Dansk Historieopgave

DHO problemformulering og problemstilling

10. maj 2014 af JacobGGG (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg skal så småt i gang med at finde ud af hvad jeg skal skrive om i DHO- dansk historie opgaven i 1. g. 

jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg præcist vil skrive om. 

Jeg har tænkt mig at skrive om Barokken, da jeg syntes det var rigtig spændende at arbejde med, da vi tidligere havde om det. Men har virkelig svært ved at finde en problemstilling og problemformulering til det. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg gerne vil prøve at finde ud af... ved ikke helt om det er muligt at hjælpe mig på den her, men hvis I kan vil det være skønt. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2014 af almira123 (Slettet)

Altså.. Nu er Barokken jo vel et stort emne, så du skal finde noget mindre og mere præcist. Hvad er det indenfor Barokken som du synes er spændende?


Svar #2
28. maj 2014 af JacobGGG (Slettet)

Synes at dualismen er rigtig spændende! så havde tænkt mig at analysere "keed af verden og kier ad himmelen" og Ivan Malinovskis digt ”Åbent digt til Vorherre” som så skal fører mig videre til diskussionen hvor jeg vil diskutere de bevidsthedsmæssige forandringer, der er sket fra Kingo til Malinovski.

Tænker at at den overordnede forandring sådanset bare er at "gud er død" - citat Nietzsche. Og at man nu har fokus på at leve livet mens man gør det "carpe diem" - ja endda teenageudtryk som "yolo" der udtrykker at vi er blevet bevidste om at vi kun lever en gang og ét sted, nemlig her på jorden. 

Hvad synes du om den ide?


Skriv et svar til: DHO problemformulering og problemstilling

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.