Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7181 til 7200 af 33009
-
Referat af Den sidste henrettelse
ForumindlægHej jeg har læst bogen Den sidste Henrettelse af Jesper Wung-Sung og bogen er bare meget forvirende for mig. Er der nogen af jer der kan skrive hvad der sker i de første 70 sidder af bogen det skal være meget detaljerede og uddybende. MVH Sofie -
Europa og islam i middelalderen
ForumindlægJeg skal nok helt sikkert vide det følgende, men nogle der kan fortælle mig , hvilket kejserrige der er tale om ? “I middelalderen var der gang på gang krig i grænseområderne mellem Islam og kristendom. I Spanien kæmpede små kristne kongedømmer for generobringen af Spanien, og i Lilleasien f... -
Gym og bærbar?
Forumindlæghvordan er det med bærbar i Gym. kan det betale sig at have den med.? må man overhovdet have den fremme i timerne og skrive noter osv? og har alle en bærbar? er det normalt at have den med? -
Hvordan kan jeg forberede til VØ eksamen?
ForumindlægHej derude... Jeg skal op til Virksomhedsøkonomi, men jeg aner ikke hvordan jeg skal forberede. Jeg kan læse bøgerne igennem og skrive noter til, men tror ikke jeg vil få noget ud af det... Er der nogen der kan komme med forslag?.. Vil gerne forberede mig således, at det bliver i mit hovedet........ -
Romantikken- DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle! Jeg har været så heldig at trække 'romantikken' til min mundtlige dansk eksamen, hvilket jeg egentligt er ret glad for, men jeg ANER ikke hvad jeg vil bruge som prøveoplæg? Jeg har tænkt på et maleri fra romantikken, men synes bare det virker alt for oplagt og vil gerne bruge n... -
Læse til eksamen
ForumindlægHey, jeg sidder og skal til at begynde med at læse til eksamen i Old. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal læse op til det, er der noget specielt jeg skal lægge vægt på når jeg læser teksterne? Og skal jeg gøre andet end at tage noter til teksterne når jeg læser dem igennem? -
AP-Latin hjæælp!!
ForumindlægHej alle sammen! :-) Skal til Ap - latin prøve i morgen, og jeg er i tvivl om et par ting. Hvis nu man skal oversætte "den døde digter" Hvordan oversættes ordet "den"?? død = Mortuus adj. En digter = Poëta m. 1. P.s. Er der noget specielt der er vigt... -
Hvad må man konkret have med til forberedelsen til mundtlig Mat A?
ForumindlægJeg har forstået, at man må have alt, der downloaded på ens computer med i forberedelsen til mat A mundtlig, + noter, bøger og andet ikke-internetsafhængigt. Er det rigtigt? Kan man i så fald godt downloade en video, der gennemgår et bevis, til brug i forberedelsen, uden at komme i problemer? -
Ret & find fejl
ForumindlægJeg sidder fast i nedstående lektie a) Correct each sentence and make it grammatically correct. b) Write down one grammatical term per sentence that explains this mistake. c) All these mistakes fall into two categories. Which two? I do not understand. Thank you for asking. Every day he got a... -
Angående ny kvote 2 2016
ForumindlægHej så vidt jeg har forstået inde på Århus uni hjemmeside skal man have et snit på 6 og fagene som standard for at søge ind på medicin i kvote 2 2016. vil det betyde at jeg kommer ind på den nye procedurer, hvis jeg ansøger nu til kvote 2 inden 15 marts. grunden til at jeg søger ind på kvote 2... -
TI-89 LOMMEREGNER halv pris
ForumindlægTi-89 lommeregner ti 89 sælges billigt. Brugt et år på gymnasiet og et halvt år på hf, ellers har den ligget i dens plastik pakke, den er absolut blevet passet godt på. Den kan købes til 1800kr i butikkerne men sælger min til 1000 kr. ellers så byd. Den fejler absolut intet, bagpå er mit navn ... -
Dispensation til at forbedre eksamensnit?
ForumindlægHej alle. Jeg havde en mindre deprission i slutningen af 3.g; desværre ville jeg ikke tage en pause / sabbat år på daværende tidspunkt. Hvilket resulterede i at mit snit faldt fra 9,5 til 9,0 i løbet af 3.g. Det skal imidlertidigt vise sig, at jeg skal bruge det højere snit for at have en chance ... -
Hvordan konverterer jeg?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse HF, så jeg bliver berettiget til SU... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fan... -
Er der en faglig måde at beskrive, at man kender den person man interviewer?
ForumindlægJeg er i gang med at lave synopsis til min Eksamensprojekt (HF-Enkeltfag), og har lavet en interview, med en person som jeg kender rigtig godt. Jeg vil gerne hurtigt nævne under kildekritik/fejlkilde, at jeg kender hende, og kan derfor være lidt "biased". Jeg har selfølgelig sørget fo... -
HUH??
ForumindlægHEy,,,Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan skrive om i SOS-opg. i historie??HMM?? -
Program til matematik
ForumindlægHej, er der nogen, der kender et program til matematik? Ligesom Word etc, hvor man kan skrive noter. -
Bliver man busted for det!?
ForumindlægBliver man busted for at glo ned i sine noter bare lige 2 sek. og så snakke videre? -
elektrisk energi
ForumindlægNogen der kunne hjælpe med at finde noter om elektrisk energi. Eksamen i morgen -
Menneskerettigheder og demokrati - mangler problemformulering
ForumindlægHey derude... Jeg står her og skal aflevere min KS-synopsis imorgen kl 12, og jeg er slet ikke kommet igang... KS er HF'ernes AT, bortset fra at man skal skrive i fagene samfundsfag, historie og religion... Jeg har fået udleveret nogle forskellige tekster, som jeg netop har læst... -
Privat Undervisning Søges
ForumindlægHej Jeg er en 18 årig gymnasieelev fra Birkerød som søger noget hurtigt privat undervisning i mundtlig engelsk her inden den 29 maj hvor jeg skal op.Selvfølgelig imod betalning. Skriv til min mail hvis du er interesseret i at hjælpe eller kender nogle der kan.Der er tale om engelsk højniveau i 3....
