Søgning på: historie noter hf. Resultater: 3981 til 4000 af 33009
-
Old... + His...
ForumindlægHejsa!Er der nogle af jer, der har nogle noter til "Odysseen" - refaratter eller ligende...?Og derudover... vi har i øjeblikket om Danmarks historie og herunder Økonomien - hvilket er meget kedeligt ellers så det bare vores lærer, der gør det kedelligt... men er der nogle, som har nogle... -
Solariet
ForumindlægNogen der ved noget om solariets historie ? -
Begrænsninger af hjælpemidler til mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har et lille problem. Nogle af mine lærerer har sagt at man IKKE må have andres noter med til eksamensforberedelsen. MEN på undervisningsministeriets hjemmeside under emnet står der intet om denne regel. Se selv på nedenstående link.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/hjaelpe... -
Bonus A
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende bonus A. Jeg går på HF enkeltfag og har 3 A fag. Gælder reglen for at man kan gange med 1,06 så selvom det er enkeltfag eller gælder dette kun 2årig HF? Mvh -
Kan man tage gsk, hvis man ikke har afsluttet faget på et gymnasialt niveau?
ForumindlægHej Kan man tage Gsk, hvis man har afsluttet en gymnasial uddannelse, men i beviset indgår fx ikke fysik. (på hf er fysik valgfag) Kan man så alligevel tage fysik som supleringskursus på gsk og søge videre, eller kan det ikke lade sig gøre? På forhånd tak. -
rettelse af oversættelse....!!!
Forumindlæghejsa, har lige skrevet en oversættelse, ville være enormt glad hvis nogen ville kigge den igennem for grove fejl:)All history books are about men and men’s decisions, however the half world have always been women.How did they live, what did they do, which thoughts did they have, what did they th... -
EKSAMEN
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til historie eksamen, og ville lige høre om der er nogle som har nogle gode råd?? Jeg er nemlig meget usikker på at skulle op.. På horhånd tak:) -
Eksamen
ForumindlægHejsa Jeg har været til eksamen i dag, jeg var til eksamen i Religion C, og desværre så bestod jeg den ikke. Mit spørgsmål er så, får jeg stadig mit HF bevis, altså kan jeg kalde mig HF student ? Jeg skal nemlig bruge HF beviset for at kunne søge ind på pædagog. Mit snit er over de 2. Skal ma... -
syre/base
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og læser til eksamen, og der er lige en opgave jeg ikke rigtig forstår. 1) En opløsning af hydrogenfloris, HF, er 0,100 M. Beregn hvor stor en procentdel af HF-molekylerne der er dissocierede til hydrogen - og floridioner. Så vil jeg mener at jeg skal finde koncentrationen ... -
Forberedelse
ForumindlægJeg er så sindssyg dårlig til at forberede mig ordentligt til mundtlig eksamen. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne huske et helt emne.. jeg skriver noter, og prøver at gøre dem så selvstændige som muligt (dvs. jeg skriver ikke bare af fra bogen), men når jeg så stiller mig op foran en væg el... -
Antal fodnoter?
ForumindlægEr der et bestemt antal fodnoter der højst må være på en side i en historieopg (2g)? Eller hvor mange må der være i alt? -
samf eksamen, forberedelsestid?
Forumindlæghej jeg er pludselig kommet i tvivl om hvor lang forberedelsestid jeg har til samf eksamen på c-niveau (HF) har jeg 25 eller 50 min? -
Nogen der Vil hjælpe mig..?
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP. Jeg skriver i min opgave i Samfundsfag og Historie, og jeg har i det ene spørgsmål i min problemformulering fået til opgave at: give en analyse af et traditinelt forløb for en overenskomstforhandling samt for regeringens og folketingets interesse for og rolle heri. je... -
Hvad er nemmest?
ForumindlægJeg var til historieeksamen her den anden dag. Det gik ikke helt vildt godt. Jeg ville høre hvad i andre synes om eksamenssystemet. Jeg er selv på den gamle reform og synes ikke det er helt vildt nemt at afvikle en eksamen når ens fremtid essentielt afgøres på de 20min. man er derinde. Hvad je... -
haster hjælp mig
Forumindlæger her nogle der kan give en hånd, skal til mundlig eksemen i morgen Eksponentielle funktioner. Gør rede for den eksponentielle funktion Du skal blandt andet komme ind på sammenhængen mellem a og T2. -
Statistik
ForumindlægHej alle. Jeg har en opgave i matematik, hvor nogle håndværkere på fyn er blevet udspurgt om hvor mange gange de har udført en bestemt reparation. Deres svar er henholdsvis: 2, 6, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15 Hvordan finder jeg ting som middeltallet, varians og spredning? Mit middeltal er indtil... -
Undersøg Kinas engagement i Asien
ForumindlægJeg har AT - uge og skal koble fagende Historie og naturgeografi i forhold til emnat: "Kina et I eller U land ?" I forhold til emnet vil jeg gerne høre om der er nogle som han hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål : Er der nogle som ved hvilken sammenhæng der er mellem Kina og... -
Eksamensprojekt..
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man selv kan vælge fag i forbindelse med eksamensprojekt eller der er nogle særlige krav til fagkombination? Jeg kunne fx godt tænke mig at lave opgaven i biologi (C) + samfundsfag (C) - er det overhovedet muligt? Eller skal det være to naturvidenskabelige eller humanistis... -
Hvor mange henvisninger?
ForumindlægHejsaSidder lige og overvejer, hvor mange sidehenvisninger det egentligt er "normalt" at have, for indtil videre har jeg 35 på 15 sider... syntes det virker af mange. Men så er det jeg gerne vil høre med jer andre, hvor mange I har? Er det godt eller dårligt at have (for) mange?:-)¤Chri... -
Dk efter 1945!
ForumindlægHey er der nogle som har notater eller opgaver om Danmark efter 1945. har tjekket på siden her. Er der nogle som bl.a. har noter fra bogen "Fra krig ti krise - kilder til Danmarkshistorie 1945-82" eller lign. det haster idet at jeg skal på på torsdag i historie. tak på forhåndMvh. Joakimj
