Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2761 til 2780 af 127115
-
stamfunktion.. igen..
Forumindlæghvad med stamfunktionen af dne her? -6x? -
mundtlig 2.del
ForumindlægEr du muligt at gennemføre den mundtlig del uden at lærer og censor stiller spørgsmål? -
Platons verdensbillede?
ForumindlægJeg er igang med AT og har desperat brug for hjælp til dette spørgsmål: Havde Platon noget astronomisk verdensbillede? Altså et billede af hvordan han forestillede sig Jorden i forbindelse med universet? -
Matematik
ForumindlægHvordan husker I Jeres matematik? Er der nogen gode tricks eller strategier, som har vist sig effektive? Jeg kender metoden om at huske i billeder og fortællinger, men det er altså svært, når meget af det er virkelighedstomt og abstrakt. -
problemregning
ForumindlægHej alle sammen jeg har en opgave som jeg ikke helt kan, Håber i vil hjælpe mig Her er opgaverne : - Lav en tegning an grundplanen, hvor 1 cm på din tegning svare til 2 m i virkeligheden. - Angiv bassinets største længde i virkeligheden. - Beregn, hvor mange m2 svømmebassinet dækker. ... -
fester
ForumindlægHejsa... tænkte på hvor meget du egentlig fester? - kan godt være det er et intetsigende spørgsmål, men anyway:p -
Hvad er polarisationsplanet??
ForumindlægDer står således i min bog 'Et stof kaldes optisk aktivt, hvis en opløsning af stoffer drejer polarisationsplanet for såkaldt planpolariseret lys' Hvad betyder dette? -
biologi
Forumindlægaerob energiproduktion sker når gluksose nedbrydes til mælkesyrer, så der dannes energi i form for ATP Jeg tænkte på om at der en sammenhæng mellen aerob energiproduktion og kreatinfosfat, som muskelceller indeholder fordi kreatinfosfat kan bruges til at gendanne ATP ind i en muskelcelle -
Stofmængde, Molarmasse og koncentration
ForumindlægHejsa! Jeg har en opgave der lyder: Hvor mange gram Fe dannes der ud fra 200 gram jernmalm(Fe2O3) ud fra flg. reaktionsskema: Fe2O3 + c -> Fe + CO2 Har ingen ide om hvor jeg skal starte, nogle som kan hjælpe? -
Stærkt brug for hjælp!
Forumindlæghar Rapport for til imorgen den 6. ville bliver ubeskriveligt glad hvis nogen kunne hjælpe. de sidste spørgsmål jeg mangler kunne være skrevet på russisk, jeg fatter ikke en brik af det! Hvorfor er iltmætningen vigtig for søen og livet i søen Hvor kommer fosfor fra og hvad kan man gøre for at beg... -
Det Konservative Folkeparti… Hjælp tak :D
ForumindlægHvilke kendte politikere gennem tiden har De Konservative haft? Har De Konservative mulighed for at danne regering? En kort biografi om Lars Barfoed. De konservatives holdning til skat, og immigration og udlændinge? -
2. andegradsligning
ForumindlægTak for hjælpen i sidste indlæg. Jeg har en mere: (1/x)-(3/x^2) = 0 hvordan behandler man den så man kan finde diskriminanten? Man kan vel gange med 3? -
artkel
Forumindlæger der nogen der ved hvor jeg kan fine artiklen "Den mørkeste nat i Madrid" af Stéphanie Surrugue?? skal bruge den til exam her om to uger -
spørgsmål til kalk, det haster:)
Forumindlægjeg vil bare gerne spørge, hvorfor dannes der bundfald når kalk varmes op ( brændte kalk) og ledes over i kalkvand? med venlig hilsen Jian Gui -
Blækregning sæt nr 10...
ForumindlægOpg 6) Direktør Jøsson skal på forretningsrejse til Tyskland, Holland og Belgien. Han går i banken og køber: 500 D-Mark til kurs 387 800 Gylden til kurs 275 20.000 Belgiske frances til kurs 17.8 Hvor meget skal han ialt betale? (Der ses bort fra veksel-gebyr) Help?? x3 -
Indledning og Forord??
ForumindlægJa, jeg er i gang med at skrive rapport til CO2 projektet som vi jo snart skal være færdige med. Jeg har dog lidt problemer med forord og indledning fordi vores teknologi lærer siger at vi skal takke dem der har hjulpet os i indledningen, men de rapporter jeg har set herinde er det i forord at fo... -
Lieære sammenhæng
ForumindlægHej Hvis man nu trækker lineære sammenhæng til en mundtlig eksame, hvad synes i så man absolut skulle komme ind på og evt andre ting, da jeg skal op i a 20 minutter og synes personligt ikke, at jeg kan snakke så meget om dette emne.. Jeg har tænkt på at udlede formlen på a og evt komme ind p... -
Hvorfor larmer kogegrejet, før vandet koger
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en fysikrapport, hvor jeg sidder lidt fast med det sidste spørgsmål; Hvorfor larmer kogegrejet, før vandet koger? (noget om kavitation..) Jeg har ledt på nettet og i min fysikbog, men jeg kan simpelthen ikke finde noget Tak på forhånd :-) -
Undersøg om det er en proportionalitet.
ForumindlægHej :-) jeg har fået opgaverne: En ret linje går gennem punkterne (2,6)og (9,27). Påvis, at der er tale om en proportionalitet. og En ret linje går gennem punkterne (5/2,26)og (3,31). Undersøg, om der er tale om en proportionalitet. Hvordan gør jeg det? :-) -
y=x og y=0,5x-1 på geogebra
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvorfor denne forskrift y=x på geogebra rammer på 0 og derefter stiger med 1? kan i også forklare/vise mig hvordan grafen skulle se ud hvis forskriften er y=0,5x-1 da den på geogebra ikke gider vise mig det? kan det passe at grafen vil gå en gang til højre og derefter...
