Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7241 til 7260 af 23765
-
Negativ temperaturkoefficient
ForumindlægHej fysik-eksperter,\nJeg sidder og bøvler med en rapport vedrørende resistansens temperaturafhængighed.\nvi har målt sammenhørende værdier af U og I for en pære med kultråd og jeg skal forklare hvorfor resistansen falder med temperaturstigningen. Hvordan kan man forklare det udfra stoffets opbyg... -
ionbinding
ForumindlægJeg står med en opgave i min fysik rapport, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyders således Se på moddellen af natriumchlorids iongitrer og forklar hvordan iongitteret er opbygget, samt hvordan Na+-ionerne og Cl- ionerne fastholdes på deres pladser i gitteret. Forklar hvorfor et salt... -
ionbinding
ForumindlægJeg står med en opgave i min fysik rapport som jeg ikke kan finde ud af. spørsmålet lyders således Se på moddellen af natriumchlorids iongitrer og forklar hvordan iongitteret er opbygget, samt hvordan Na+-ionerne og Cl- ionerne fastholdes på deres pladser i gitteret. Forklar hvorfor et salt k... -
Laser's bølgelængde
ForumindlægHey!Har lavet forsøg i fysik hvor vi skulle finde bølgelængden for laser. Opstillingen kan man finde her i denne rapport: https://www.studieportalen.dk/opg/pdf/o4850.pdfJeg undrer mig bare over hvilken betydning det ville have for præcisionen hvis man ændrede på L (afstanden fra gitteret til 0.or... -
Hvordan overføres effekten i en transformator?
ForumindlægHejsa! ;-) Er ved at lave en fysik rapport og er nået til et spørgsmål der lyder sådan: Hvordan overføres effekten i en transformator? Jeg er ikke sikker på hvad effekten er i transformator, er det watt? og hvordan det overføres? overføres mellem primærspolen og sekundærspolen, eller h... -
Databehandling af Densitet
ForumindlægHej jeg sidder og laver en fysik rapport som skal afleveres senere i dag og var ikke til de timer hvor vores lære fortalte om databehandling. Og jeg er helt lost har alle dataerne her: 50 gram 0,5 newtonmeter 70 gram 0,7 newtonmeter osv. nogle der kan hjælpe det kunne være virkelig skønt hvis i ... -
Teoretiske bæreevne for varmluftballong
ForumindlægMin fysik eksamen venter lige rundt om hjørnet så sidder lige og terper på det sidste, men der er et par ting jeg ikke helt er sikker på.I forsøget med varmluftballonen, man konstruerer den selv, er der to fejlkilder.1. Temperaturen er ikke den samme overalt i ballonen.2. Ballonen antages at være... -
Nogen der kan forklare induktionsstrømmens retning?
ForumindlægHejsa! I min bor står der dette: Den inucerede strøm har forskellig retning afhængig af, om magneten er på vej op af eller ned i spolen. I spolen skaber den unducerede strøm selve et magnetfelt. Magnetfeltet fra den inducerede strøm modvirker ændringer i det magnetfelt, stangmagneten sender i... -
Induktionsstrømmens retning?
ForumindlægHejsa! I min bog står der dette: Den inucerede strøm har forskellig retning afhængig af, om magneten er på vej op af eller ned i spolen. I spolen skaber den inducerede strøm selve et magnetfelt. Magnetfeltet fra den inducerede strøm modvirker ændringer i det magnetfelt, stangmagneten sender ... -
Spørgsmål til vekselspænding
ForumindlægHejsa! Jeg går i 9. klasse, som har et par spørgsmål om vekselspænding :) 1) Er vekselspænding og vekselstrøm det samme? Hvis ikke, hvad er forskellen? 2) Hvad er induktionsstrømmens retning? 3) Hvad er en diode/ enretter? Og hvad bruges det til? Håber nogle vil hjælpe mig med d... -
Absorption af Gammastråling
ForumindlægJeg har lavet et forsøg i fysik, hvor vi målte absorptionen af en gamme-kilde med et GM-rør. I rapporten skal jeg forklare vores kilden og GM-røret ikke må være i kontakt med hinanden under forsøgt - logisk set giver det mening for mig, men jeg ved ikke hvad den egentlige grund er. Nogen der kan... -
Atomet..!
ForumindlægHejsa<3 Har fået en rapport for i fysik, hvor jeg skal skrive noget om atomets opbygelse. Og så var det jeg læste i min bog, og der stod noget med at elektronerne kørte rundt i baner ?? Jeg forstod det slet ikke.. Er der nogen der kan forklare det ?? Og bare sådan generelt, hvad er vigtigt at ... -
Syre og Base
ForumindlægHej. Er i gang med en fysik rapport og faldt over noget jeg ikke helt kunne finde ud af. Når man har fortyndet saltsyre (HCI) og eddikesyre (H3OOH) så de indeholder lige mængde syrer pr. ml vand og man har fundet ud af hvilken en af dem der er svag og hvilken en der er en stærk syrer. Hvad kan ... -
brint hjælp
Forumindlægjeg har lige brug for lidt hjæplp til noget Fysik ang. brint. Brændselscellerne er en variant af et almindeligt batteri. Hvad er ulempen ved et almindeligt (ikke-genopladeligt) batteri i forhold til en reversibel elektrolyse/brændselscelle. og Der findes også genopladelig batterier. Hvad er ul... -
panfløjten og stående bølger i resonansrør
ForumindlægHej alle, Jeg er igang med at skrive en fysik rapport over panfløjten og stående bølger i resonansrør ved hjælp af reagensglas. Jeg har udført forsøget med forskellige toner, og indsat i et skema som ses vedhæftet. Jeg er lidt i tvivl om følgende ting: Hvorfor længden bliver mindre, nu hø... -
Projektopgave om regnskoven.
ForumindlægVi går i 9. klasse, og er lige nu igang med den oblitoriske projektopgave. Vi er godt igang med rapporten, og er igang med at finde ideer til fremlæggelsen. Vi ville spørge om nogle af jer har nogle erfaringer med regnskoven, som vi kunne bruge i fremlæggelsen. Forsøg, skulptur, teater osv. Vi ... -
--------->I NEED SOME HELP<---------
ForumindlægHeeej alle sammen xD Nogen der kan hjælpe med disse spørgsmål??? - Hvad er aerobe og anaerobe bakterier? - Hvad er nitrifikation? - Hvad er denitrification? - Hvordan kan man rense spildevand for kvælstof? - Hvordan virker et rensningsanlæg? - Hvordan virker et rodzoneanlæg? - Hvilken rolle spil... -
Afvigelse ?
ForumindlægHey alle ! Jeg er i gang med en rapport i fysik og er skal til at lave afvigelser, men er gået i stå. Situationen er den, at hvis jeg sætter mine tal ind i følgende formel bliver det minus: (Teoretisk værdi - målt værdi) / (Teoretisk værdi)*100% Mine tal er: (10-10,3)/(10)*100% = -3% ? Er ... -
Haster .!!!
ForumindlægHej Alle sammen.. Sidder her og skriver fysik rapport, og jeg skal skrive noget om de forskellige former for energi Jeg syntes bare ikke rigtig jeg kan finde noget på nette jeg forstår. Så derfor håber jeg virkelig der sidder nogen som er super gode til dét emne De emner jeg gerne vil vide lidt m... -
Elementets effekt og den ydre resistans - Elementer
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en fysik rapport, og mangler det sidste spørgsmål: Vis at den ydre effekt er maksimal, når Ry - Ri Jeg forstår ikke hvad Ry og Ri er, og hvordan jeg skal bruge det til at argumentere for at den ydre effekt er maksimal. Jeg har lavet tre grafer: Pproduceret, Pydre og Pindre...
