Eksamensforberedelse

Dansk mundtlig eksamen - varighed?

12. juni 2014 af forever21 - Niveau: 9. klasse
Hej alle sammen.

Ja, overskriften siger lidt sig selv: Jeg skal op i dansk mundtlig snart (jeg går i 9. klasse i folkeskolen) og jeg har for længst trukket emne og lavet min synopse. Lige pludselig er jeg bare blevet i tvivl om hvor lang tid det er man skal bruge på at fremlægge?
Jeg ved jeg har fået 25 minutter til rådighed - der er altså 25 minutter fra start til slut inkl. vurdering og karaktergivning. Det kunne bare være meget rart at vide om jeg skal fremlægge i 10, 15 eller 20 minutter? Nogen der kan hjælpe mig?

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Hejsa tøs ;P

Du skal fremlægge i ca. 10 minutter, da lærerne i de 20 minutter du har, skal beslutte hvilke karakter du skal have og de vil stille dig spørgesmål. Det er små 10 min men går også med 8 og 9 minutter. En fra min klasse fremlæggede i 6 minutter og fik et 12 tal, så jeg vil mene at man skal komme ind på det vigtigste ting, og ikke snakke overflødigt bare for at tiden kan gå. Håber det hjalp :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. juni 2014 af sofiebro98 (Slettet)

Hej. Da jeg var oppe i dansk og fik 12 havde jeg fået af vide at det skulle vare 10-12 min. Da jeg var inde til prøven tog det små 10 minnutter og fik af vide at det godt måtte have varet lidt længere. Men nu kortere tid det tager, nu flere spørgsmålfår du og de kan være trælse. Håber du forstod det. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#2 tror nok at hun har forstået pointen Sofie -.-


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Mærkeligt at du får 12 med den stavning du har.


Svar #5
15. juni 2014 af forever21

Tusind tak for svar I to, det hjalp meget! :)

Brugbart svar (0)

Svar #6
15. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Så lidt tøs ;)


Skriv et svar til: Dansk mundtlig eksamen - varighed?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.