Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 6481 til 6500 af 14598
-
Frostnat
ForumindlægHej. Nogen der har en lige nøgle til at komme igang med digtet "Frostnat" af Viggo Stuckenberg? Har fandme svært ved at komme helt ordenligt igang med den. John -
Bjerprædiken
ForumindlægI bjergprædiken tager Jesus som bekendt de kendte 10 bud fra G.T og gør dem meget ekstreme..er der nogen der ved hvad formålet med dette er? De er jo SÅ ekstreme, at INGEN kan følge dem.. -
folkeviser!!
Forumindlægnem og hurtig analyse af folkeviser.. hvordan gør jeg det? -
Biologisk vinkel til magnetisme/elektromagnetisme
ForumindlægHej.Jeg skal op i Fysik/Kemi sammen med biologi (mundtligt) i folkeskolen. Vi har fået at vide vi ca. skal tale 75% fysik/kemi og 25% biologi ved hvert emne. Selvfølgelig nogle mere end andre, men der skal være en biologisk vinkel. Jeg er i gang med at gennemgå emnerne og har svært ved at finde d... -
Hjælp !
ForumindlægMin kæreste bliver student her om ikke så lang tid og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre angående en gave . I starten ville jeg give ham et ur, det vil hans forældre også, så jeg overlader den gave til dem . Men nu er jeg så på bar bund, jeg har ingen idé om hvad jeg skal give ham. Har i nogle gode ... -
Berlinmuren
ForumindlægHej alle, jeg skal skrive en opgave om berlinmuren i tysk. Der er et spørgsmål jeg har lidt svært ved at svare på: Gib Beispiele, warum es so schwierig ist, die Mauer und die Grenze zu überwinden. Det er ikke så meget formuleringen jeg tænker på, men mere de faktuelle forhold - jeg k... -
tulku vs. lama
ForumindlægHvad er forskellen på en tulku og en lama? De har jo begge opnået erkendelse og kan begge reinkarneres som mennesker igen. -
Forstå teksten
ForumindlægHejHåber en venlig sjæl vil hjælpe med dette. Bare ordene i parentes vil være fint til en start.Die nationalsozialistische Ideologie... Danach seinen die Deutschen als ("Herrenvolk") allen anderen (Völkern) überlegen, ihr (Hauptfein) seinen die Juden...... Dazu habe sich der (enzelne) G... -
Dansk - Perioder - Postmoderne
ForumindlægHej. Jeg har søgt herinde i noget tid, men synes ikke jeg kan finde noget direkte. Jeg mangler noget til, hvad det postmoderne er. Jeg har fundet frem til, at det er: Den stilsammenblanding eller det stilkaos som præger tidens kunst, betragtes som karakteristisk for det postmoderne. Men hvad elle... -
Ret fejlene og beskriv hvorfor
ForumindlægAnybody please help - for doven og mangler en opgave? 1: She smiled happy at him 2: For breakfast he bought a bread 3: I am visiting my grandmother every other weekend 4: My sister's new glasses was enormous 5: many children lost their lige in the earthquake 6: Joanna putted he... -
Gode bøger/romaner
ForumindlægNu, hvor sommerferien for manges vedkommende er indledt, vil jeg høre, om I har nogle gode forslag til kvalitetsbøger, der er værd at bruge ferien på at læse? Jeg har ikke nogle specielle præferencer, er dog som udgangspunkt ikke så meget til kriminalromaner :) Er også åben overfor gode fagbøger,... -
dansk og historie eksamen
ForumindlægHej alle!Jeg frygter virkelig dansk og historie mundtlig eksamen, dels fordi de ikke er mine yndlingsfag og fordi jeg har ingen anelse om hvordan forløbet er.....Er der nogle vise hoveder derude som har været igennem det og kunne dele ud af jeres viden?Mange tak!!!! -
Fotosyntese
ForumindlægHvis jeg har forstået det korrekt, så er fotosyntese den process hvor plantecellens grønkorn indfanger solenergien, som er til gavn for organismer(ilt).I selve fotosynteseprocen omdannes kulstof og kuldioxid til vand og ilt.Når det bliver omdannet til vand, altså er det vand, vand(h2o) som "... -
Athens demokrati og vores - forskelle og ligheder
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal gøre rede for hvorfor antikken er vigtig for i dag, derfor er det jo oplagt at tage fat i demokratiet. Men hvad er ligehederne og forskellene på vores og Athens demokrati? -
Lempelig og stram finanspolitik
ForumindlægHej derude, er der er en som kan hjælpe mig med at forklare om lempelig og stram finanspolitik? Jeg spørger da jeg ikke helt forstår den og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til at forstå den. Håber der nogen som er god til at forklare den meget enkelt så jeg kan forstå det.. :) På forhån... -
timeløn
Forumindlæghejjeg er medhjælper på et apotek hvor jeg lægger varer på plads og rydder op/rengører stedet. jeg er 20 år, lige blevet student og har ingen erfaring mht lægemidler.. hvad ligger min timeløn på??jeg har prøvet a søge på google men kunne ikke finde det...chefen siger han ik ved det, og jeg er ban... -
1 måned til sidste skoledag!
ForumindlægNu er der ikke lang tid til sidste skoledag for 3g'erne! men alligevel synes jeg tiden er uendelig lang! ARG! Jeg gider ikke mere! Giv mig nu bare fri! hehe Håber der er andre, der har det på samme måde! -
Kan Du Hjælpe???
Forumindlæghej alle sammen.. jeg står i en stiuation hvor jeg ikke kan finde min passeword til min e-mail. jeg kan slet ikke komme i tanke om min kodeord. jeg ved ikke om nogen her inde kan finde den til mig.. jeg vil virkelig være taknemmelig.. og vil give en lille gave.. -
bog analyse
Forumindlæghej jeg ville spg om nogle har læst en bog som hed se mig dog som gjellerup gad har skrevet og jeg har fået en opg at jeg skal analyser et kapitel i bog som hedder chEcken.........og skal gi en handlingen og tid og ste/ miljø har læst 5 gange men fostår den ikke helt er der en som kan gi et lille... -
Paulus
ForumindlægHvilken betydning fik Paulus for udbredelsen af kristendommen? Please svar. Tak på forhånd!
