Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4381 til 4400 af 33009
-
Fag til SSO
ForumindlægHej.. :) Jeg tager en hel HF på enkelt og skal til at skrive min SSO. Jeg har lige et spørgsmål: Hvor mange fag skal man skrive om? Hvis jeg fx vælger Historie-B, er det så nok eller skal jeg også have et andet fag. (fx historie og engelsk.. ?) Håber der er nogen som gider at besvar... -
SSO om Enigma under 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle,,,, jeg går i hf og skal snart lave en sso opgave i historie B og matematik B, jeg forstår ikke matematik delen, jeg har styr på historie delen, men det går galt i matematik.. Hvordan kan man bryde forskellige koder udfra frekvens analyse osv. er der nogen der kan hjælpe mig med alle d... -
Hvordan får man sine karakterer til at stige?
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide om nogle havde nogle forslag, altså det er ikke sådan at jeg bare læner mig tilbage og bare forventer at få gode karakterer. men ville gerne have nogle forslag til at stige i fx gymnastik, geografi, musik, historie. Skal man bare sige mere eller har i et specielt tric... -
Analyse, meget svær
Forumindlæghejsa venner. jeg er igang med at skrive en analyse om teksten " perleporten på knippelsbro" af peter adolphsen. synes det er meget svært må jeg indrømme, og håber nogle af jer havde nogle små fif til lige netop denne her historie -
HASTER!
ForumindlægHej folkens, jeg skal oplæse en historie som jeg har skrevet. Jeg er MEGET dårlig til engelsk, så kan I måske rette teksten, jeg kan nemlig ikke se mine fejl, og jeg vil heller ikke lyde fejlagtigt foran hele klassen. Det vil være en stor hjlæp -
Hvilken prøveform?
ForumindlægJeg har brugt meget af denne morgen på at diskutere med nogle venner, hvilke form for test/prøver, der er bedst.Der er IKKE tale om afsluttende eksamener eller årsprøver...Her er nogle af de muligheder vi diskuterede:1) Uforberedt prøve u. noter2) Uforberdt prøve m. noter3) Forberedt prøve u. not... -
Kvantemekanik
ForumindlægJeg har beregnet hvor meget en foton med bølgelængden 630 nm mister i potentiel energi hvis den falder 100 m. Så skal jeg så finde ud af hvor stor en ændring i bølgelængden der er tale om. Hvordan gør man det? -
Grænseværdi og kontinutet!
ForumindlægSkal til mundtlig eksamen torsdag, og blev i tvivl og den grundlæggende betydning af disse to begreber: grænseværdi og kontinutet.Nogen der vil bruge et par linier til at forklare det for mig? -
Proportionalitet
Forumindlæghay, jeg skal til skriftl. årsprøve på torsdag og jeg har ikke rigtig fatted noget i mate i år. Så nogen der kunne forklare mig hva proportionalitet går ud på og hva det er og sådan ngt? og måske er der nogen der ville hjælpe mig med at forklare nogele flere ting?? -
Asymptoter
ForumindlægHej allesammen herinde. Er der nogle herinde, der kan forklare mig hvordan man bestemmer de 3 asymptoter til en graf vha. grænseværdier? Håber virkelig i kan hjælpe mig, skal nemlig aflevere imorgen. På forhånd tak! -
s=b*f
Forumindlægjeg skal op imorgen, og mangler noget i min fremlæggelse om s=b*f. det er lang tid siden vi havde om det, og det ligger ret langt tilbage for mig. er der evt. en som kan skrive noget om hvad det er, og hvad man bruger det til? :) -
Reaktion
ForumindlægHvordan færdigør man disse reaktionsskemaer? vil gerne have en bedre forklaring -
kemiske reaktioner
ForumindlægKemiske reaktioner er overskriften på en eksamenstitel. Hvordan skal jeg gribe den an , hvad er vigtigt at have med ? F.eks: Hydrogenperoxid ( brintoverilte) spalter til vand. H2o2 - H2o + O2 Uafstemt. 2H22o2 - 2H2o + O2 afstemt Det er jo en kemisk reaktion. Kan man lave... -
Chi i anden test - links!
ForumindlægHej. I forbindelse med min studieretningsopgave, har jeg fået til opgave at beskrive teorien omkring chi i anden test. Derfor vil jeg gerne høre om i evt. kender nogle gode links eller bøger, som ville være gode at bruge i denne sammenhæng? På forhånd tak. -
Teorien for Infinitesimalregning
ForumindlægHej, Jeg sidder med en rapport om Infinitesimalregning, og kom til at tænke på baggrunden for det. Altså grunden til at x3 bliver 3x2 når det differenceres kan da umuligt være et tilfælde. Jeg har prøvet at google det men det var ikke vel lykket, så hvis der er nogen der har en hjemmeside hvor d... -
vurdering engelsk
Forumindlæger der nogle af jer der ved hvordan engelsk delprøve 1 bliver vurderet? Hvor meget giver de enkelte opgaver af point? og hvor mange point skal man have for af kunne bestå - der nemlig noget med af pointene bliver talt sammen, men kan ikke lige finde hvor mange point man skal samle for af kunne be... -
Reeksamen?
ForumindlægEr der mulighed for at komme til reeksamen, hvis man dumper en skriftlig eksamen? (Det er på gymnasiet. ) Eller eventuelt "tage faget om", uden at skulle tage hele året om, og komme til eksamen næste år igen? -
Karakterer til eksamen - hurtig hjælp (mediefag)
ForumindlægHej. Skal op i mediefagseksamen her om lidt, og forstår ikke helt, hvordan karaktererne forløber. Det er sådan, at jeg skal op med min gruppe og forsvare vores produktion og derefter en individuel eksamen kun med mig. Vil det sige, at jeg får 3 karakterer - fordi jeg både bedømmes for produktio... -
SKAL DU OP TIL ENGELSK SKRIFTLIG??
ForumindlægKan ikke love for indholdet, er ikke sikker på at det hele er korrekt, men jeg har gjort mig et forsøg og du kan evt. bruge dette og se hvilke fejlsætninger der evt. kan forekomme til delprøve 1 Delprøve 1: 1. He had travelled a lot as young man, but that was a long time ago Da der er tale om en ... -
personlig fortælling - HASTER
Forumindlægikke sikker på om det rigtigt.. Personlig fortælling - ”flyt jer, her kommer kongen”. Det lyder som om han begik den samme fejl som dengang jeg var ude og fiske. Det var en mandag morgen i sommerferien, hvor jeg skulle ud og fiske sammen med klubben. Tre dage før havde jeg været sam...
