Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 19961 til 19980 af 169995
-
Anvendelser - vektor i planen
ForumindlægNår man i mundtlig mat A skal komme ind på anvendelser af prikproduktet og determinanten - hvad menes der så ?? Er det et konkret eksempel eller at prikproduktet bruges til at finde ud af hvordan vektor a og vektor b ligger i forhold til hinanden - og at determinanten bruges til at finde arealet ... -
Erhvervscase
ForumindlægHej til alle jer der skal lave erhvervscase de kommende dage. Held og lykke med arbejdet med erhvervscasen, og husk at hvis der er problemer, så er alle jeres venner på Studieportalen klar til at hjælp. -
differentialkvotienter og vækstmodeller mm.
ForumindlægHåber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har nu sidet med mat bøgerne alt for længe og tal og bukstaver flyver rundt i hovedet på mig :D Jeg skal til matB eksamen på torsdag og har lige nogle spørgsmål jeg håber nogen kan hjælpe med ... *Gør rede for sammenhængen mellem differentialkvotienten o... -
bekymret for mit gennemsnit
Forumindlæghej alle sammen.. Jeg ved ikke hvaad jeg skal gøre, jeg er meget bekymret for mit gennemsnit.. jeg ved det ikke blive til noget godt.. Er helt vildt stresset... Skal op til eksamer i nu, men er helt færdig, har mistet håbet.... Ved ikke hvad jeg skal gøre....... :( -
SRP. Kolonisering af Indien
ForumindlægHej! Jeg er som mange andre gymnasieelever ved at skrive SRP. Mit emne er kolonisering med fokus på Indien. Samf(A), Histiore(A). Min opgaveformulering lyder således: Redegør for udviklingen i Indien under det britisk koloniherredømme- såvel mht. politik, økonomi som religion. I forlæ... -
Fortrudt valgfag
Forumindlæghej, er der nogen der ved om det overhovedt er muligt at ændre sit valgfag hvis man som jeg har fået "kolde fødder" med hensyn til fysik på højniveau i 3.g? -
Alkohol eller carboxylsyre
ForumindlægJeg har et molekyle, hvor der i den ene ende er en alkoholgruppe og i den anden ende er en carboxylsyre. Hvordan ved man, om stoffet er en carboxylsyre eller en (primær) alkohol? -
Eksponentiel og potensiel vækst
ForumindlægMine spørgsmål: * Hvorfor skal og i en eksponentiel funktion? * Hvorfor skal og i en potensiel funktion? Håber på hurtigt svar :) -
Uddanelse
ForumindlægJeg vil gerne lave noget inde for medicin. Kan det så godt passe at man skal først skal i :9. klasse --> 10. klasse --> HTX/STX/HF --> Universitet (Aarhus, SDU, KU)? Og hvad er forskellen på: HTX/STX/HF? -
24 timer eller 24 minutter?
ForumindlægHvilke eksamener er 24 timers-eksamener, og hvilke er 24 minutter? -
stil ikke så lang
Forumindlægbare ret den, du må gerne lave om på det. så det lyder bedre. -
Variabelsammenhæng
ForumindlægSidder her og skal til Matematik eksamen imorgen og er kørt fast i disse to opgaver så ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at løse mit problem ?! - Mange tak :) 11) Redegør for eksponentielle sammenhænge (y=b⋅a^x), herunder betydningen af a og b. Beskriv to ... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Rettelse af kort tekst
ForumindlægDansk: Mange unge mennesker elsker fast food. Hvorfor? De siger fast food smager godt og koster ikke meget. Interessen for fast food har udviklet sig hurtigt. Før i tiden kendte man ikke dette begreb. Man købte måske en pølse på gaden. I dag kalder man pølser " Hot dogs" og maden er ble... -
maple
ForumindlægEr der nogen herinde, der ville give mig en kort forklaring om maple (altså de vigtigste funktioner den kan) skal nemlig op til eksamen og er virkelig nervøs for at bruge maple ... En video kunne også være rart :) -
Gamle engelske stileoplæg
ForumindlægHej hejEr der nogen der ved hvor jeg kan finde de engelske stileoplæg som er blevet brugt de sidste par år.Vil nemlig gerne læse dem som forberedelse til den skriftlige eksamen i morgen.Mvh. Anna -
Kommaøvelser
ForumindlægSkal op i dansk eksamen i morgen, har ikke rigtigt noget at tag mig til... Så jeg vil gerne spørge om, hvis i kender nogle godt hjemmesider, eventuelt kommaøvelser, så vil det være meget rart :) - Tak på fohånd.. -
programmering
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig til eksamen i programmering. jeg har lidt problemer med nogle opgaver i et eksamenssæt. jeg har vedhæftet opgaven. det drejer sig om opg. 5-8 på forhånd tak ! -
Opgaver uden hjælpemidler!
ForumindlægHej.. Er der nogle der kunne være søde, at forklare mig, hvordan jeg kan løse opgave 2 i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/syge07/2007-8-8_Ud.pdf På forhånd mange tak, Freud -
Rum diagonaler ?? pythagoras??
ForumindlægJeg skal op i rum diagonaler og pythagoras til eksamen, men jeg er ikke sikker på hvad det er.. Er der venligst en der kunne forklare, hvordan jeg overordnet kan forklare hvad det er, og hvad man bruger det til, men også et praktisk eksempel? På forhånd tak!
