Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 2181 til 2200 af 154032
-
biologi spg
ForumindlægRedegøre for de overordnede sammenhænge i økosystemer ? hvad er vigtigt og nævne til det ovenstående spørgsmål? -
Biologi C
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til en biologi rapport idag, en som er fra her i Aarhus som er god til biologi faget, og vi kan aftale nærmere prisen på hjælpen. Håber der er en som kan idag. -
Biologi eksamen
ForumindlægHej er der en der har mulighed for at hjælpe mig med dette spørgsmål. Redegør for DNA strengens struktur samt den eukaryote celles generelle opbygning. Kom kort ind på DNA’s funktion -
Biologi - Ilt
ForumindlægHej, Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker, hvis der er ilt tilstede og hvis der ikke er ilt tilstede ved Glykolysen som foregår i cellens cytoplasma og ved citronsyrecyklus og elektrontransportkæden som foregår i mitrokondrierne ???? -
Biologi C
ForumindlægHar en rapport til imorgen, og sidder fast ved dette spørgsmål - håber der er nogen det kan hjælpe mig. Forklar hvordan arterier, vener og kapillærer er tilpasset den funktion de udfører i kroppen (sammenlign væggene af arterier og vener ved hjertet og udbyg med teori) Tak på forhånd - venter på ... -
Fysik A skr. Er det en 10-er eller en 12-er?
ForumindlægHej, Jeg har lige været til fysik A skriftlig idag, og sættet var: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg er dog meget i tvivl om min af... -
Andengradsligningens konstanter - a b og c
ForumindlægHej Hvad repræsenterer konstanterne i ligningen? Jeg ved a repræsenterer hvor stejl parablen er, c skæringen med y aksen, men hvad er b? Og repræsenterer de mere end det? -
klorofyl a = mål for plantens biomasse
ForumindlægI en biologi opgave, bliver der spurgt om følgende. "Forklar hvorfor koncentrationen af klorofyl-a kan andvendes som mål for planteplanktonets biomasse." Håber at nogle kan hjælpe med dette - på forhånd tak for hjælpen. -
Jeg er ærligt pissehamrende forvirret over hvad man egentlig må tage med ind til feks en matematik skriftlig prøve med hjælpemidler selfølgelig
ForumindlægHey alle, jeg er en HTX elev der er virkelig forvirret om hvad man må tage med ind til en matematik skriftlig eksamen. Udfra hvad jeg har læst kan det så virkelig passe at man bare må downloade sådan en formelsamling ned på ens pc med eksempler fra pensum og hele molevitten? Og så selfølgelig egn... -
Skriftlig eksamen - hvilken tekst?
ForumindlægEr der nogen som ved hvilken tekst der vil blive brugt til skriftlig eksamen på HH? -
HF skriftlig dansk
ForumindlægHej, Vil lige høre hvilke emner, der var i skriftlig dansk 2007 for HF ? Håber på respons. På forhånd tak! -
Gode råd til skriftlig
ForumindlægEr der nogen som har nogle rigtig gode råd tl den skriftlige kemieksamen i morgen? -
dansk skriftlig opgave
ForumindlægHej. Er der nogen, der har dansk skriftlig opgave fra dette år? Jeg vil gerne har den, hvis det er muligt:) på forhånd tak -
Terminsprøve - Skriftlig fremstilling?
ForumindlægHvis man fx har mac (9. klasse) Hvor der ligger noter på, man så medbringe/anvende dem til Skriftlig? -
skriftlig engelsk 2006
ForumindlægJeg søger navnet på engelsk-eksamenssættet fra 2006. Matematikerne fra engelsk højt-niveau var i 2006 til skriftlig eksamen i et eksamenssæt der hed "QUENIEE". Men hvad hed det eksamenssæt som SPROGLIG højt-niveau i engelsk var oppe i til skriftlig eksamen i år 2006??? -
HJÆLP TIL BIOLOGI SØGES
ForumindlægHej SP Hvad er fordelen eller det smart ved portåre-systemet -
Biologi rapport!
ForumindlægHej. Jeg skal jeg lave en rapport om min kost over 24 timer. I det skal jeg lave et skema i resultat delen, hvori jeg skriver hvad jeg spiste(navnet, energi, fedt osv) og ved siden af skal jeg skrive hvor meget aktivitet jeg lavede og hvad slags det var. Det er nemt nok, men hvad kunne jeg så skr... -
BIOLOGI OSMOSE
ForumindlægHar disse spørgsmål, kender godt svaret på dem, men kan ikke helt formulere, hvordan jeg skal kunne få det til at passe til teorien med diffusion og osmose. HJÆLP TAK. Hvorfor kan man dræbe ukrudt ved at udstrø vejsalt? Hvorfor er saltning og syltning gode konserveringsmetoder? Hvorfor kan ma... -
Ølbrygning - biologi (Hjælp)
Forumindlæghej alle sammen. jeg har nogle spørgsmål som jeg gerne vil have hjælp til. Det handler blandt andet om ølbrygning. 1. ) Forklar hvad der foregår i gæringsprocessen i de 14 dage den gtilberedte ølurt står i spanden. 2.) forklar hvad der sker med gærs stofskifte hvis der er ilt tilstede. Hvad sker ... -
IDRÆT OG BIOLOGI
ForumindlægRedegør for hvorledes immunforsvaret medvirker både til restitution og også kan fremkalde en inflammation Er der nogen der har nogen gode hjemmesider til det der? :S
