Dansk

SRP VALG AF DANSK VÆRK

10. oktober 2016 af Diamon (Slettet) - Niveau: A-niveau

HEJ

jeg har 2 forskellige værker fra forskellige perioder som jeg gerne vil skrive om i min SRP, men jeg ved ikke hvilken en jeg skal tage grundet ud fra at jeg mangler et dansk værk til at sammenligne med:

"Scot Fitzgerald The Great Gatsby" = dansk værk? 

"Into the wild" Jan Krakauer(romantisk) = dansk værk?

kan i hjælpe mig med at finde nogle værker som vil passe godt til de forskellige værker


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. oktober 2016 af Frida96 (Slettet)

Hviket fag skriver du i udover dansk? Det ville gøre det lidt nemmere evt at hjælpe dig på vej med din beslutning. Det kunne også være en god idé at dele dine overordnede overvejelser omkring dit projekt - for dem har du vel gjort dig nogle af, elvom du ikke har fundet danskværk endnu? :)
Held og lykke med SRP'en!
Mvh Frida


Svar #2
24. oktober 2016 af Diamon (Slettet)

Hej Frida! 

Jeg skriver Engelsk og Dansk og har valgt at skrive om den engelske roman Into the wild, og så har jeg nogle forskellige danske værker som, "Lyrefuglen" af Solvej Balle og Sankt Hans Aften af Adam Oehlenchlager, som begge har det med at drage ud i naturen som overemne.. men føler ikke de passer helt perfekt til into the wild og mangler lidt en roman eller andet værk som trumfer igennem kan drages mange tydelige sammenligninger og temaer, er bare lidt på bar bund :/...

Vh Emil 


Skriv et svar til: SRP VALG AF DANSK VÆRK

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.