Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3401 til 3420 af 154032
-
Søger ekstra biologi lærer - lønnet
ForumindlægHej. Jeg søger en ekstra biologi lærer, der op til biologi eksamen skal kunne hjælpe mig med at læse op og repetere et par timer om ugen, og som kan hjælpe mig under de 24-timers forberedelse inden selve eksamen. Jeg ved endnu ikke den eksakte dato, men det bliver engang i juni måned. Personen s... -
Biologi vs. biokemi: studie og karriere
ForumindlægJa overskriften forklarer egentlig problemet.. Jeg står og skal vælge mellem biokemi og biologi nu, et valg jeg efter et års tanker stadig ikke kan beslutte mig for. Umiddelbart virker biologi til at være lidt blødere et studie, uden den tunge matematik og kemi forhold til biokemi. Omvendt har ... -
Må man tage tidligere afleveringer med til skriftlig prøve?
ForumindlægMå man tage tidligere afleveringer med til skriftlig prøve? På forhånd tak -
Biologi og Religions sammenspil
ForumindlægHey alle.. jeg er næsten færdig med min synopsis, jeg skriver om stamceller og etik, men jeg mangler at skrive om hvordan religion og biologi arbejder sammen i mit metode afsnit... jeg har allerede gjort rede for hvordan diverse religioner ser på forskningen af stamceller, men ved ikke hvordan ... -
Biologi/Dansk metoder - hjælp
ForumindlægHar lige et par spørgsmål, omkring teorier og metoder, håber der er nogen der kan hjælpe.. Skriver i biologi og dansk omkring perfekte mennesker. I biologi har jeg forklaret gensplejsnings teknikken og det centrale dogme. I dansk har jeg analyseret nogle scener fra filmen Gattaca og nogle tekste... -
Biologi og Fysik kemi
ForumindlægHejsa Jeg går i 9 klasse Det er blevet udtrukket som mundligt fag at jeg skal op i Biologi, jeg tænker lidt jeg skal ikke have Biologi, eller fysik- kemi på min vidergående uddannelse efter hvad jeg har læst mig frem til... ER DET SÅ LIGEMEGET OM JEG DUMPER ELLER EJ? -
2004 kemi skriftlig opgave 1b)
ForumindlægHej, Jeg sidder og løser den skriftlige kemi eksamen fra 2004 og er stødt på et problem nemlig opgave 1b): http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-1-uk.pdf?menuid=150560 Mit Bud: Jeg kan se at phenol har en hydroxygruppe, men hvad mere kan jeg marker og karakterise... -
Engelsk fsa 2013 maj skriftligt fremstilling hjælp!
ForumindlægNogen der har en fsa 2013 maj skriftlig fremstilling engelsk tak :)) -
Hjælp Biologi eksamen i morgen
ForumindlægJeg skal til mundtlig biologi eksamen i morgen og har derfor brug for hjælp omkring et Karyogram. Kan I hjælpe mig med figuren, som jeg har fået tildelt? Jeg har vedhæftet et billed af den. -
Fysik/Biologi/Geografi produkt!
ForumindlægHej! Vi skal snart lave tværfaglig fremlæggelse, og det vil sige fysik, biologi og geografi. Men! Vi har svært ved at finde et fysisk produkt at lave. Nogle ideer?? -
Religion og Biologi metoder
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen herinde der ved, hvad empirien og teorien er i Religion og i Biologi ? Jeg skal nemlig op til AT-eksamen, og er lidt forvirret agående empiri og teori i fagene :) Tak på forhånd -
biologi spørgsmål brug for hjælp!!!!
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til denne biologi spørgsmål 1. Forklar hvordan man kan bruge makroindeks til at sige noget om vandkvaliteten i en sø. Kom herunder ind på søens onde cirkel? -
Biologi og psykologis begrænsninger og muligheder
ForumindlægHej Jeg skal til AT-eksamen på tirsdag, og jeg gik lidt i stå med dette: Jeg har om belønningssystemet i biologi og Freuds psykoanalyse i psykologi. Hvad er fagenes begrænsninger i forhold til hinanden og også hvordan konplimenterer de hinanden? Tak! -
Idræt-Biologi SRP Emnevalg
ForumindlægHej! Jeg skal som mange andre til at skrive SRP her om et par uger. Mine valgte fag er IDRÆT-BIOLOGI. Indtil videre er mit overemne: ERNÆRING ________ Efter 1. vejledning fandt jeg i samråd med mine vejledere ud af hvad jeg skulle fokusere på: Biologi: Hvordan musklerne nedbryder sukker, træthed ... -
SRP Biologi & Historie
ForumindlægHej jeg skal skrive SRP om Bombespringen i Hiroshima & Nakasaki, hvor jeg vil bruge fagene Biologi og historie. I Historie har jeg fokuseret på en redegørelse for krigen og i biologi har jeg fokuseret på de biologiske konsekvenser som atomben har haft for folket og øko systemet. Men jeg h... -
Tværfagligt projekt i biologi + kemi B
ForumindlægHej. Skal lave et tværfagligt projekt i biologi og kemi på B-niveau, dog skal det kun være en synopsis, men jeg skal stadig finde kildematriale og have et godt emne. Dog er jeg helt på bar bund ift. valg af emne, kan ikke rigtig finde et emne, der virker interresant og ikke for svært i fagene bi... -
engelsk eksamens opgave (skriftlig) fra den 20/08-07!
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med en opgave fra den 20. August 2007? engelsk skriftlig eksame ang. kloning -
HJÆlP! Hvordan bliver man rustet sammen til dansk skrift. stx?
ForumindlægEn eller anden PLEASE hjælp mig.. Skal til dansk skrift. om et par uger.. Hvordan bliver man godt rustet sammen til det?? Har kigget på de enkelte genre.. men hvad kan jeg ellers gøre??? -
søger råd til skriftlig dansk eksame
ForumindlægHeej , jeg skal op til skriftlig dansk eksame- ligesom mange andre herinde formoder jeg !! :) Jeg er dog kommet i tvivl om en helt banalt ting og søger en der evt. har en oversigt over hvike elementer fra undervisningen man kan inddrage i stile. Et eksempel til nyere tekster er self at kan man i... -
Økosystemer- biologi C
ForumindlægJeg har lige nogle spørgsmål om økosystemer som jeg ikke kan finde svar på: Diskutere solens betydning for økosystemet? Beskrive forskellige former for energi i et økosystem, herunder omdannelse fra en slags til en anden. Forklare hvordan energi ”tabes” i fødekæden Gøre rede for h...
