Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5401 til 5420 af 33009
-
Matematik: Hjælp til et formelt bevis af et logisk argument
ForumindlægHej Nogen, der kan forklare mig hvordan dette er løst. Jeg er selv kommet frem til (14), men ifølge billedet så bruges (7) to gange. Må man godt det, når det allerede er brugt en gang ved (11)? -
Hvordan skal man huske alt det man vil sige til dansk eksamen?
ForumindlægHvordan kan man huske alt det man vil komme ind på til afgangsprøven i mundtlig dansk? Vi må gerne have nogle noter med, men skal de være i stikordsform eller? I min disposition har jeg fx. skrevet at jeg vil komme ind på noget symbolik i mit prøveoplæg, men jeg har jo forskellige steder i teks... -
Eksamen generelt - Hvordan forbereder i jer bedst? Mentalt såvel som bogligt....
ForumindlægHey.Har nu næsten overstået alle eksamener for i år. Men føler lidt at dette er år (eksamensmæssigt) er gået elendigt (ok ikke elendigt, men langt dårligere end jeg havde foventet) i forhold til både 1.g og især 9. (selvom man ikke kan sammenligne det, ved det godt!) Så tænkte bare, hvordan gør ... -
Synopsisspørgsmål - hurtigt svar, tak :D
ForumindlægJeg er i gang med hf enkeltfag og jeg skal skrive en synopsis til min eksamensprojekt. Jeg skal aflevere denne synopsis i tre eksemplarer i morgen og skal bruge denne synopsis som "talepapir" til eksamen. Jeg skal selv medbringe min synopsis til eksamen. Er der nogen der ved om man m... -
In the national gallery. Kom ind på min tråd og gi mig inspiration og en god diskution :)
ForumindlægHej Sidder her og skriver et fint essay om D. Lessings short story " In the National Gallery" Jeg synes der mange emner i historien men jeg er bare helt tom i hovedet når det gælder om at få det ned på papir. Topemner enten Generation gaps Eller at ham manden (måske) er en gammel liderl... -
Engelsk stil ( 7 klasse ) vil du læse?
ForumindlægHei:-) jeg havde en stil for sidste år i 7 klasse, skrev den i 7 klasse.. (læren gav nemlig ik karakter ,men han skrev kun vurderinger fordi sidste år skulle vi ik have karakter for dem)....... hvis du vil så læs den....vil gerne vide hvad i/du mener om den og hvad i/du syntes og hvad i/du vil g... -
HTX er ikke rigtigt noget for mig mere
ForumindlægHej alle. jeg er nu godt i gang med 2. år på HTX, hmm burde nok ikke sige godt i gang da jeg er faldet en del af på den. siden folkeskolen har jeg altid haft godt styr på matematik og har altid lagt bland de 3-4 bedste og noget ingeniør eller noget i den dur lød som noget for mig. Jeg start... -
Dansk-historieopgave ideer og inspiration
ForumindlægHey folk, Jeg er en dreng i 2.g som har valgt at skrive min dansk-historieopgave med faget historie. Meeeen, jeg aner ikke hvad jeg skal skrive om. Vi har meget med kildekritik så det siger sig selv at det er lettere at skrive en opgave om terrorangrebet 9/11 end det er at skrive om Jesus efte... -
Billede - hjælp!
ForumindlægHej! Jeg er stødt på et spørgsmål i historie, som lyder: Hvad ville tegneren fortælle om Socialdemokratiet, Det Radikale Venstre og Det Konservative Folkeparti? ------- det er så et billede, der hedder Blæksprutten fra 1933. Jeg ved i... -
Alternativet og Venstre
ForumindlægHej Er der nogen som kan give mig lidt hjælp om vigtige ting om Alternativet og Venstre. Historie - Hvornår er partiet dannet, Hvad er grunden til at det blev dannet, hvilken betydning har dannelsen haft. Mærkesager - Hvad er det de værdsætter / prioriterer (Partierne) Ideologi og partiet... -
Hvis man dumper i skriftlig og mundtligt matematik på C
ForumindlægHvis man dumper i skriftlig og mundtligt matematik på C, og består med 02 i musik. kommer man så til at forstsætte til næste år eller får man sparket ud af skolen?? mangler stadig NF som jeg forventer , at jeg får 4-7 ps. går på HF Hilsen Mikkel -
Ligevægt.
ForumindlægHej nogle der vil hjælpe med denne opgave: Nogle steder tilsætter myndighederne fluorid, F–, i drikkevandet for at mindske angreb af karies i tænder. Styrkekonstanten for flussyre, HF, Ks = 6,8 · 10–4 m. Beregn [H3O+] og pH i en 0,0034 m NaF-opløsning. Jeg vil lige vide h... -
Matematik B eksamen skriftlig
ForumindlægHej, imorgen skal jeg op i HF prøven i matematik, men matematik har aldrig været min stærke side. Nogle der kan forklare mig kort, hvad er det jeg skal have styr på i delprøven uden hjælpemidler? Der må da være nogle typiske arbejdsspørgsmål der går igen. Ydermere, er der nogen der ved hvor meg... -
Psykologisk undersøgelse af Fysisk fravær
ForumindlægHej Studieportal Jeg stor og skal lave en rapport af fysisk fravær på gymnasie elever og Hf elever - og om der er en sammenhæng mellem om den ene gruppe har mere/mindre end den anden. Men jeg mangler ideér til Analyse og teori - hvad man kan hive med ind af relevant teori. Tænker lidt om so... -
Pædagog
ForumindlægHej Alle Jeg har lige afsluttet HF med snit på 3,8 :D Jeeg har bestået alt på nært engelsk skr. B hvor jeg fik 00. Fik 4 i mdt. Har jeg så dumbet i Eng ? Nogen der ved om jeg kan blive pædagog. http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/paedagog.aspx Mvh... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej jeg skal til optagelsesprøve i morgen og er ret nervøs . Jeg ville lige spørger om , hvad det er man skal have med til optagelsesprøven må man evt. have børger eller hjælpemidler med ( tæller bøger med som hjælpemidler)? . Jeg har aldrig været til sådan noget før, af den grund har jeg ti... -
Hitlerfascismen..
ForumindlægEr der nogen som har haft den bog som hedder: "Hitlerfascismens vej til magten" som har nogle noter til den, så ville jeg blive glad. Jeg har selv en del, men det kunne være fedt hvis andre havde så man kunne få mere med./Xabbu -
Hvad hander "rose would be a lovely name for it" om
ForumindlægHej, jeg har brug for en der kender historien "rose would be a lovely name for it", og som vil give mig et resume, eller bare kan skrive kort hvad den handler om. Jeg håber i kan hjælpe mig -Christian -
Eksamenstid
ForumindlægHvor lang tid har man til at forberede sig i de forskellige fag (Når man er til eksamen)? Ved kun at til dansk har man en time, og 25 min. til eksaminationen. Nogle der ved andre? (Helst Historie, Filosofi og Biologi..) -
HJÆLP HISTRORIE
ForumindlægHåber en venlig sjæl kan hjælpe mig! Jeg bruger en plantegning over Auschwitz i historie, for at belyse hvor stor betydning teknologien har haft for udryddelse af jøder. Hvilken metode bruger jeg??
