Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5921 til 5940 af 33009
-
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
Mundtlig eksamen - krimi
ForumindlægGoddag.. Jeg har lige været opppe at trække parallelteksten "J'ai dansé avec une morte", som handler om en fyr, der tror han har snakket med en død pige, men finder ud af, at det var hendes tvillingesøster.. Vi har i forløbet "Krimi" gennemgået teksterne "Le Pre... -
Fejl i en sætning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en sætningen, hvori jeg skal finde en fejl' og derefter begrunde fejlen med relevante faglige terminologer. Men jeg kan ikke finde en eneste fejl i sætningen, så jeg håber på der er nogen der kan hjælpe: Buckingham Palace has always insisted on that is does not commen... -
hjælp til ks synopsis, (tema:sex)
ForumindlægHej. Jeg sidder her og prøver at få lavet min synopsis til KS på HF. Det er eksamen i historie, samfundsfag og religion hvis nogen er i tvivl :-) Jeg har trukket emnet sex, og har fået en mase bilag der handler om kvindens dagligdag for 100 år siden og kvindens dagligdag idag, love om prostitut... -
Adgangskrav Koreastudier i København
ForumindlægHej! Jeg vil meget gerne søge ind på Koreastudier i København, men jeg er i tvivl om adgangskravende. Som det står på UG: Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal du have yderligere et sprog på A-niveau, dog kun B-n... -
Eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til den tværfaglige eksamen, bare på HF. Ville høre hvad der er væsentligt at have med i sin forsvarelse af synopsen? Vi har fået at vide, at synopsen ikke tælles med i den givende karakter overhoved. Karakteren er derfor kun baseret på ens fremlæggelse son varer mellem 1... -
Mangler titel of forfatter
ForumindlægKære kloge mennesker på studieportalenJeg har afleveret en mundtlig bograpport af en bog læst i dette semester på HF, men har fuldstændig glemt titel og forfatter... Kan dog huske en smule af handlingen, så jeg håber der er nogen kloge hoveder der kanEn fyr der starter med at bo hjemme, men kan i... -
Tage mat b om ved ikke bestået?
ForumindlægJeg er igang med en fuld HF, og er færdig til vinter 2016. Pt er jeg igang med en mat b (samt historie b og geografi c). Men jeg er næsten sikker på jeg ikke består den, da jeg er hægtet helt af. Spørgsmålet er så, kan jeg tage faget om (går på VUC) med undervisning igen? Jeg er villig til igen... -
Lektie/opgave hjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Naturvidenskablig retning eller humanistisk?
ForumindlægJeg er tvivl om, efter endt HF, hvilken videregående uddannelse jeg så skal tage. Jeg vil selv mene, at jeg er bedre i de humanistiske fag, men jeg har ikke noget imod matematik (det tager mig dog længere tid at forstå matematik). Vil der være gode jobmuligheder indenfor det humanistiske felt ... -
Valg af emne til SSO i naturvidenskabelige fag
ForumindlægJeg skal skrive en SSO, Jeg går på hf og er startet på mine naturvidenskabelige fag. på c-niveau. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om et naturvidenskabeligt fag, enten biologi, geografi eller kemi og så hvis det kunne blandes med et ikke naturvidenskabeligt. Det er som sagt på c-nivau jeg har ... -
Indbetalning HJÆLP
ForumindlægEn familie ønsker at spare op til udbetalingen på et hus, der koster 4.000.000 kr. Udbetalingen er på 10 % af husprisen. De kan få 0,4% i månedlig rente på en konto i Golden Dreams Banken. Hvor stor skal den månedlige indbetaling være, hvis familien ønsker at have til udbetalingen efter 48 indb... -
Hjælp til opgave om differentialligninger
ForumindlægHej Jeg håber, at nogle herinde har lyst til at hjælpe mig med en opgave. Grundet jeg har haft nogle problemer, har jeg ikke været til et par forelæsninger i matematik. Jeg søger derfor noget hjælp til at løse nogle opgaver. Opgave 1 Givet differentialligningen Beregn i hånden 2. ordens Ta... -
Eksamens opgaver
ForumindlægSom så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :) -
rente opgave
ForumindlægEt beløb ønskes ved halvårlig rentetilskrivning forøget fra 8500 kr. til 12000 kr. på 3 år. Hvad er den halvårlige rentefod? Hjælp, hvordan gør jeg det??? på forhånd tak! :-) -
Væksthastighed
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave, når jeg indsætter 100 cm på h´s plads får jeg 0,74, hvilket ikke giver mening, som må betyde at jeg har forstået opgaven forkert. På forhånd tak! -
sammenhængen mellem areal og bestemt integral
ForumindlægJeg har fået et eksamens spørgsmål der siger: Gøe rede for begrebet stamfunktion og for sammenhængen mellem areal og bestemt integral. Du skal desuden komme ind på andvendelser af bestemt integral. Jeg har styr på begrebet stamfunktion. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre rede fo... -
arealfunktion og stamfunktion
ForumindlægHvordan lyder sætningen for beviset om sammenhængen mellem areal og stamfunktion? -
C
ForumindlægHej. Har lige været op til skriftlig matematik c. Fik lige lyst til at se hvor mange point jeg har fået rigtigt. Er der nogle som ved hvor mange point man får for hver rigtigt svar.
