Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7441 til 7460 af 33009
-
Hvordan kan man bedst forberede sig til den skriftlige eksamen i Dansk på A-niveau?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har et år til at forbedre mig danskfagligt. Jeg skriver utrolig sjældent tekster og har været for ringe til at aflevere mine danskafleveringer. Jeg er meget fattig på oplevelser og fattig på ord, og jeg mærker derfor en stor frustration, hver gang jeg skal skrive en dansk... -
Fremlæggelse af årsprøve i matematik 1.g
ForumindlægHej, Jeg er forvirret på hvordan man skal fremlægge årsprøven i matematik 1.g. Er det meningen man laver en powerpoint til hver af de forskellige opgaver og fremlægger på dagen. Hvor man forklar hvad man skal før det vises på powerpointen + nogen ting man laver på tavlen. Eller skal man lave d... -
Fravær - HASTER
ForumindlægHej allesammen Hvis mit fravær for perioden ligger på 9,96% og jeg er væk fra to timers historie (i historie ligger mit fravær for perioden på 6%) hvor meget stiger mit fravær så for perioden? det er nemlig fordi jeg allerede har fået en advarsel. men vil ikke have en ny. og jeg bliver simpelthen... -
Hvad er en rubrik? (Hjælp, tak)
ForumindlægJeg har en ide om det, men er ikke helt sikkert. Er en rubrik ikke hvor man skal fortælle kort om hvad stilen/teksten/historien/artikel - handler om med en slags (I) skrift? Jeg laver en eksemple nu: "Rubrik" = Teksten handler om en ung mand, hvor der sker masser underlige ting i hans v... -
AT årsprøve
ForumindlægHEJ .. jeg har en muntlig årsprøve i AT, hvor jeg kompinere fagene dansk og historie. Da jeg ikke har prøvet AT årsprøve før, vil jeg høre om der er nogle der kan fortælle mig hvordan det forgår ? Jeg har lavet en synopsis med fokus på metoderne, men da jeg har fået at man ikke må holde sig meg... -
AT-eksperter
ForumindlægHej jeg ønsker til min AT eksamen at anlægge en ny vinkel på mit stof, men skal vinkling ske i begge fag..? Jeg har nemlig i bio, skrevet om hvilke helbredsmæssige konsekvenser, der har haft for jøder at blive transporteret i kreaturvogne..derfor tænker jeg i fremlæggelsen kunne forkusere på smit... -
hjælp til projektopgave !!
ForumindlægHej allesammen (: nogen af Jer har vel haft projektuge, og nogen har nu. Jeg skal til gengæld igang næste uge, dvs. på mandag. Og vi skal skrive om en virksomhed, jeg kommer fra en by med tjaa meget af det man har i andre byer. Så tænkte på ang. mit projekt. Hvilken slags virksomhed kunne jeg sk... -
Studieretningsopgave i 3g
ForumindlægHej, Nogen der har nogle gode forslag til hvad man kunne om i studieretningsopgaven i 3g? Min studieretning hedder Engelsk A, Spansk A og Naturgeografi B Samtidig må man også kombinere med enten Historie eller Dansk. Så vidt jeg har forstået behøver man ikke vælge fag fra forskellige fakulteter... -
EUKLID SRP OPGAVE..MANGLER KILDER..HJÆLP! :-)
Forumindlæghej, jeg skal til at begynde på min SRP opgave her i 3.g, og jeg skal skriv i fagene MATEMATIK og HISTORIE. Jeg har fundet en del matematiske kilder, såsom euklids elementer, og "episoder fra matematikkens historie" osv. men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte med den historis... -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Slavehandel (undskyldning?)
ForumindlægHej. Jeg skal i historie komme med 5 argumenter for og imod, at Danmark bør sige undskyld for slavehandlen/slaveriet. Jeg har svært ved at finde præcis 5 argumenter for og imod. Det jeg indtil videre har er: “Det ville ikke give mening, at undskylde til nogen, der faktisk ikke selv har være invo... -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
Vendepunkter underemner
ForumindlægHej alle Jeg har fået som projektopgve at skulle lave en fremlæggelse under overemnet vendepunkter, og jeg kan simpelhen ikke finde på et godt underemne. Jeg er ikke så interraseret i at have om nogle former for vendepunkter i historien, da det for mig kunne være svæt at skulle tale om siden de... -
En lille engelsk oversættelse
ForumindlægHej! Her er en lille engelsk oversættelse. Det kunne være rart, hvis nogle ville kigge den kort igennem - men tror/håber nu ikke, der er de helt store fejl. Tak! :)Verden er indrettet til højrehåndede, og er man venstrehåndet, kan man ikke undgå at løbe ind i problemer, som kan virke umådelig van... -
Kære gymnasieelever: I aner intet om det virkelige liv!
ForumindlægKære gymnasieelever og diverse videregående folkNår man sådan læser hvad der bliver skrevet herinde som en fra det virkelige liv så chokerer det hele sku en.Altså hvem fanden tror i i er?Jeg er håndværker og selvom jeg bor hjemme så lever jeg i det virkelige liv.I lever virkelig i det man med et ... -
Hvad må man tage med til FSA Mundtlig F/K?
ForumindlægHejsa Har hørt noget om at man må tage alle sine noter og fysik mappe med sine opgaver med til prøven men ved ikke om det er rigtigt er det det? Kan ikke huske om det er A eller B men det er den hvor vi er 4 inde af gangen i 2timer -
Konjunktur og omkostningspolitik
ForumindlægEr det rigtigt at omkostningspolitik omfatter Finans og pengepolitik, og konjunkturpolitik omfatter indkomst og valutapolitik? Jeg er kommet helt i tvivl fordi jeg har skrevet 2 forskellige ting i mine noter! På forhånd tak! -
Matematik B eksamen 7. December 2016
ForumindlægHejsa, var oppe i matematik b eksamen her i december. Står i den situation jeg har fået ny computer i mellemtiden, her har jeg så mistet mine matematik noter :(( Nogle der evt. har Matematik B eksamen fra d.7 december 2016 -
Noder
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge, om der nogen, der ved, hvor man kan downloade klavernoder, til de nye sange. Jeg vil fx gerne have noderne til Not Afraid af Eminem. Har kigget meget rundt på nettet, men kan slet ikke finde noget. På forhånd tak. -
FYSIK EKSAMEN "Elektrisk energi og og energiomsætninger"
ForumindlægHejsa, skal op til 24-timers eksamen imorgen, og har trukket "Elektrisk energi og og energiomsætninger". Nogen der har nogen gode noter til dette, eller evt. ved hvad jeg kan komme ind på? Det er kun c-niveau btw :) Håber i kan hjælpe!
