Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6541 til 6560 af 23765
-
funktioner og variabelsammenhænge
ForumindlægSammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader, og temperaturen F målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af temperaturen målt i fahrenheit. -
magnesium i syrer. 9.klasse
Forumindlægforsøget magnesium i syrer, hvor man tester en masse syrer, både svage og stærke hvor hurtige de er til at ætse magnesium... ville det så være relevant at fortælle at der dannes salte? Når en syrer ætser magnesium, er det så ikke hydrogen der ligesom æder metallet og optager en elektron og blive... -
absorperingsloven!!
Forumindlægjeg skal skrive en rapport om absorperingsloven, jeg skal eftervise denne lov.. hvordan gør jeg det? jeg har mine tælletal både med og uden blyplader, men hvordan kan jeg bevise den?? pleeease giv mig noget hjælp!! knus mette -
fysikB
Forumindlæghej. jeg går i 1g og har fysik C, men vil gerne have det op på B. jeg ved ikke om jeg skal op til fysik til sommer, men hvis jeg skal tæller ens karakter så meget hvis man gerne vil have det op på B og får en anden karakter der??? -
hvilke type binding?
Forumindlæg"Gør rede for om nedenstående par af grundstoffer danner ionbinding, polær elektronparbinding, upolær elektronparbinding eller ingen binding med hinanden" a. Cl og Cl (mit svar: de danner en upolær elektronparbinding [jeg kan ikke forklare med ord hvorfor.. nogen der kan hjælpe?] b.... -
hvad vil det sige at lede strøm?
Forumindlægnår nogle elektroner exciteres i et materiale fx jern, vil det så svare til at man leder strøm igennem metallet? at lede strøm=excitere elektroner? -
Fysikbog højt niveau
ForumindlægHvor kan jeg købe en fysikbog, som gennemgår udledningen af formler på fysik HN? Bogen jeg søger, skal indeholde opgaver og være på dansk. I 3.g brugte jeg selv bogen: Fysik for 3.G af Esper Fogh. -
B-niveau eksamen
ForumindlægHvis man har fysik på B-niveau, hvordan er det så at eksamen vil foregå?? Jeg ved at der er en forsøgs- og en eksamineringsdel. Men mere ved jeg ikke helt om det, overvejer at hæve fysik fra C til B, men ville gerne høre lidt om selve eksamensformen først. -
NV eksamen emne
ForumindlægJeg skal til gf eksamen i fysik og naturgeografi. Jeg har valgt at arbejde med drivhusgasser og albedo, som vi har haft om i naturgeografi. Hvordan kan jeg inkludere fysik, er der et emne som ville passe ind i sammenhængen? -
neutralisation - forvirret
ForumindlægHej... har brug for lidt hjælp (fsa-niveau) Jeg sidder med et forsøgs papir hvor man hælder noget saltsyre ned i et reagensglas og derefter hælder noget natriumhydroxid ned i indtil pH værdien er omkring de 7. Men sidder også med nogle notater fra netter hvor der står ( hvilket jo også er reglen... -
Et Spørgsmål
Forumindlæger der nogen der ved.. Hvornår er halvdelen af U-235 blevet til Pb-207? -
Fotoner
ForumindlægHej Vi er to piger fra 9. klasse, der skal skrive rapport om solenergi. Vi skal forklare hvordan en solcelle virker. Problemet er bare at vi ikke forstår hvad fotoner er. hvis nogle kan hjælpe ville vi blive meget glade. Tak. -
Suppleringsfag, sproglig til naturvidenskabelig
ForumindlægHej, Jeg var så dum at vælge en sproglig linje på gymnasiet, men jeg har i mellemtiden besluttet mig for, at jeg enten vil studere lægevidenskab eller biomedicin. Mit gennemsnit er helt fint til begge studier, men grundet sygdom og langvarig hospitalsindlæggelse har jeg ikke turde tag matemat... -
Spændingsrækken - forsøg
ForumindlægJeg var desværre fraværende den dag forsøget blev lavet, så det eneste jeg har er en andens noter. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare det her forsøg? Hvad betyder resultaterne og hvad er "pointen" med forsøget? Ved det er noget med spændingsrækken, men ved ikke mere end det :P ... -
fællestemperatur og varmeleder
ForumindlægHej alle Jeg skal fortælle lidt om fællestemperatur til min eksamen i morgen, men der står intet i min bog og det er ikke det nemmeste at finde noget om på nettet, derfor håber jeg i kan hjælpe mig. Hvis jeg har 100 ml vand ved 80 grader og jeg har 100 ml vand ved 40 grader, bliver fællestemperat... -
Hvordan oploader jeg en opgave?
ForumindlægSom overskriften lyder: Hvordan oploader jeg en opgave?Malfoy -
Brændselscelle - aflevering
ForumindlægHej Jeg har skrevet en aflevering om brændselsceller (jeg arbjeder sammen med en anden person, så det er ikke hele opgaven). Opgaven er på lidt under 2 sider,og den del af opgaven, som jeg har lød på at beskrive brændselscellen og dens virkemåde, samt at beskrive et forsøg.. Er der en person, de... -
Mundtlig eksamen..
Forumindlægja sidder her og skal til fys A eksamen om en uge så skal nok til at komme i gang! men tænkte på om der er nogle gode fif til at læse op? er det bare noget med at skrive disposition til hvert emne? - og så selvfølgelig kende svarene...! -
Eksamen noter
ForumindlægHejsa alle sammen ... Jeg har brug for noter,,, Til følgende -Biologi -Engelsk -Tysk -Dansk -Matematik -Fysik/kemi Håber i Kan hjælpe -
Det periodiske system
ForumindlægDe lodrette rækker kaldes for hovedgrupperne De vandrette rækker kaldes for perioder Men hvor ligger de såkaldte undergrupper, på den periodiske system? Jeg har aldrig hørt om dem, før nu.
