Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3181 til 3200 af 154032
-
Hvordan bliver man bedre til skriftlig dansk?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder p.t. på 2. år af HHX, og jeg drænes af energi, af at få 4 de sidste par gange i mine danske stile kontra analyser og fortolkninger. Hvordan vil i gøre hvis i skulle forbedre jer, og hvad kan jeg gøre? Jeg har vedlagt min seneste opgave, som er en analyse og forto... -
2. fremmedsprog - spansk A eller tysk B
ForumindlægHej alle, Skal jeg vælge spansk A eller tysk B som 2. fremmedsprog? Er spansk svært at lære? -
Biologi Insekter Vejretrækning
ForumindlægHej, jeg har v´bruge for hjælp til biologi ! Hvordan trækker disse insekter vejret ?? - Tanglopper - Bænkebidere - Rottehaler - Røde slambørsteorm - Dansemyggelarver - Vårfluelarver - Døgnfluenymfer - Slørvingenymfer Mange tak for hjælpet !! -
AT - at analysere i biologi
ForumindlægHej jeg håber inderligt, at jeg snarest muligt kan få hjælp. I AT har jeg valgt at arbejde med Tjernobyl, hvor jeg har valgt, at analyse-spørgsmålet skulle have noget med biologi at gøre: Hvilke biologiske konsekvenser har radioaktive stråler? Her har jeg skrevet noget om at man havde konstat... -
Forberedelse til skriftlig prøver
ForumindlægHej alle Søger lidt hjælp! Skal op i Mat skriftlig og VØ skriftlig (Jeg går i 2.g) Hvad kan jeg gøre, og hvad skal jeg gøre? Er der nogle gode sider, noter, eller noget andet i kan hjælpe med? Mange tak! -
Hjælp, skriftlig mat B pensum!
ForumindlægJeg skal til skriftlig matematik B eksamen imorgen tidlig, så lidt hjælp kunne være super, da jeg efterhånden har trasket igennem begge fagbøger og alle tænkelige notater og stadig mangler svar på nogle småting. 1. Hvordan bestemmer man monotoniforhold for en 4.gradsfunktion? Fx. x^4-x^3-3x^2+5x-... -
AT - METODE BIOLOGI HJÆLP!!
Forumindlægskriver om syfilis i AT (historie - biologi) har skrevet om bakteriologi, immunologi og noget om antibiotika er i tvivl om hvad jeg skal skrive med metode? det er jo bare "fakta" om bakterier, immunforsvaret osv. hvilke metoder har man brugt til at finde frem til alt det grundlæggend... -
Enkle spørgsmål Biologi!
ForumindlægHej Jeg kan umiddelbart ikke finde en besvarelse af disse spørgsmål. Håber nogle biologi-genier kan hjælpe :) Diskuter fordele og ulemper for en organisme ved at have alle gener i 2 kopier? Hvorfor får man røde øjne (irreterende øjneceller), når man bader i rent havvand (3.5% saltopløsnin... -
biologi help osmotisk tryk og ..
ForumindlægHej. Jeg har forholdsvis styr på hvad osmose og diffusion er. Men et osmotisk tryk forstår jeg, men kan ikke sætte ord på det? Og hvad er netto diffusion som man også nævner i forbindelse med osmose. Hvilken betydning har ordet 'netto'.. -
Hjælp til biologi, laktose? et klogt hovede tak
ForumindlægEr der en der er rigtig sød at svare mig på dette. Altså laktose nedbrydes i tyndtarmen til glukose og galaktose. er der en der kan beskrive hvordan monosakkariderne transporteres over tarmen.? På forhånd tak :-) -
Biologi igen igen!
ForumindlægDette spørgsmål, står der simpelthen ikke noget om i min bog, ikke præcist. Regulering af fordøjelsen eksempel hormoner i mavesækken og tolvfingertarmen? -
Hjælp til biologi eksamen: blodtype og DNA
ForumindlægJeg har fået et 24 timers eksamens spørgsmål der kort går på at jeg med udgangspunkt i vedlagt bilagsmateriale skal lave et oplæg om hvordan forskellige blodtyper er genetisk bestemt og derefter hvorfor DNA-profiler er mere sikre redskaber til slægtskabsanalyse end blodtypebestemmelse. Der skal j... -
Biologi - gelelektroforese spørgsmål
ForumindlægHej, Håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg ikke kan finde noget konkret svar på det :) 1) Forklar hvordan en gelelektroforese gør sig anvendelig for diagnosticering af kræft? På forhånd tak, -
Biologi på uni - niveau
ForumindlægHej. Er en lysosom istand til at æde sine egne organeller, hvis de ikke fungerer? Hvad er sammenhængen mellem sekretion og lysosom? -
Biologi c - økosystemer!!
ForumindlægHej, jeg har fået et spørgsmål der lyder: Hvad påvirker et økosystem? Jeg ved det ikke, så nogle input til at hjælpe mig igang? -
Biologi/kemi - Perspektivering m.m.
ForumindlægHej. Jeg søger lidt hjælp til, hvad jeg kan uddybe mine svar lidt med: 1) Hvilke problemer kan Vandpest få hvis vi hælder meget danskvand i og dermed øger co2-koncentrationen voldsomt? (hint: vandbalance): Hvis vi tilfører meget danskvand/CO2, så vil pH-værdien falde drastisk og vandet vil bli... -
Hjælp, Biologi klog hoveder
ForumindlægHvis man lider af pneumoni, på hvilket måder vil det påvirke vores syre/basebalance i blodet og hvad kaldes dette?... og hvordan kan kroppen ratte op på det ? -
Synopsis i Dansk og Biologi, Darwinisme
ForumindlægHejsa, jeg håber nogen har lyst til at hjælpe mig med min synopsis, da det ikke er min stærke side. Jeg har valgt at skrive om darwinisme i litteraturen (Fru Marie Grubbe) af I.P.Jacobsen Jeg har svært ved at komme på en god problemformulering og emner jeg vil ind på.... HJÆÆÆLP!!! -
Biologi c spørgsmål
ForumindlægEn blodprop i hjertet, sidder oftest i en kranspulsåre og ikke i f.eks. en arterie i det store kredsløb. Hvorfor det? -
Nødshjælp til Biologi: økologi - skov
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for en masse hjælp og det ville være en kæmpe stor hjælp hvis nogen kunne svarer på disse ting: 1) Forklar om rindende vand i produktionskov i danmark. Og kom ind på udrettede gravede kanaler til dræning. 2) Forklar om stillestående vand i produktionsskov. Kom in...
