Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 5161 til 5180 af 57177
-
Dansk komma - sætning
ForumindlægJeg ville bare spørge, om du kunne fotælle mig. Jeg ville bare spørge om, du kunne fotælle mig. Hvor skal kommaet sidde. -
Oversæt fra dansk til spansk.
ForumindlægHej, jeg sidder med en tekst, som jeg skal oversætte, har dog lidt svært ved nogle sætninger, er der nogle som kan hjælpe? 1. I dag har jeg været på cafe, med mine venner. 2. Drukket masser af kaffe. 3. Vi sad uden for og nød solen. 4. Jeg har endnu ikke, lavet mad til to af mine venin... -
Stenalderkost - AT - Dansk
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive tale papir til min AT fremlæggelse. Jeg er lidt i tvivl om, hvilken metode jeg bruger, når jeg sammenligne en artikel med en bog. Jeg har valgt at se på hvilke metoder forfatteren bag artiklen har valgt at bruge og hvilken metoder forfatteren bag bogen har valgt... -
Fortolkning & Indledning (DANSK)
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere en tekst, og ved ikke hvordan jeg skal fortolke teksten. Hvad er det man skal skrive i fortolkningen, og er en fortolkning ikke bare en indledning? Jeg forstår ikke rigtigt det med indledning og fortolkningen. Når man skal skrive en præsentation af teksten, er d... -
Levende reklame Dansk
ForumindlægHej, Jeg er en 15-årig dreng som snart skal til mundtlig eksammen Jeg har trukket levende reklame. Er der nogen der har ideer til en levende reklame som jeg kan bruge -
Retning af dansk essay - DET HASTER
ForumindlægHejsa! Er der nogle, der vil rette mit essay. Vil så gerne lære af mine fejl inden jeg aflevere den. Sender gerne den til din indbakke. Forsat god aften. -
Fra dansk til spansk - nogle fejl??
ForumindlægEr der nogle, som vil se min opgave igennem ....og se efter fejl? :) Opgave er vedhæftet. -
Hjælp til den mundtlige dansk eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket billede reklame som mit fordybbelsesområde og skal op til den mundtlige eksamen i morgen, og ville bare lige spørge om, der er nogle, som ved hvilke spørgsmål de kunne finde på at spørge, når man kommer til samtale-parten? -
rette dansk aflevering
Forumindlæghej! jeg har lige fået skrevet en opgave om leonardo dicaprios tale i FN om klimaforandringerne, og ville lige høre om nogen kunne rette den igennem for fejl :))) -
1g dansk opgave.
ForumindlægTiden er kommet, til at endnu en hjælpeløs årgang 1g'ere skal skrive dansk opgave...og jeg er en af dem..!Hvis der er nogen der har nogle gode tips hints omkring det at skrive en god opgave, så skriv lige ik´... Hvis der sidder nogler tidligere gymnasie slaver derude, så sig lige til hvis der... -
Dansk mundtlig eksamen - varighed?
ForumindlægHej alle sammen. Ja, overskriften siger lidt sig selv: Jeg skal op i dansk mundtlig snart (jeg går i 9. klasse i folkeskolen) og jeg har for længst trukket emne og lavet min synopse. Lige pludselig er jeg bare blevet i tvivl om hvor lang tid det er man skal bruge på at fremlægge? Jeg ved jeg har... -
Dansk opgave (1.g)
ForumindlægHejsaJeg skal til at skrive dansk opgave.Vores hovedemne er "danske forfatterer" så vores emne er meget bredt. Jeg er interesseret i at arbejde med enten: Racisme, børnemishandling, skønhedsoperationer, alkoholikere ol. Er der nogen af jer, der har læst en bog der omhandler overstående ... -
SRP VALG AF DANSK VÆRK
ForumindlægHEJ jeg har 2 forskellige værker fra forskellige perioder som jeg gerne vil skrive om i min SRP, men jeg ved ikke hvilken en jeg skal tage grundet ud fra at jeg mangler et dansk værk til at sammenligne med: "Scot Fitzgerald The Great Gatsby" = dansk værk? "Into the wild" J... -
Er danskheden ved at forsvinde?
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en projektopgave der omhandler hvorvidt danskheden er ved at forsvinde, og jeg kunne godt tænke mig at høre andre folks meninger omkring emnet? :) (ud fra disse spørgsmål) Er ny danskerne ved at overtage det gamle Danmark? - altså er de gamle traditioner og vores må... -
Oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægHej Jeg har noget på dansk, som jeg så skal oversætte til tysk. Dette har jeg så prøvet på, men jeg tænkte på om der var nogen, som lige kunne tjekke det igennem, og se om jeg har nogen fejl? Og hvis i har tid, fortælle hvad fejlen så er. Tak på forhånd DANSK: Brødrene Grimms eventyr Med K... -
Oversættelse af en dansk tekst til engelsk
ForumindlægHalløj jeg har lige et par spørgsmål til nogle danske sætninger hvor man skal oversætte dem til engelsk. "at han skulle komme derop hurtigst muligt" that he should come up there as fast as possible? det der come up lyder forkert så mon det er rigtigt hvis man skriver "that he sho... -
skrftlig dansk FSA9, 2006
Forumindlæghej... er der nogen, der kort den skriftlige prøve i dansk fra 2006??? altså, hvilke 5-6 emner man kunne vælge at skrive om???? på forhånd tak... -
Prøve eksamen- Dansk!
ForumindlægJa jeg skal så op i dansk i prøveeksamen og jeg har fået vide at jeg enten kommer op i Lyrik eller noveller.. Vil så vide om i kan anbefaler nogle noveller/lyrik som i har haft i 8.klasse eller noget i måske kom op i?? Vil gerne øve mig :) Håber virkelig i kan hjælpe ;) Og btw. har i... -
Anvendelse af dansk faglig viden - hvordan?
ForumindlægHej alle, Jeg skal til eksamen i skriftlig dansk her på tirsdag. Et af kravene til en velskrevet dansk opgave er, at man gør brug af danskfaglig viden. Jeg er dog en smule i tvivl om hvordan, at man kan koble danskfaglig viden til essay-genren, som jeg som regel holder mig til. Jeg håber derfor... -
Historieopgave im Den Danske Grundlov.
ForumindlægHej:) Jeg skal til at skrive en historieopgave om knap en månedstid og jeg overvejer at skrive om den danske grundlov, men jeg ved bare ikke hvad jeg skal specifikt skrive om. Hvordan skal jeg få opgaven til at fylde de 10-12 sider. Jeg skal snart lave en problem formulering, men jeg ved ikke hv...
