Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5341 til 5360 af 33009
-
gymnasiet som 25 over
Forumindlægkan man tage på gymnasiet, selvom man er over 25, og hvis man kan, kan i så sende mig et link -
Forklaring til udregninger
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at læse til skriftlig matematik b eksamen, og falder over denne opgave fra et tidligere eksamenssæt (vedhæftede billede). En der kan hjælpe med forklaringerne? -
BEVIS FOR TO-PUNKTSFORMEL (POTENS)
ForumindlægHvordan beviser jeg to-punktsformlen for potens :S -
Fysik Eksamen
ForumindlægHej jeg skal op til fysik eksamen snart og jeg har et spørgesmål, som lyder således: Du skal komme ind på Newtons Gravitations lov og cirkelbevægelser. Jeg har fundet en hel del om Newtons Gravitations lov. men mangler noget om cirkelbevælgelser. Håber virkelig nogen kan hjælpe :( ' -
karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har gået og tænkt på hvad der kommer til at ske med de karakter jeg fik i 1.g og dem jeg har fået her i 2.g. kommer de til at tælle i mit gennemsnit for næste år... eller er det kun det kun årskarakterene jeg får i 3.g samt eksamens karakterene i 3.g komer til at gælde efter den nye karakters... -
Udregne gennemsnit
ForumindlægHejsa Jeg er på ny reform og har fagene, danskA, histB, samfC, fysikB, matB kemiB osv.. Fagene har jeg taget på VUC, altså jeg har ikke taget fx religion, samf. og hist. som en eksamen.. Kan ikke finde faget histB - høre faget under samf.gruppen? Men vægtes histB 2 eller 1,5? http://www.solro... -
vuc
Forumindlæghejsa jeg vil gerne vide om man kan får pengene tilbage hvis man har haft to fag og har bestået fagene... jeg har nemlig talt med kontordamerne og de siger at jeg ikke kan men det lyder bare ikke rigtigt... -
differentient
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe med følgende opgaver, er helt lost :s Angiv uden brug af cas f '(1) i hvert af følgende tilfælde: 1) f(x) = √x + 4 - 7 2) f(x) = 3x2 + x1/2 3) f(x) = √x (√x - 5) 4) f(x) = - 1/2 x2 + 2x -5 Jeg ved virkelig ikke hvad det ... -
Cirkelbevægelse
ForumindlægHej! I min SRP har jeg fået til opgave, at præsentere parameterfremstillingen af kurver i planen? Hvad gør jeg og nogle eksempler på parametre? Nogle forslag til hvordan jeg kobler differentialkvotienten af cosinus og sinus til jævne cirkelbevægelser? Fagene er Mat A og Fys B. ... -
Brug af kvotientrækker, endelige og uendelige, i praksis.
ForumindlægHej, Jeg sidder midt i min SRP opgave, og har lidt problemer. Hvis jeg skal beskrive kort, hvad man bruger endelige kvotientrækker til i praksis, hvad er det så? Og det samme med uendelige konvergerende kvotientrækker, udover at de bruges til at udlede multiplikatoreffekten? Er de... -
Afgangsprøve
ForumindlægHej alle Som engelsk afgangsprøve, skal man snakke om et emne. Hvis man vælger fx. rasisme. Hvad er meningen så at man skal snakke om? Jeg har nemlig ikke helt forstået det endnu. -
Differentier funktionen
Forumindlæger det her rigtigt?: f(x)= -2 * ln(x) + 2e-4x + 3x4,1 f'(x)= -2 * ln(x)' + 2 * (-4x)' + 3*(x4,1) f'(x) = 2 * ln(x)' + 2*-4x*e-3x + 3 * 4,1x3,1 Hvad nu? -
Dette giver da ikke mening, gør det?
ForumindlægHej :) Jeg har fået et spørgsmål i en opgave, der lyder: I en model for udviklingen af befolkningstallet i Mexico efter 2007 antages det, at den årlige vækstrate r er en funktion af tiden t (målt i antal år efter 2007), som tilfredsstiller differentialligningen dr = - 0,025r dt og a... -
differentieret
ForumindlægHej har fået til opgave at differenserer denne ligning In(x)-o,5x+5 er der nogle som er gode til dette? :) -
Intermolekylære bindinger
ForumindlægJeg er gået i stå med denne opgave. Er der et sted jeg kan slå kogepunkter op eller burde jeg kunne se det udfra stofferne? -
På en skole undersøger elevrådet..
ForumindlægPå en skole undersøger elevrådet hvert år, hvor mange af skolens elever, der køber mad i kantinen. Sidste skoleår købte 45 % af eleverne mad i kantinen. Da skolen har mere end 1000 elever, vælger elevrådet at spørge 100 elever, om de køber mad i kantinen eller ej. Her viser det sig, at 56 ud af d... -
Potentiel funktion
ForumindlægHej, jeg har lige et lille spørgsmål, da vi på mit hold er startet på repetition, og jeg kan ikke huske ret meget om potentielle udviklinger, efter at have fået hovedet bombarderet med differential- og integralregning Hvordan er det nu man gør: Jeg skal finde ud af hvor meget energiforbruget st... -
Kan jeg tage ungdomsuddanelse online?
ForumindlægHej, Jeg undrer mig over, om jeg kan tage hele min tre årige ungdomsuddannelse på STX eller HTX online? Hvor og hvordan ville det fungere? Nogle der har et link eller andet? -
Opgave sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Jeg har lavet opgave om binomialfordeling, men har lidt svært ved den vedhæftet opgave - alt hjælp er prissat -
Hierarki på HHX?
ForumindlægJeg har hørt, at der skulle være hierarkier på HHX, passer det? Er de meget snobbede? Og går de meget op u udseende og tøj? Er der nogen er jer der ved, hvornår man får brev fra ungdomsuddannelsen man har valgt? Brev om man er kommet ind, på den studieretning man har valgt - skal selv på HHX ef...
