Matematik

Jeg er ærligt pissehamrende forvirret over hvad man egentlig må tage med ind til feks en matematik skriftlig prøve med hjælpemidler selfølgelig

18. april 2022 af NoCap - Niveau: A-niveau
Hey alle, jeg er en HTX elev der er virkelig forvirret om hvad man må tage med ind til en matematik skriftlig eksamen. Udfra hvad jeg har læst kan det så virkelig passe at man bare må downloade sådan en formelsamling ned på ens pc med eksempler fra pensum og hele molevitten? Og så selfølgelig egne notater.

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. april 2022 af Anders521

#0 

Ved anden del af (den skriftlige) prøve(n) har eksaminanden adgang til alle hjælpemidler og it-værktøjer, bortset fra kommunikation med omverdenen. Der henvises i øvrigt til bestemmelserne i eksamensbekendtgørelse

Vejledning Matematik A/B htx 2021


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. april 2022 af ringstedLC

#0: Det stemmer. Men der er slet ingen grund til at hente FS på nettet.

Selv til den del uden hj.-midler udleveres FS, hvis jeg ellers husker rigtigt*. Du må altså ikke medbringe dit eget eksamplar, men låner et, fri for noter til prøve/eksamen. Det er derfor en rigtig god idé at være gode venner med sin FS, så man virkelig er hjemme i den, når det går løs.

*Der foresvæver mig noget om A-niveau og HTX, men det står sikkert i linket.


Svar #3
18. april 2022 af NoCap

#2

Så altså man må gerne søge på Google efter formler osv til eksamen? Siden du siger der ingen grund er til at downloade noget

Brugbart svar (0)

Svar #4
19. april 2022 af ringstedLC

Jeg har ikke sagt, at man skal undlade at downloade noget.

#2

#0: Det stemmer. Men der er slet ingen grund til at hente FS på nettet.


Svar #5
19. april 2022 af NoCap

#4
Jeg har ikke sagt, at man skal undlade at downloade noget.

Ahhh sorry, men nu hvor du siger man ikke behøves at downloade formelsamlingen er det fordi man har den som bog ved siden af sig.

Og er egentlig stadig interreseret i at vide om man har lov til at søge på Google

Brugbart svar (1)

Svar #6
19. april 2022 af ringstedLC

Du må vist søge lige så tosset, du vil.

Vi lever jo i Informationsalderen, hvor man kunne sige, at det ikke er så afgørende, hvad du ved på rygmarven, men mere ved hvordan, du skal skaffe dig viden, om det du mangler.

Du vil senere få opgaver, hvor du direkte opfordres til at lede efter information på nettet, se en video el. lign.

Dét, du ikke må, er selvfølgelig at kommunikere med andre, fx her på SP. Og derfor overvåges jeres "søgninger".

Og ja, FS udleveres til eksamen, også til delen "uden hj.-midler". Men det kan du altsammen finde i linket i #1.


Svar #7
19. april 2022 af NoCap

#6

Shit en lettelse, mange mange tak for svaret!

Skriv et svar til: Jeg er ærligt pissehamrende forvirret over hvad man egentlig må tage med ind til feks en matematik skriftlig prøve med hjælpemidler selfølgelig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.