Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19921 til 19940 af 27879
-
eksamen - atomer
Forumindlæghej alle sammen jeg skal til fysik c eksamen imorgen, jeg har 24 timer til at forberede mig, og har lige et lille spørgsmål, jeg trak emnet lys og atomer og der står at jeg skal komme ind på energiniveau... men ved ikke helt hvad det drejer sig om, og har søgt på nettet uden at kunne finde noget.... -
varmekapacitet og varmefylde
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til eksamen (jeg skal op i morgen) - har trukket "Termisk energi og varme" Jeg har ikke været med til at gennemgå dette emne i skolen, så jeg skal læse det op selv.. og så er det jo, at jeg gerne vil spørge jer OM: Er varmefylde og varmekapacitet det samme? og h... -
Kommunikation i kroppen
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket mit emne til biologi eksamen i morgen. Det er, som overskriften lyder "Kommunikation i kroppen". Her skal jeg bl.a. komme ind på og forklare hvordan nerveceller kommunikerer med kroppens øvrige celler og organer. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig. For det ... -
Hvad sker der psykisk for en kidnapper?
ForumindlægJeg har om kidnapning i et projekt (en såkaldt "projekt-opgave" ikke emne-opgave) Jeg vil super gerne vide, hvad der sker psykisk i kidnapperens hoved, når ham kidnapper offret, hvilke mekanismer slå fra/til? Hvorfor fortsætter kidnapperen med at holde dem indespærret? Igen, hvad sker... -
Tysk eksamen i morgen Multi-kulti perihan
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen i morgen og har trukket Perihan i emnet Multi-Kulti, men jeg har lidt problemer med valg af underemne. Jeg vil derfor høre om nogen af jer har idéer til hvad jeg kan refererer til.. Vh Sylvester der er forresten et link til teksten her: http://dumpz.org/50627/text/ -
HJÆLP NU
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen i morgen og har trukket Perihan i emnet Multi-Kulti, men jeg har lidt problemer med valg af underemne. Jeg vil derfor høre om nogen af jer har idéer til hvad jeg kan refererer/perspektivere til.. Vh Sylvester der er forresten et link til teksten her: http://dumpz.org/50... -
EKSAMEN! Formel for luftmodstand
ForumindlægHej derude! Sidder til eksamensforberedelse og har emnet kræfter og luftmodstand. Formlen for luftmodstand er givet ved: Fw = ½ * cw * A * rho * v^2. (Det har jeg læst mig til, og ret mig gerne hvis jeg tager fejl). Er ikke sikker på jeg har forstået formlen korrekt, og ville høre om de... -
londons comings and goings (in the economist, august 9th 20039)
ForumindlægHej Jeg har trykket min emne i dag og sakl til eksamen i morgen , vil i nok hjælpe mig med at hvordan skal jeg går i gang jeg har læst teksten og den har 3 diagramer om londons multig kulture og lidt om økonomien. Håber på nogle vil gerne give mig ide for jeg har det frygtelig nu. Teksten heder L... -
Hvordan foregår Samf B Eksamen?
ForumindlægHej, Jeg står lidt i et dilemma, jeg skal her snart ned og trække mit emne. Men min samfundsfags lærer, har ikke fortalt os hvordan, at eksamen i samfundsfag B forløber. Har hørt noget med, at man skal skrive en synopsis. Mere ved jeg sådan set ikke. Nogen der kan hjælpe mig? -
Eksamen i engelsk D niveau 10. klasse
ForumindlægEr der en, der kan fortælle mig, hvordan selve eksamen i engelsk D niveau på 10. klasse foregår? Min veninde, der skal op, har lavet en disposition som hun har afleveret til sin lærer. Herudover siger hun, at hun skal trække en tekst om emnet. Årsagen til at det er lidt uklart for hende, er, at h... -
Differentiation af brøk
ForumindlægJeg har tidligere oprettet et emne om følgende, så jeg prøver igen: Jeg skal bevise følgende 1/x Jeg ved, at jeg skal bruge tretrinsreglen: 1. Trin Δf = f(x0 + h) - f(x0) = 1/(x0 + h) - 1/x0 Er der nogen, der kan hjælpe mig videre? -
Aflevering Mod betaling
ForumindlægHej folket inde i dette forum. Jeg har en aflvering i Matematik A som jeg ikke har tid til at lave, og vil se om nogen har mulighed for at lave den, der følger en lærerbesvarelse med så den skal stort set bare omformuleres og der skal laves nogen grafer osv. Jeg giver gerne penge for det. Tak på ... -
renæssance og reformation
ForumindlægHej alle jeg er igang med at læse til historie og er nået til emnet "middelalder og renæssance". Men "reformation" er dukket op igennem min læsning, og jeg er i tvivl om hvad der menes med det. For renæssancen og reformationen er vel ikke det samme? Eller er det fordi tiden fr... -
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægHej Jeg har trukket teksten "Neukölln: so fern, so nah", og jeg kunne godt tænke mig at høre om der evt. er nogle der har nogle gode notater dertil? Jeg har trukket den under emnet "Berlin". Det ville være super hvis nogle gad sende noget. -
Skævvinklede trekanter - Trigonometri
ForumindlægJeg står med en mundtlig matematik årsprøve, og har gemt skævvinklede trekanter til sidst, grundet at jeg ikke kan forstår hvad der står i bogen omkring emnet og jeg endnu ikke har fundet noget brugbart hjælp på diverse internet sider. Så er der nogle der kunne forklare mig noget om skævvinklede ... -
Lyskilders frekvensspektrum
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har trukket emnet "det elektromagnetiske spektrum", og jeg har fået nogle stikord udleveret som jeg skal undersøge. Bl.a. "lyskilders frekvensspektrum", men jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst om det, hverken i ... -
Hvad sker der psykisk for en kidnapper?
ForumindlægJeg har om kidnapning i et projekt (en såkaldt "projekt-opgave" ikke emne-opgave) Jeg vil super gerne vide, hvad der sker psykisk i kidnapperens hoved, når ham kidnapper offret, hvilke mekanismer slå fra/til? Hvorfor fortsætter kidnapperen med at holde dem indespærret? Igen, hvad sker... -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ... -
Problemformulering...
ForumindlægHej, jeg har AT i denne uge og for at få den bedst mulige start spørger jeg jer om hjælp til min problemformulering. Det overordnede emne er Teknologi Jeg har valgt Udvikling af brændstofdrevne fly. Min fagkombination er Fysik og kemi. Nogle ideer til en problemformulering/hypotese? -
Kan du hjælpe med at forstå ?
ForumindlægHej alle :-) Er der en der kan hjælpe mig med, hvad disse sætninger korrekt betyder: Kommunebestyrrelsen skal overveje, hvordan der kan ske en systematisk inddragelse af familie og netværk ? Emnet er, en tvangsfjernet barn.. Og morfraen får et brev fra en rådgiver. Hvor disse sætninger står, og a...
