A, fysik B. Jeg føler at det godt kan gå lidt hurtigt i matematik og fysik, og da jeg ikke er en der forstår tingene med det samme, men har brug for en dybdegående forklaring, ryger jeg ...
  • Substitutionsreaktion

    Forumindlæg
    Hvorfor kan man sige, at der sker en reaktion ml. pentan og bromid og man belyser dem og farven aftager? Altså bare ved at farven aftager konkluderer man, at de har reageret? Findes der en anden forklaring?
  • Opbygning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har valgt at skrive studieretningsopgave i fagene matematik og fysik. Jeg får min opgaveformulering udleveret imorgen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal opstille min opgave? Skal det bare være, som almindelig rapport med formål, teori.. osv? Eller hvordan og hvorledes? På forhånd...
  • Fuldstændig løsning til differentialligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg står med et lille problem. Jeg har differentialligningen: Jeg har fundet den fuldstændigeløsning til at være: Men jeg er i tvivl om c kan være eller kun 0 og Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
  • hurtig spørgsmål..

    Forumindlæg
    Hvordan er det lige man kan omregne volumen til masse .. altså jeg har husholdnings volumen som er 5 mL .. hvordan skal regne den om til g for at finde massefylden af eddikesyre
  • medicin studiet

    Forumindlæg
    Hej Kan jeg komme ind på medicin studiet med en halv færdig hf samt masse års erh. erfaring mm. hvad kræver det,skal jeg tage ny hf eller er der chance for kvote 2,! forestiller mig selvstudie hf 2 år og derefter søge ind på med. !
  • Hjerte kirurg

    Forumindlæg
    Hvad er den bedste ungdomsuddanelse jeg kan vælge når jeg senere vil arbejde som hjerte kirurg, er det STX eller HTX? og hvad er linje? jeg vil også gerne vide om hvilke uddannelse man skal igennem for at ende som hjerte kirurg Tak ;)
  • Haster - Methylrødt

    Forumindlæg
    Jeg har et problem !! Skal lave en reaktion for methylrødt. Jeg har reaktionen på papir, men kan ikke finde den på nettet og er ikke så godt til CemSketch. Reaktionen: C7H7O2N + C8H11N --> C15H15N3O2 men ved ikke om man må bare skrive den sådan ??? Nogen som kan hjælpe ??
  • omskrivning

    Forumindlæg
    er dette korrekt?