Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5421 til 5440 af 160716
-
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
Samfundsfag A opgavesæt søgning
ForumindlægJeg søger en liste over alle de tidligere samfundsfag A skriftlige opgavesæt som har været til eksamen de sidste 3 år eller mere. Det eneste jeg kunne finde frem til i min egen søgning var denne hjemmeside http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/O... -
Udeblivelse fra eksamen STX
ForumindlægHej Jeg har valgt ikke at tage min sidste eksamen, og ville lige spørge om der er nogen herinde der ved hvad man skal gøre for at lukke sit eksamensbevis? skal man vælge HF-enkeltfag eller gymnasiel supplering? Tak for forhånd -
5 A-fag i den nye reform??
ForumindlægMed den gamle karakterskala kunne man gange sit snit med 1,03 hvis man havde haft fem A-fag. ER der nogen, der ved hvordan de vil gøre med den nye skala. Kan man stadig drage fordel af at have fem A-fag i den nye reform? -
Matematik, rejse til USA
ForumindlægHey folkens! :) Skal op i eksamen i matematik her i maj, og har valgt at have om en rejse til USA, men er lidt tom for ideér hvad det kan indholde. Har skrevet min synopsis, men kan sagtens nå at smide flere ting i den :) Lige pt. har jeg noget med Hvor lang tid tager turen der over ... -
Dansk A - dumpet?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg fik 00 i dansk årskarakter mundtlig, da jeg havde lidt af en lorte lærer på alle måder. Alligevel fik jeg dog 7 i dansk skriftlig. Nu skal jeg så desværre ikke op i dansk mundtlig, men i dansk skriftlig. Er dansk faget så dumpet? -
Matematik - opgaver
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en projekt opgave i matematik, og virkelig brug for en opgave, der omhandler vektorer, da den er rigtig besværlig. Til denne opgave, så går det ud på at bestemme vektorbelastningerne og samt bestemme om det er tryk eller træk stænger. Jeg ved, at ud fra trekanten der... -
Bestem a og b
ForumindlægJeg skal loese foelgende opgave, UDEN lommeregner, men ved ikke, hvordan jeg kan loese den uden brug af lommeregner - er der nogen, der ved, hvordan man goer? En funktion f er bestemt ved f(x) = b*a^x . Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80). Bestem tallene a og b. Tak! -
kan man godt låne computer på STX
ForumindlægJeg går lige p.t på gymnasiets 2.år og har ikke adgang til min computer da den er helt gået i stykker. Kan man godt låne computer på en STX, som midlertidligt? -
Mat A-niveau, trigonometri :)
ForumindlægHejsa, Jeg har ikke haft matematik i 8 år, så sidder lidt og grubler med følgende opgave: a) Gør rede for at punktet (5,5) ligger på cirklen med centrum i (1,2) og radius 5. b) Bestem en ligning med tangent til cirklen i punktet P(5,5) Jeg er helt fortabt... Hilfe bitte! -
Bilag i matematikrapport? a hvad???
ForumindlægSiddder lige med et problem. I en beskrivelse står der at opgaven skal byges op som en rapport, dvs. med forside, indholdsfortegnelse, problemstilling, baggrund, konlkusion og bilag. Hvad kan man tage med af bilag til en matematik rapport? :s Har billeder i selve rapporten og de er store nok til ... -
Dansk A aflevering
Forumindlæghej alle. jeg har en dansk aflevering for til i morgen, det er eksamenssættet på HF fra d. 21. Maj 2007 om journalister som forfattere. nogen der har nogen fif, gode råd, noter et eller andet, for kan ikke finde noget som helst om det i mine egne noter. bemærkninger fra min lære: Skriv opgave... -
Videoeksempel på prøveeksamen i AT MAJ 08
ForumindlægEr der nogle der ved hvor man kan finde filmen med 'Lasse' der er til eksamen i AT. Videoen er blevet lavet med det formal at vise hvordan en eksamen i AT fungerer, og den er derfor opsat. Jeg skal bruge den i en opgave, hvor den er central. SKAL BRUGES NU ?! Hjælp :) -
Bevis for a^0=1
ForumindlægI min matematikbog står sådan: "Regneregel nr. 1 er gældende: a^0*a^p=a^(0+p)=a^p " Så langt så godt; jeg forstår reglen ;) Næste step: "vi dividerer med a^p på begge sider og får: a^0=1 Regnereglen er altså kun opfyldt, hvis vi tilskriver a^0 værdien 1." Her stå... -
tegne området A
ForumindlægJeg ved at p(x,y)=3/2x for 0<x,x^2+y^2<1 Jeg skal så tegne området A, hvordan gøres dette?? -
Samfundsfag A-niveau - eksamen 2002
ForumindlægJa, så er turen såmænd nået til samfundsfag. Kan en venlig sjæl oplyse mig om titlen på eksamensopgaven fra maj 2002? Såfremt det er muligt, kunne det også være rart med information om opgavens problemstillinger?På forhånd tak. -
hjemme undervisning i matematik søges
Forumindlægskal til at starte på gym. efter ferien. jeg har valgt matematik på b niveau, på trods af jeg finder det meget svært! derfor søger jeg hjælp til hjemmeundervisning i matematik - så hvis du er fra århus og kan tilbyde det, så er du meget velkommen til at skrive! på forhånd tak! -
Beregn hastighed fra a til b
ForumindlægHej studie portalen :) Dette er førstegang jeg bruger dette forum og har valgt dette fordi det ser ud som om der er nogle kloge hoveder som gerne bil hjælpe :) og det er hvad jeg har brug for... Jeg spøger nok dumt? Men jeg har brug for noget hjælp til at færdig gøre et projekt inde for m... -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Matematik Aflevering; Reduktion.
Forumindlæghej allesammen. har lige tre matematik opgaver som jeg ikke rigtig forstår, da det noget med a, b, c og n'er at gøre. vil i nok ikke foreklare dem omhyggeligt, da jeg (næsten) slet ikke forstår noget af det! her er opgaverne: 1) (a+(b-c))-(b-(c+a))-(-c+(a-b)) 2) (a+n)a-n(a-n) 3) (2a+1)^2 - (...
