Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 2121 til 2140 af 154032
-
Biologi (Perspektivering)
ForumindlægEr det kun planter der respirerer? Og er der nogle emner der har gavn af, og kun eksistere pga. planters fotosyntese. Nogle forslag? -
Skriftlig dansk; Hvordan er det nu lige..?
ForumindlægHejsa alle I kloge hovedet herinde. Jeg havde noget terminsprøve sidste år, og i dansk fik vi så nogle papirer, hvori man kunne vælge hvilken opgave man ville skrive. Vi har så nu igen fået disse papirer, men det er bare som almindeligt lektier, som vi vil tage fat i senere på året. Jeg har så de... -
Biologi karakter
ForumindlægHej Folkens... Jeg fik årskarakter igår.. Og jeg blev bare chokeret da jeg så at jeg pludselig fra 10 i biologi var røget ned til 7.. Grunden til jeg blev overrasket var at jeg de to forrige standpunktskarkater jeg fik var 10... og i årskarakter får jeg 7 :/ det er lidt langt ude sys jeg personli... -
Biologi eksamens 2005
ForumindlægHej. Er der nogen der har besvaret opgaver fra eksamenssættet i biologi -august 2005? -
Hvem vurderer en skriftlig eksamen
Forumindlæghej, er det kun cencor der vurderer en skriftlig eksamen? -
Matematik A skriflig - hvorn gik det?
Forumindlægsom i ved har flest af os været op til matematik stx a skriftlig idag, hvordan gik det? er der nogle der har facitliste, så jeg kan se hvor mange rigtige jeg har :D -
Beregn gennemsnit, A-fag (vægtning)
ForumindlægHej, er det ikke noget med at et A fag vægter med 2. Hvad er det helt præcist det vil sige? Hvis jeg ekspempelvis har fået 12 i et A-fag, hvad vil det så sige? -
Biologi eksamen
ForumindlægHvordan gik det jer til biologi eksamen?Hvad synes i om opgaverne? -
Biologi på AAU
ForumindlægHej.. Nogle herinde som læser biologi eller underviser på aalborg universitet? -
Karakter i biologi
ForumindlægHvordan ser karakter skalaen ud for faget biologi? (Fra procent til karakter) -
Gym niveau fag A, B og C
ForumindlægHey folks! har altid undret mig lidt over hvordan de forskellige niveauer hænger sammen. jeg ved godt at A er for alle 3 år mens B er 2 og C 1 år.. der er nogle der siger at man skal op til eksamen i alle de fag man har på A niveau men hvad så med B og C bliver de udtrykket?? //david -
Hjælp: gode noter til skriftlig engelsk
ForumindlægHej... Jeg skal tage min skriftlige engelsk eksamen om til sommer, da engelsk på ingen måde er min stærke side, og jeg denne gang vil prøve at bestå!! I denne "andledning" ville jeg høre, om der er nogle, som har nogle gode råd, noter eller lign, som ville være hjælpsomme til skriftli... -
Engelsk eksamen A - Uden hjælpemidler?
Forumindlæg1 time uden hjælpe, nogen gode råd og eksempler på opgaver? generelt skriftlig engelsk a, opgaven og hvad er godt at gøre inden? -
finde a
Forumindlægopgaven er i billedet jeg har lagt ind. i denne opgave er jeg i tvilv om hvilken formel jeg skal bruge for at finde a. har prøvet med sinus relationen, og så giver det 11,73, men det skal give 11,55? nogle forslag? -
a
Forumindlægen der kan hjælpe mig med denne opgave en bold med med massen 100 g tabes fra rundetårn 35,0 m over jorden. vi regner med at bolden udfører et frit fald med begyndelseshastigheden nul. vælg et passende nulpunkt for den potentielle energi angiv både den kinetiske og den potentielle ... -
Forsøg i biologi - hjælp..
Forumindlægsidste uge lavede min klasse forsøg i bio, som handlede om emuligator. vi havde 3 reagensglas. 1 regensglas: 2 ml vand og 1 ml olie 2. glas: 2 ml vand, 1ml olie og ca. 15 dråber galde. 3. glas: 2 ml vand, 1 ml olie og flydende sæbe. da vi havde tilsat alle disse væsker i hver deres re... -
Biologi/idræt
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal besvare dettte spørgsmål, og ved ikke hvordan jeg skal finde ud af det: Giv et bud på, om indianerne, der lever i Andesbjergene ved 3000-4000 meters højde har lavere eller højere hæmatocritværdi end europæere, og forklar hvorfor du mener det. -
MATEMATIK/BIOLOGI
ForumindlægJeg har brug for hjælp til nedestående opgave; - Du har en flydende bakteriekultur i eksponentiel vækst med en fordoblingstid pa° 20 min. Til tiden 60 min. er OD450nm= 0,05 Hvad er OD450nm til tiden 120 min. under forudsætning af, at der stadig er eksponentiel vækst? Jeg bliver ved med at f... -
Hvad er fordelen? biologi
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med dette :) Hvad er fordelen ved at have pels? Hvad er fordelen ved at tænderne har forskellig funktion? Hvad er fordelen ved at have svedkirtler ? ... min egne bud.. Dyrene kan varme sig, når det nu er koldt (andet)? -
Hjælp til biologi/kemi
Forumindlæg1. Hvorfor kan store dyr lettere holde varmen end små dyr? 2. Hvorfor er der en øvre grænse for hvor store rovdyr bliver? Tænk på, hvad et ”super-rovdyr” skulle leve af, og hvordan det skulle skaffe det. 3. Hvis der er varmblodede pattedyr eller fugle i en fødekæde bliver den ...
