Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19941 til 19960 af 32350
-
Program
ForumindlægHej Jeg leder efter et matematik program, der kan tegne løsningskurver ligesom TI-89 http://education.ti.com/sites/DANMARK/downloads/pdf/diff_lign_oplag4.pdf (har selv nspire CAS). Nogle forslag eller ideer? Tak på forhånd. -
Andengradspolynom i faktor?
ForumindlægHej Jeg sidder her med en matematik opgave, som lyder således: Opløs følgende andengradspolynomier i faktorer f(x) = x2 - x - 30 Nogen der lige vil hjælpe mig med denne, så jeg ved hvordan de andre skal løses :-) På forhånd tak :) -
Ligning, gang ind i parentes
ForumindlægHej derude. Jeg har fået det her ligning, jeg er ikke særlig god til matematik, så jeg håber i kan hjælpe. Jeg er nemlig helt lost;-) -2(20-5x) = 100-18x På forhånd mange tak. Rasmus Hoergreen -
Sinus til 90 grader
ForumindlægHej folkens, Sidder lige og bokser med en matematik afl. som handler om geometri, og er kommet til en opgave hvor jeg skal benytte mig af sinus relationerne. Mit spørgsmål er: Hvordan regner jeg ud hvad Sinus sat til 90 grader er? -
srp
ForumindlægHej er der nogen, der har skrevet srp i matematik a og kemi b, hvor emnet er logaritmer og Ph. ? Ved bare ikke hvilke forsøg jeg skal lave osv?.. Så hvis nogen har lavet et srp med det, og gider at give mig inspiration vil det være fantastisk`? Håber der er nogen, der vil hjælpe mig som h... -
Statistik - spredning
ForumindlægHej. Jeg arbejder lige nu med statistik i matematik. Jeg skal finde spredningen over disse skostørrelser, hvordan gør jeg det? 43 45 43 43 45 45 45 43 42 43 43 44 -
Reaktionskinetik
ForumindlægHej derude. Jeg skal til at i gang med at skrive om emnet reaktionskinetik i fagene matematik og kemi. Jeg vil høre, om der er nogen af jer, som har nogle gode råd til det, noget man måske ikke umiddelbart ville tænke over. På forhånd tak! -
Opbygning af opgave i fys/mat
ForumindlægJeg skal skrive SRP i fysik og matematik omkring elastiske og uelastiske stød i klassisk og relativistisk forstand. Jeg er i tvivl om min opbygning af opgaven, nogen der tidligere har skrevet som evt. har gode tips? -
Skriftlig eksamen.
ForumindlægHej Alle. Jeg skal op til skriftligeksamen i Matematik på A niveau i morgen og jeg er meget nervøs for tidspresset. Er der nogle som har nogle gode råd til at nå mest muligt? Eller bare generelt andre gode råd :) Tak på forhånd. -
SRP HJÆLP! Senmiddelalder
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP i historie og matematik, og er i den forbindelse blevet stillet til opgave at give en kort redegørelse for holdningen til videnskaben i senmiddelalderen. Nogen der kan hjælpe med det? Kan nemlig ikke finde noget materiale om det -
Demokrati i grækandland
ForumindlægJeg skal skrive om hvilke påvirkninger demokratiet gav til befolkning og bl.a. matematikken og filosofien i det gamle grækenland. Har i nogen bud på hvad der skete eller eventuelt nogen links jeg kan læse? -
Srp - diskusion
Forumindlægog diskuter samspillet mellem samfund, filosofi og matematik, og hvordan det blev anvendt i det græske samfund. Jeg skal diskutere nu men forstår ikke hvordan jeg skal diskutere skal jeg diskuterre med mig og selv og komme med min egen mening om hvordan samfundet var dengang? nogen der kan hjæl... -
Euklids elementer
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive srp om Euklids elementer og har virkelig brug for hjælp? Nogen der kan hjælpe mig med at komme i gang med denne spørgsmål - giv en vurdering af euklids elementers betydning for matematikkens udvikling?? -
hvem er god?
Forumindlæghej, hvem er god til at lave forside i matematik? jeg skal afleveret imorgen, og har brug for forsiden jeg er ikke god til at lave en forside. i kan godt sendt tilmin email [email protected] håber i kan hjælp det betyder meget. :) -
Tangentligning
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder og har lidt problemer med min matematik aflevering. Håber i kan hjælpe mig :) Funktionen f har regneforskriften f(x)=kvadratrod x bestem ligningen for den tangent til grafen for f, hvis røringspunkt har 1. Koordinaten x0=25 -
terminsprøve
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe, tak på forhånd ;) jeg skal snart op til terminsprøve, og til matematik skal vi op i prøverne fra december 2013! så jeg vil spørge om hvordan problemregningen er? hvad handler den om? har nemlig hørt, den er rigtig svær! -
Bestem integralet med grænser!
ForumindlægHej alle.. Jeg laver en matematik aflevering uden hjælpe midler og er gået lidt i stå når jeg skal bestemme integralet når den nedre grænse er 1 og den øvre er 2. ∫(6x^2-2x)dx nogle der kan hjælpe? -
Linjens ligning og tangent
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp i matematik! opgaven lyder så ledes: Bevis, at linjen med ligningen y=3x-(9/2) er tangent til grafen for f(x)=1/2x^2 Håber der er nogle der kan hjælpe! -
Cirkel radius 8.
ForumindlægNogen der kan forklare mig dette? Jeg er et fjols til matematik! Hvordan gør man :S Find det mindste kvadrat, der kan ligge om en cirkel med radius 8 cm. Hvor mange procent udgør cirklens areal af kvadratets areal?? -
Bevis for f(x)=x^2 ?
ForumindlægJeg skal fremlægge et bevis imorgen i matematik. Beviset er f(x)=x^2 men problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre det og ikke forstår beviset . Er der nogle her inde der kan hjælpe mig?
