Studievejledning

Adgangskrav Koreastudier i København

03. juni 2015 af massacrahamster (Slettet)

Hej!

Jeg vil meget gerne søge ind på Koreastudier i København, men jeg er i tvivl om adgangskravende. Som det står på UG:

Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal du have yderligere et sprog på A-niveau, dog kun B-niveau, hvis der er tale om et fortsættersprog. Alle fag skal være bestået.

Men lige ovenover står der at, jeg skal have studentereksamen, hf, htx, hhx. Betyder det at jeg skal have bestået alle fag, eller kan jeg nøjes med at have bestået de specifikke adgangskrav? 

Den primærer grund til at, jeg spørger er fordi jeg helst vil undgå Matematik, hvis jeg kan komme til det. Det giver ingen mening for mig at spilde tid på at lærer det, hvis det ikke er nødvændigt for min uddannelse. 

På forhånd tak for hjælpen!

Brugbart svar (1)

Svar #1
03. juni 2015 af MaibritG

Det er kun de specifikke fag, du skal have bestået. Dog kan det være, at et ikke-bestået fag, kan trække dit gennemsnit ned. I 2014 var adgangskvotientet 8,0, så det skal du også lige være opmærksom på. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit

Skriv et svar til: Adgangskrav Koreastudier i København

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.