Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6481 til 6500 af 26633
-
DDet her tager kun 1 sek..HASTER
ForumindlægHej...jeg ska snart op i dansk mundt..der er noget jeg ikke forstår..Det er helt nemt, men KUN jeg er for dum til at forstå det!!!Hvordan ved man om et eventyr er KUNST- eller FOlKE- eventyr???Hjælpp plsss -
Please hjælp!!!!! Projektopgave det haster jeg har få dage tilbage !!!!!
ForumindlægHej;) jeg er har en problemformulering i min projektopgave som jeg snart skal aflevere, men jeg har ikke startet på den endnu. jeg er tidspresset og mangler 4 MEGET DYBGÅENDE spørgsmål til mit emne som jeg heller ikke har valgt endnu. Jeg skal vælge imellem racisme, vold i hjemmet eller flytning... -
DHO problemformulering og problemstilling
ForumindlægHej. Jeg skal så småt i gang med at finde ud af hvad jeg skal skrive om i DHO- dansk historie opgaven i 1. g. jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg præcist vil skrive om. Jeg har tænkt mig at skrive om Barokken, da jeg syntes det var rigtig spændende at arbejde med, da vi tidligere havde om det... -
Barndommensgade hvad er ændring i bog og filmen
Forumindlæghej jeg har lavet analyse og resume af Barndommensgade men hvad er der ændret i filmen -
Hvad er en arbejderdigter
ForumindlægNogen der kan forfælle mig kort og præsist hvad en arbejderdigter er? \n\nkan ikke finde det nogen steder i en ordbog eller ligende... -
HJÆLP MIG!
ForumindlægHej kloge hoveder.. Kan I ikke lige oversætte dette for mig, for jeg er ikke sikker på hvordan man gør.. Hilsen Jakob. Lucretius philosophiam Epicuri in linguam Latinam transfert et carmen Latinum de doctrina Epicurea scribit. -
Jesper wung sung
ForumindlægHvilken form for litteratur skriver Jesper wung sung -
Eisbrecher - Eiszeit
ForumindlægDarf ich leben ohne Grenzen? Nein das darfst du nicht = Skal jeg leve uden grænser? Nej, det skal du ikke Lieben trotz der Konsequenzen? Nein das darfst du nicht = Elske dem på trods af konsekvenserne? Nej, det skal du ikke Darf ich sein so wie ich bin? Nein das darfst du nicht = Skal jeg vær... -
Disposition - Lyrik og ungdom.
ForumindlægHej ! :-) Jeg skal til snart op til eksamen, og så er der jo alle disse mundtlige prøver, hvor vi skal trække et emne. I dansk har jeg så fået trukket Lyrik og ungdom :-) Nu er det bare sådan er jeg er fint nok igang med noget af dispositionen, men jeg føler at jeg mangler lidt mere! - Nu har jeg... -
Lyrik - Synopsis
ForumindlægHEJ :) Jeg har lige trukket lyrik som jeg skal op til den mundtlige prøve i dansk og ville hører om der var nogle der havde nogle eksempler eller nogle ideer om hvad jeg kan skrive om? Venlig hilsen Nanna -
FSA HELP !
ForumindlægHej... Det her er meget vigtigt for mig. Jeg skal til FSA den 22/06 og jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Der er mange som fortæller hvor let det egentlig er at gå til mundtlig dansk, men jeg er ikke en af dem. Jeg synes derimod at det lyder skræmmende. Jeg ved hvordan det hele skal foregå, men al... -
Robert Forest
ForumindlægHej....Jeg er ved at lave en analyse af Robert Forest's The road not taken... og jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvornår det var skrevet.... altså hvilket år eller bare årti....håber der er nogen som kan hjælpe.... -
I morgen er alt muligt.
ForumindlægJeg har fået som opgave at skulle skrive min fortolkning af peter sommers digt, men det kan jeg bare ikke finde ud af, er der ikke nogle der kan hjælpe mig? :( Lidt længere væk end at øjet kan se er alt hvad vi drømte om så småt ved at ske Vi kender nu værdien at lidt ventetid. Bare der er n... -
litterær artikel?
ForumindlægHej Er der nogen, der har Hjem af Marie Lucas liggende på deres pc, som de har lyst til at lægge ud? Jeg vil nemlig gerne læse den :) Og evt. nogen der hr skrevet litterær artikel om Digte om angst? På firhånd tak! -
Hej, jeg har brug for hjælp til eksamen..
Forumindlæg..det er kun prøveeksamen, men ville alligevel kunne bruge noget hjælp. Jeg har om ligestilling, og jeg har brug for et værk.. jeg ved ikke om det er nemmest med en nyhed, en novelle (skal ikke være et for langt værk), et digt eller hvad det skal være.. eller hvad det skal være om for den sags s... -
Kort overblik.. hvad?
ForumindlægJeg skal skrive en anaylse over et digt men vil gerne have lidt hjælp til noget af opgaven.Hvad menes der med: "Det er en god idé at give et kort overblik over teksten, så dens indhold står klart for læseren"?Hvordan gør man det? Hvad skal man skrive? -
Adam Oehschläger
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til min dansk eksame. Og ville være rart at vide, hvordan Adam som person er og hvad der gør at man kan se at det er en af hans værker? Han levde jo i guldalderen(1800-1850), hans digte og værker var også præget af meget rommantik osv. - ps, har læs på nettet -
Maj-Britt Willumsen
ForumindlægHej folkens, jeg skal lave en analyse og fortolkning af teksten Onkel, skrevet af Maj-Britt Willumsen, og tænkte på at skrive lidt om forfatteren inden jeg går i gang med resten, men kan ikke finde nogle oplysninger om hende. Det eneste jeg ved, er at hun har skrevet novellen "Onkel" og... -
Tom Kristensen
ForumindlægHey, er der nogen der ligger inde med analyser af Tom Kristensens digte: Til min ven digteren, en kavaler i spanien, livets arabeks?! -
Dansk
ForumindlægHej. Er der nogle af jer der kender digtet "Regvejrsdag i november", hvis ja hvad handler den så helt om, og hvordan er digtet opbygget. Men er der nogle af jer der har en analyse om den?
