Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4781 til 4800 af 33009
-
1. 2. og 3. personfortæller..
Forumindlæghej! jeg skal op til afgangsprøve på tirsdag, og jeg skal analysere teksten " jomfruen" af Kim Fupz Aakeson, og jeg ville vide om teksten er 1., 2., eller 3. personfortæller.. håber, at i kan hjælpe:) -
Studieteknik på uni?
ForumindlægHvad er den bedste studieteknik på uni ang. noter - hvordan kan man lave nogle gode noter, da der er meget, der skal læses? Og hvad er den bedste læseteknik - er det bedst hvis man skimmer siderne igennem, da der er meget læsestof? -
polykrates
ForumindlægHvornår levede polykrates og da han gik i krig med Sardes, hvem var Sardes konge? -
AT (titanic)
ForumindlægHej Er der nogen der har lavet en AT synpsis i fagene fysik og historie, som har skrevet om Titanic? -
kilde kritik
ForumindlægHej folkens har lige et hurtigt spørgsmål vedr. SSO Jeg er igang med min SSO opgave og skriver i historie, jeg har et spørgsmål om en kilde som jeg er i tvivl om det er en 1.håndskilde eller om det er en 2.håndskilde. Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig. ?Hvordan ved man om det er en først... -
AT: hvordan spiller fagene sammen?
ForumindlægHej Hvad skal man sige om fagenes sammenspil i AT? Jeg skal op i historie og samfundsfag. Tak. -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i 1. hf nu, og vil gerne søge ind på medicin efter supplering efter 2. hf. Når (hvis..:b) jeg søger optagelse på medicin, er det så kun mit eksamensgennemsnit fra 2. hf jeg søger med? Og når jeg supplerer med matematik A og fysik og kemi B, skal de fag "kun" være bestået? Eller... -
metoder
ForumindlægHej allesammen. Jeg undrede mig over hvilke metoder man bruger i dansk historie opgaven. Både indenfor dansk og indenfor historie. Nogle der kan komme på noget? på forhånd tak. -
foreslag til studieretningsopgaven søges
Forumindlæghey :) er der nogen der har nogle ideer til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, hvis fagene er kemi-mat eller kemi-historie, mat-historie gør heller ikke noget??? -
Hvad gøre jeg?
ForumindlægHey folkens Jeg skal starte i 9 klasse, efter sommeren, men jeg er helt vildt bange for ikke at komme i gym, og det nok fordi jeg ligger på 4 i både dansk, og historie!!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke på det! Hvor meget skal man have for at komme ind på gym? -
Kogepunkter!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Hvilket stof af de to har højest kogepunkt og hvorfor? a) HF og HCl b) HBr og HI c) CH3CH2CH2CH3 og CH3CH2CH2CH2OH d) CH3CHOHCH2CH2OH og CH3CH2CH2CH2OH -
Kogepunkter!
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Hvilket stof af de to har højest kogepunkt og hvorfor? a) HF og HCl b) HBr og HI c) CH3CH2CH2CH3 og CH3CH2CH2CH2OH d) CH3CHOHCH2CH2OH og CH3CH2CH2CH2OH -
Fysik C eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til fysik c eksamen om 8 dage, og har ingen noter i dette fag. Så hvis nogen har nogen gode noter som dækker disse spørgsmål, vil det seriøst rede mig!!! -
Eventyr træk i Den Grimme Kælling
ForumindlægHey alle sammen! Jeg skal snart op i Dansk mundtligt, og jeg har trukket eventyre. Jeg skal finde eventyr træk i et nymoderne kunsteventyr ved navn "Den Grimme Kælling". Men kan virkelig ikke finde nogen. Er der måske en special regl om eventyrtræk i nymoderne kunsteventyre? Eller skal ... -
Indekstal
ForumindlægJeg sidder med den her opgave og ved ikke hvad jeg skal gøre. Hjælp? Nedenstående tabel viser indekstal for antallet af gymnasieelever i årene 1996-2000. Basisåret er 2000. År 1996 1997 1998 1999 2000 Indekstal for ... -
Er Eksamensprojektet nødvendigt
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder i den situation at jeg ikke kom op og forsvarede min synopse i eksamensprojektet. så jeg sidder lige og læser på undervisningsministeriets hjemmeside, og kigger lige på kravene. § 23. En samlet hf-eksamen som enkeltfagseksamen omfatter følgende: ... Et sk... -
kan 3.g tages andres steder end på gymnasiet?
ForumindlægMen søn overvejer at droppe af gymnasiet pga. filmarbejde. Han vil gerne have muligheden for at afslutte gymnasiet, men på egen hånd. Vil HF enkeltfag være en mulighed (på 1 år)? Eller kan han tage 2-årig stx, men nøjes med 2. år? Han er dygtig fagligt og vil gerne gøre det hurtigst muligt. ... -
Vejledning til ungdomsuddannelse
ForumindlægJeg er 20 år og har kun en 10. klasse. Jeg vil rigtig gerne igang med en studentereksamen, men har kun dårlige erfaringer med vuc.. Men hvad skal jeg så vælge? Overvejer mest stx da jeg tror det er den jeg vil kunne bruge til mest, fordi jeg overvejer noget lægeligt uddannelse, men er jo ikke sik... -
Istanbul
Forumindlæg-Redegør kort for byudviklingen i Istanbul i forskellige perioder fra grundlæggelsen til i dag er så uheldig at have fået lige netop dette punkt,så jeg vil spørge om i kunne hjælpe mig eller har noter til det som jeg kan se på ? -
Hvad er eksitentialisme ?!?
ForumindlægHej, Ved godt det er et rimeligt bredt spørgsmål men jeg er lost. Skal til eksamen på torsdag og jeg har no clue, har læst pensum...... Er der nogle som har nogle gode noter ? :s
