Søgning på: analyse af novellen sex. Resultater: 201 til 220 af 28369
-
Hjælp til analyse af
ForumindlægEr der nogen, der har analyse af teksterne. Folkeviser: "Agnete og havmand" Eventyr: "Den Grimme Ælling" "Kong Lindorm" Drama: "Jeppe på bjerget" af Ludvig Holberg. Lyrik: "Henrettelsen" af Tom Kristensen. &qu... -
Ordsprog i en novelle
ForumindlægEr der nogen der er god til ordsprog? da jeg er ved at analysere en novelle (jokeren af kjell askildsen) er symbolik jo en væsenligdel af opgaven:) Så er der nogen der ved hvor ordsproget "at blive ført bag lyset" kommer fra? -
Analyse.
ForumindlægHej. Nogen, der kan komme med gode sætninger til, når man skal analysere en tekst? Hvor man f.eks. henviser til novellen og siger, at den omhandler osv. ;) Håber det var forståelig nok. Tak på forhånd. ;) -
Forslag til en novelle
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart skrive srp, og i den forbindelse skal jeg finde nogle noveller, jeg kan bruge i min analyse. Jeg skriver i fagene engelsk og psykologi, hvor mit emne er identitetsdannelse og det med at føle sig splittet mellem to kulturer i forhold til immigranter. Jeg har valgt at tag... -
hjælp til en lille novelle
Forumindlægjeg skal analysere en novelle der hedder "en stol for lidt" af helle helle. Den skal også analyseres freudiansk.jeg ville høre om nogen tilfædgivis ligger inde med nogle gode ideer til den freudianske analyse!?mvh mettePs: alt godt om novellen er brugbart! :) -
Novelle Analyse Helle Helle -En lille tur
Forumindlæghej jeg skal snart til eksamen i Helle Helle en lille tur. Er der nogen der kan hjælpe med en analyse eller noget andet? Det ville være en kæmpe hjælp! -
HJÆLP! Sex og sundhed.
Forumindlæg- Hvordan kan seksuelt overførte sygdomme have konsekvenser for befolkningens sundhed? - Diskuter hvilke årsager, der kan være til den høje forekomst af seksuelt overførte sygdomme og sammenlign med forholdene i andre lande. TAK :D -
Analyse
ForumindlægEn der vil rette min analyse ! -
morderne novelle hjælp!
Forumindlæghej alle. håber i lige vil bruge lidt af jeres gode tid, til at lige hjælpe mig med et spørgsmål. jeg har trukket morderne noveller i min muntlige dansk afgangeksame. jeg har ikke fundet en god novelle endnu og tænkte om i havde nogle gode noveller i kunne anbefale. gerne måske noget med Na... -
buskab i novellen...
Forumindlægindian camp? nogen som har læst den? Tak på forhånd! -
Novellen Polterabend
ForumindlægHej alle (: Jeg har fået til opgave at analysere og fortolke Novellen Polterabend af Jan Sonnergaard, dertil skal vi også lave en perspektivering, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal perspektivere til. Nogle der har et forslag ? Tusind tak på forhånd (: -
Bestemte værdier i novelle?
ForumindlægHej jeg skal lave en litterær analyse af teksten "Fallit". Skal svare på spørgsmålet "Er der nogle bestemte værdier i teksten?" Hvad kunne det f.eks. være? Tak på forhånd -
analyse ???
ForumindlægEr der har en rigtig god analysemodel til en novelle ?? eller flere ? -
sex i antikken
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at hvis man var en mand i antikkens tid i Grækenland, og man hverken var homoseksuel, eller til små drenge, så var man ikke en rigtig mand? -
Novelle: Kolonihaven afTove Ditlevsen
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse af Novellen Kolonihaven af Tove Ditlevsen. Da det er meget lang tid siden jeg har lavet sådan en vil jeg bede om hjælp til hvordan man gør. Er der nogle der er søde at hjælpe mig. Hilsen Louise -
Analyse
ForumindlægHej gutter og gutinder Er der lige nogen, som hurtigt kan forklarer mig hvad et Billedelement(er) er? Og hvis i lige føler jer rigtig flinke, så må i også gerne lige give nogle eksempler/forklaring på Tegnestile -
Analyse
ForumindlægHeeej, jeg er ved at analysere novellen agerhønen af Martin A. Hansen. OG jeg ville bare lige spørge om hvilken teksstype i mener det er? og vil i så forklare mig hvad en handlingsteksk er+ Hilsen -
Hjælp til analyse
ForumindlægHejsa :) Jeg har ca. 5 minutter for meget i min mundtlige dansk prøve hvor jeg har valgt at analysere en novelle. Jeg har skrevet rigtig meget ved berettermodellen, men hvor lang tid burde man egentlig at bruge på at forklare den? Nogle punkter i den er rimelig vigtige, men kan man undlade at ta... -
Analyse
ForumindlægHej Studiepotalen :) Jeg har en novelle analyse for til imorgen, hvor jeg skal fortælle for en fra klassen i 12 min. Altså to og to. Jeg skal analyse novellen 'Frels mig fra de velmenende' Jeg har nu lavet en disposition over hvad jeg skal fortælle om: ... -
Fysiologi (Sex)
ForumindlægNogen der har nogle forslag til hvordan man kan komme i gang med et oplæg om ét af disse tre emner: Hormonsystem (forelskelse) Underliv Menstuationscyklus - og hvad man kan komme ind på ?
