Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7461 til 7480 af 11183
-
Grundvand til i morgen!!
ForumindlægHej Jeg søger eksempler på, eller inspiration til 3 arbejdsspørgsmål inden for grundvand ift. de to naturfag, fysik/kemi og biologi. Det må meget gerne være simple og åbne spørgsmål eller lukkede indviklede spørgsmål. Kan nøjes med begge. *DET HASTER DA DET ER TIL I MORGEN!!* På forhånd tak -
Forsøg til (Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår)
ForumindlægHej. Jeg har sammen med min makker trukket "Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår" til den tværfalige prøve i fysik, biologi og geografi. Og vi mangler et par forsøg og en masse modeller vi kan have med op til prøven, alt form for hjælp vil være lækkert;) -
Kalkindholdets indvirkning på pH-værdien
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave en fremlæggelse i biologi om en sø. Mit spørgsmål er, hvilken indvirkning kalk har på pH-værdien i vand, og har det så en bedre evne til at omsætte dødt organisk materiale, jo mere der er? På forhånd tak! -
Hjælp!
ForumindlægOkay jeg har seriøst brug for hjælp lige nu. Jeg laver mine kopisider i biologi og har lavet alle de andre spørgsmåle undtagen denne: Hvilke kulstofdepoter har ikke været med i det økologiske kredsløb i mange millioner år? Har prøvet på at finde svaret men kan ikke. Derfor beder jeg om hjælp:) -
Muskeltræthed under triatlon - Hjælp
ForumindlægHej Biologer - kan i hjælpe mig med en opgave jeg har fået lavet? Jeg har besvaret opgaven - som jeg ville gøre, men jeg har brug for en biologi-ekspert som kigger opgaven igennem :)) Tusinde tak på forhånd. -
Tværfaglig
ForumindlægHejsa Jeg sidder lidt fast i et tværfagligt projekt. Jeg er lidt i tvivl om hvor mine arbejdspørgsmål hører til? Altså f.eks, om et af mine arbejdsmål er et fysik/kemi, biologi, eller geografi spørgsmål? Tak på forhånd -
kalkholdig muldbund
ForumindlægHej alle :) jeg skal fremlægge biologi om træer. Jeg har desperat brug for at finde ud af, hvad en kalkholdig muldbund er, jeg har ledt og ledt, men ikke fundet frem til et svar. Jeg håber der er nogle af jer, som kan hjælpe mig. -
Lønnet hjælpelærer søges. Indre København.
ForumindlægHej, kunne godt have brug for en hjælpe lære i matematik, biologi, og dansk. Jeg har især brug for matematikken, da man skulle tro jeg aldrig har været med til matematik timerne :D Det haster en del, jeg skal snart have afgangseksame i 9 klasse.. Skriv gerne en privat besked. -
Gensplejsning
ForumindlægHej, jeg sidder lidt fast i biologi-eksamenslæsning. Nogen der kan hjælpe mig med nedstående? "Vurder mikroorganismers betydning i gensplejsning. Kom med eksempler på anvendelse af gensplejsning i industrien og/eller landbrugets maksproduktion." -
Naturfags terminsprøve
ForumindlægHej Jeg skal snart til terminsprøve i naturfagene (Biologi, Geografi og Fysik/kemi) og ville høre hvad der er godt at læse op på. Er rimelig sikker på det bare er den fra i sommers. Det er 30 min af hver, og det er multiple choice. Man må ikke bruge hjælpemidler Tak :) -
Hvad er enzymer og hvilken rolle spiller de for cellen?
ForumindlægJeg er ved at skrive en aflervering i biologi, og skal forklare meget nøje, hvad enzymernes funktion i bakteriecellen er. For mig at se, er der rigtigt mange funktoiner for enzymerne. Nogen der kan hjælpe med en genneret svar? Spørgsmålet: Hvad er enzymer og hvilken rolle spiller de for cellen? ... -
Skrive om spiseforstyrrelse i Biologidelen - SRP
ForumindlægHej... Jeg sidder her og er lidt forvirret... Jeg tænker at skrive om spiseforstyrrelse, når jeg skal gå igang med SRP. Ville bare lige høre om der er nogen af jer som synes, at man godt kan skrive om spiseforstyrrelse i biologi og dansk - delen? please hjæææælp - er meget forvirret -
Projekt emnet er udvikling ,
ForumindlægHar virkelig brug for gode ideer Jeg skal skrive projekt 9 kl og over emnet er udvikling Jeg kunne måske godt tænke mig noget med afhængighed , alkohol, og gerne udfra samfundsfag og biologi men jeg kan ikke finde på en formulering af emnet. Foreslag modtages med stor tak -
SRO
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRO, og har fagene matematik B og biologi A. I matematikdelen står der, at jeg skal opstille en model ud fra data i det ved lagte bilag, men ved ikke helt hvordan -
Må en sensor gøre sådan?
ForumindlægJeg ved godt at det er et lektiehjælpsforum men jeg kunne virkelig godt bruge en andens perspektiv lige nu. Hvis det ikke er i orden at jeg skriver det her så slet endeligt. :) Okay, så jeg var oppe til eksamen i dag, og personligt har jeg aldrig oplevet noget af den slags som skete i dag. Alts... -
sabbatår eller direkte på uni
Forumindlæghej alle, jeg bliver færdig med gymnasiet til sommer og er i tvivl om hvorvidt jeg skal søge direkte ind på min drømmeuddannelse eller tage et sabbatår. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvad jeg vil læse på uni, men enten geologi/biologi eller fysik. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt jeg skal tage et... -
haster hjælp
ForumindlægSkal op til fransk mundtlig eksamen i morgen. har skrevet hvad jeg skal sige og kan det hele uden ad, men problemet er bare at teksten er for kort. min fremlæggelse tager kun 3.50 min. mens den skal tage 5 min. er der nogen der har forslag til hvad jeg evt. kan til føje, og det vil være meget ra... -
tysk rettelse. meiner freizeit. grammatik
ForumindlægHallo! Mein Name ist Hans. Ich bin 14 Jahre alt. Ich wohne in Hasle, mit meiner Mutter und meinem Vater. Ich habe 3 Geschwister, deshalb sind wir eine grosse Familie. </o:p> In meiner Freizeit gehe ich zu Fussball, und zu Schwimmen. Das macht viel Spass. </o:p> Ich schlaf... -
Rettelser af tysk
ForumindlægHej. Da jeg er temmelig dårligt til at rette tysk og skal aflevere min opgave i morgen, kunne jeg godt tænke mig, hvis en af jer kunne tage et sidste kig på den. Det er en tysk opgave, hvor jeg bare har brug for rettelser og måske en forklaring på, hvorfor I har gjort som I nu har. Tak på forhånd... -
Jo flere højniveaufag des højere snit?
ForumindlægJeg har hørt noget i medierne omen plan om at ens højniveau fag skulle tælle højere end de andre fag og at jo flere højniveau fag man havde des højere blev ens snit derfor. Jeg mener selv at disse regler først træder i kraft med gymnasiereformen i 2005 (hvis de overhovedet bliver vedtaget) men n...
