Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6381 til 6400 af 11183
-
katalase
ForumindlægHej Jeg har lavet flg forsøg: I det ene reagensglas havde jeg brintoverilte og vand i det andet havde jeg brintoverilte og blynitratopløsning Jeg tilsatte et lille stykke lever i hvert glas. Jeg skal nu beskrive mine observationer. Det jeg så var en lille skumsøjle. Men jeg kan ikke ... -
Tjek din censor ud?
ForumindlægForstår ikke systemet!Nogen der kan hjælpe? -
Talepapir
ForumindlægHej, jeg har skrevet en synopsis som jeg skal op of forsvare eller lave et talepapir til som jeg skal snakke ud for til årsprøven, men jeg ved ikke hvad jeg skal fokusere på i talepapiret, altså skal jeg genfortælle hvad der står i synopsen, give et kort resumé eller snakke om fremgangsmåden og e... -
Sandsynlighed i genetikken
ForumindlægHej kloge mennesker! Jeg har vedhæftet et stamtræ, hvor jeg skal finde ud af hvad sandsynligheden for at barn nr IV-4 bliver syg, idet det vides at sygdommen nedarves autosomalt dominant med en penetrans på 60%! Håber meget på lidt hjælp! -
Søer
ForumindlægHvordan påvirker årstiderne søen? -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Utilfreds over SRP-karakter
ForumindlægHej Jeg er utilfreds over den SRP-karakter, som jeg er blevet tildelt. Jeg fik karakteren 7, men havde satset på at få 10, men inden jeg klager, vil jeg høre, om det kan betale sig... Jeg vil blive rigtig glad for, hvis nogen gad tage sig den tid at læse den igennem, for hvis jeg rent faktisk h... -
Kvote 2 Ansøgning
ForumindlægHej Jeg bliver student til sommer og tænker på, at søge ind på tandplejeruddannelsen i Århus, men det bliver nok i kvote 2, da mit gennemsnit ikke er så højt. Derfor vil jeg spørge om der er nogle herinde, der har søgt ind på kvote 2 i tandplejerudannelsen og har nogle gode råd. Og kan jeg evt. ... -
Metode Agent Orange
ForumindlægHej alle. Jeg har AT lige nu og jeg er ved at skrive om metode afsnittet for kemi, og jeg har om Agent Orange jeg skal beskrive syntesen af Agent Orange Men kan ikke helt finde ud af hvilken metode jeg bruger her, eller om jeg overhovedet bruger en. Jeg har ikke nogle forsøg at gå ... -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægHvad så, er I gået i gang med jeres SSO? Hvad er jeres emne? Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg er nemlig selv stødt hoved ind i en mur og er ret blank mht. emne. -
Hjælp til Dansk Historieopgave: Historie-delen
ForumindlægHej Alle :) Om ikke så forfærdelig lang tid skal jeg til at skrive Dansk Historieopgave. Jeg har fundet ud af, hvilken tekst jeg vil skrive om, nemlig Ørneflugt, som er skrevet af Henrik Pontoppidan, hvor man jo kan skrive noget om diskussionen mellem arv og miljø. Men... Jeg ved ikke hvad jeg s... -
Organisk/uorganisk
ForumindlægHvad er forskellen mellem organiske og uorganiske stoffer? På forhånd tak -
Årskarakter i skriftlig naturgeografi
ForumindlægHey, jeg ville bare høre, på hvilken baggrund man får sin skriftlige karakter? Sagen er den, at jeg kun har fået 10 i mine skriftlige afleveringer i naturgeografi - alligevel har min lærer valg at give mig 7. Til sidste standpunktskaraktergivning var dette også tilfældet, og dengang spurgte j... -
Defination på liv
ForumindlægHvad er definitionen på liv inden for kristendommen? med udgangspunkt i 1 mosebog kapitel 3. -
elektroforese af pcr produkt
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen imorgen og skal forklare om elektroforese af pcr-produkt. Mit produkt er cystisk fibrose. jeg forstår ikke helt hvorfor der på en udl figur er markeret 122 for en syg person, 125 for en rask. hvad står mon 122 og 125 for???? tak for hvis der er en... -
afleveringer
ForumindlægHej.. Jeg går i 9. klasse, men jeg har tænkt mig at tage gymnasiet, og har tit fået avide at der er mange afleveringer - fedt! Men hvor lang tid har man ca. til hver aflevering? (Cirka??) -
Kemi, biokemi og farmaci
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken uddannelse skal jeg vælge. Jeg har ansøgt på KU, men har ikke endnu valgt hvad skal jeg skrive som Prioritet 1. Mit karaktergennemsnit er 8,6. Hvor synes I chansen for at blive optaget er større end de andre? I fremtiden vil jeg gerne komme ind på medicinalindustrie... -
Vigtigt spørgsmål; Biotek - Farma
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super ... -
matematik i musik?
ForumindlægJeg skal skrive speciale om matematiske sammenhænge i musik? Er der nogen der kan anbefale noget godt littratur eller hjemmesider? -
Diskursanalyse for roman?
ForumindlægHej! Kan man godt lave en diskurrsanalyse af en roman? Altså normalt analyserer man direkte tale - kan jeg godt også analysere personernes tanker i romanen? Tak på forhånd :)
