Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7461 til 7480 af 33009
-
ekamen
ForumindlægNu skal jeg op i mundltlig dansk og ved ikke rigtig hvordan jeg skal forberde mig. Jeg har dog tænkt mig at få styr på alt pensum og læse lidt om de forskellige perioder, men ved ikke om det er tilstrækkeligt. Jeg synes, at der er nogle gode noter her på siden om de forskellige perioder og -ismer... -
Lineær variabelsammenhæng - eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til mundtlig matematik c på HF og har problemer med at finde ud af et af spørgsmålene jeg kan komme op i. Spørgsmålet lyder: Gør rede for den lineære variabelsammenhæng y=ax+b Du skal komme ind på grafens forløb, metoder til bestemmelse af a og b samt ligefrem proportionalit... -
Har ikke fysik..
ForumindlægJeg er en dreng på 17, der går i 10. klasse. Jeg regner med at tage på STX eller HF. Sagen er det at jeg ikke har valgt fysik... har dog taget tysk, men ikke fysik. Er det et problem, og kan jeg i så fald komme ind? Og det sådan at jeg i forvejen er elendig til fysik. Sker der noget ved det... -
spørgsmål ifb m. videre uddannelse
ForumindlægHej vi er to veninder som har diskuteret dette og ville høre om der er nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål. Nu hvor kvote 2 så godt som bliver afskaffet er der så nogle muligheder for stadig at komme ind på en uddannelse hvis karaktererne ikke er helt til det, her mener vi er der mulighed fo... -
oversættelse :/ hjælp!
Forumindlæghej, kort oversættelse. noget der vil rette den igennem. den er fra dansk til engelsk. jeg har vedhæftet den danske verision også. tak på forhånd:D Da vi trådte ind, hold alle op med at drikke og så på os. jeg følte, at der var noget galt. Til sidst sagde værten til os, at børn ikke havde lov til... -
Guide til videregående ansøgninger
ForumindlægHejNu er jeg endelig blevet student, som mange andre, HJERTELIG TILLYKE til jer alle studenter. Sagen er den, at nu er min skole lukket ned for dens funktioner, hvilket vil sige at jeg ik har mulighed for at få råd om hvordan jeg skal søge ind osv. Vores gymnasium har heller ikke haft en fast stu... -
Historisk fortælling - romeriget
ForumindlægJeg har fået tilsendt denne besked af min lære, og jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive den der historisk fortælling. "Hej unger! :D I skal skrive en historisk fortælling (kontra-faktisk), der tager udgangspunkt Kejser Augustus, eller Julius Cæsar. I skal altså søge at ændre historien ge... -
Oversættelse af Guy Fawkes
ForumindlægGoddag derude. Jeg har gjort mit bedste med at oversætte denne lille engelsk-tekst til dansk, men jeg ved bare at der er nogle fejl indimellem. Nogen der vil være så venlige at rette den igennem ? Den danske: Guy Fawkes Selvfølgelig kender alle engelske skoleelver historien om Guy Fawkes. Ha... -
kan i hjælpe med at rette mine gramatiske fejl
Forumindlæghej her har jeg en engelsk tale. jeg har lavet grammatiske fejl tror jeg men jeg er ikke så god til engelsk grammatik, så jeg har prøvet at rette så meget som jeg kan, jeg kan ikke mere vil i nok hjælpe mig. Engelsk tale I can not understand why Chris brown attack me, he attack me because I see... -
erobere mekka
Forumindlæghej jeg skal redegør, for for arabernes erobering. Hvor jeg skal fortæl hvor, hvorfor så omfattende og så hurtig. kan det ikke passe det var i, 630 hvor muhammeds tilhænger erobered mekka. men hvorfor skulle de det, det forstår jeg ik. -
Hjælp til eng stil.. please
ForumindlægHey alle er rigtig dårlig til eng og ville lige høre om der er nogle der har nogle rettelser til min stil.. er ikke skrevet i en køre, men delt op i nogle emner... så jeg ved godt at en normal stil er lidt mere flydende men det er mere stavefejl jeg har brug for hjælp til.. mvh Nadal.. MARIONETTE... -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
At 2015
ForumindlægHej alle årets emne er kommunikation, hvor vi skla undersøge en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle. I undersøgelsen af sagen skal man belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form samt vudere kommunikationens muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt fagene hi... -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
AKUT - DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg håber I inderligt vil hjælpe . Det er simpelthen en stresset situation at befinde sig i. Kan nogen af jer hjælpe mig hvornår de forskellige ting bruges el. hvornår man skal komme ind på disse : Fx. ( hvilke genrer er der tale om ) 1) Berettermodellen 2) spro... -
"Den uartige dreng"
ForumindlægJeg har først lige læst historien "Den uartige dreng" igår og jeg synes den var lidt mærkelig. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor han skød denne her pil ind i digterens hjerte? Jeg tror at denne dreng er hele "kærligheden" har jeg ret? For de siger i fortællingen at han også ha... -
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Bøger under forberedelsen
ForumindlægHej....Jeg sidder her og skal forberede mig til historie, hvilket jeg IKKE er særlig god til. Så ville egentlig høre om der var nogle af jer, der havde nogle gode forslag til hvordan jeg bedst forbereder mig??Er meget nervøs for denne eksamen!Derudover har jeg også et generelt spørgsmål angående ... -
Idé til opgaveemne
ForumindlægAt argumentere for, at Norges uafhængighed i 1905 var betinget af Ruslands nederlag i krigen med Japan samme år... Hvorfor god ide? Fordi den endnu er kontroversiel, ikke mindst i forhold til almindelig nationalt præget historie, som alene betoner indre norske forhold (som selvsagt også har bet... -
Emnevalg - hjælp!
ForumindlægHej (: Jeg skal, som så mange tusinde andre gymnasieelever, til at skrive SRP. Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Matematik A. Mit problem er, at jeg desværre stadig ikke har valgt emne, hvilket jeg skal gøre til i morgen. Men jeg synes simpelthen, at der er så meget at vælge ime...
