Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7541 til 7560 af 127115
-
opg i kemi
Forumindlæghey folkens jeg skal snart op til kemi årsprøve og øver mig lidt i forvejen, men desværre støder jeg på problemer og derfor ville jeg lige spørge jer herinde...opg1)styren(C6H5CHCH2)polymeriserer til polystyren, skitser reaktionsskemaethvordan var det nu med polymerisation?håber jeg kan komme med... -
Genbrug af aluminiumdåser - hjælp (termodynamik)
ForumindlægHej.. Er helt lost i opgave 2 i dette exsamenssæt http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdf er der mon nogen der kan give et hint til hvordan jeg kommer igang med den ... -
Ohms lov kan forbindes med???
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik eksamen på torsdag og i tilfælde af, at jeg kommer op i noget omkring magnetiske og elektricitet ville jeg gerne fortælle noget om ohms lov. Hvad kan ohms lov forbindes med indenfor magnetisme, elektromagnetisme, induktion, vekselspænding og transformation. Hvilken en af ... -
DIGT!!!
ForumindlægHej....Det er sådanat jeg skal have lidt hjælp til at forstå dette digt jeg fatter ikke selv en prik af den....Hvis deter sådan at du fatter noget af det er du meget velkommen til at skrive det her:___________________________________________ PlasticsolenGaderne er fyldt med blinde b... -
Plasticsolen strofer
ForumindlægHej, jeg sidder her og er igang med en anlyse af digtet Plasticsolen. Er der nogen der kan fortælle, hvor mange storfer der i diget? jeg er tvivl om hvor langt hver strofe går til.. Her digtet: Gaderne er fyldt med blinde børn. Det blæser koldt gennem byens tomme kranium. Ting falder ned f... -
semantiske felter
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan jeg finder semantiske felter i det her digt: Gaderne er fyldt med blinde børn. Det blæser koldt gennem byens tomme kranium. Ting falder ned fra himlen: radioer, pilleglas, aviser, sæbe og splintret glas. Rundt om byen ligger skoven og gærer af gift og medicin. Mellem to... -
budskabet i digtet Den hæslige by.
ForumindlægHejsa:) det er fordi jeg er igang med en litterær artikel og er gået lidt i stå... den hæslige by: Skrig er udspændt mellem husene i den hæslige by. Menneskene er skygger af fabrikkerne og kontorerne. En pige løfter sin kjole og hendes køn er et ur. Fragmenter af en endnu fri bevidsthed hænger... -
Sprogstil
ForumindlægHej. Jeg har fået som opgave at finde ud af sprogstil af dette digt: Gaderne er fyldt med blinde børn. Det blæser koldt gennem byens tomme kranium. Ting falder ned fra himlen: radioer, pilleglas, aviser, sæbe og splintret glas. Rundt om byen ligger skoven og gærer af gift og medicin. Mellem to tå... -
Hvad undrer du dig over?
ForumindlægEr der noget i hverdagen, som du undrer dig over? Det er vigtigt at undre sig over alt i denne verden :-) Fortæl mig dine undren... Tving dig selv til at tænke på den måde :-) Det er sundt -
trombocytaggregation?
ForumindlægTja emnet siger sig selv, hvad er trombocytaggregation? Jeg har prøvet, at google det og sådan, men synes ikke at jeg finder nogen forklaring på hvad det egentlig er. Jeg sidder og er i gang med virkningsmekanismer indenfor smertestillende, Aspirin. ASAs virkning kan så hæmme trombocytaggregation... -
Karaktere !
ForumindlægHej !Jeg har ca. et snit på omkring 9,5 !Det vil jeg jo selv sige er flot, men jeg vil samtidig gerne have det højere...I vores klasse er jeg en af de "populære" og jeg er samtidig en stræber, så på den måde kan man sige at det jo er perfekt...At der så bliver snakket om gode og dårlige... -
Lectio - fraværsindberetning
ForumindlægHeyVille lige høre jeres kommentar på fraværssystemet Lectio (hvis det ellers er noget der bruges på jeres skole)? Hvilke problemer det skaber, at man så nemt som ingenting nu kan tilrettelægge hvornår fraværet skal tages, hvilke fag det kan tåles at blive taget i, samt hvilke afleveringer man ka... -
Livskvalitet
ForumindlægHvilke former for livskvalitet bliver vi præsenteret for i reklarmerne? Hvordan har levevilkårene gennem tiden ændret sig i Danmark? På hvilken måde er levevilkårene i Danmark anderledes end i andre lande? Jeg kan virkelig ikke finde ud af disse og det er de sidste jeg mangler. -
Global opvarmning
ForumindlægJeg skal gøre rede for den stigende temperatur i troposfæren samr IPPC's begrundelse herfor. Mir spørgsmål er så, bør jeg komme ind på de naturlige svingninger i jordens temperatur kurve gennem de sidste 900 millioner år? -
Økonomi hjælp
ForumindlægHej Jeg skal beskrive udvikligen i Indien gennem de sidste 10 år, men så bliver jeg også bedt om at: "Diskutere hvilke faktorer der må anses som de væsentligste for den beskrevne udvikling" Nogle idéer? Hvad er de vigtigste og hvorfor? Tak på forhånd! -
Stamfunktioner
ForumindlægHej, Jeg er næsten færdig med min aflevering, men har problemer med den sidste opgave: Lad funktionen f være givet ved . Tegn graferne for de fire stamfunktionerne,der går gennem henholdsvis Mange tak på forhånd for al hjælp! (y) -
en der gider læse min rapport?
Forumindlæggoddag goddag jeg sidder og skriver i min sidste rapport i idræt og biologi. så jeg vil gerne spørge om der er nogen som gider læse den i gennem. jeg ved godt at det ikke lyder så interessant, men den betyder så meget for lige nu. især for årskarakter. den skal afleveres på fredag. skriv til mig... -
jern og kalk i jorden
ForumindlægHej. - har lige et sidste spørgsmål. Hvordan kommer der kalk og jern ned til jordbunden, via naturen? er det gennem regnvand? eller..? har lavet en jordbundsanalyse og fandt både hvide pletter, kalk og en rød farve, jern. Kan bare ikke finde ud af hvor det er kommet fra?:) -
Synopsis - velfærdsstat
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en synopsis om den danske velfærdsstat, og jeg tænkte om i havde nogle idéer til problemformuleringer og problemstillinger? Skal tage udgangspunkt i udviklingen af dansk velfærd gennem de sidste 7 år og også gerne have et fremtids aspekt. På forhånd tak Jakob. -
Ansøgningsfrist
ForumindlægHey ved der er sidste ansøgningfrist for universitetsuddanelser imorgen kl 12. Men hvad mener de kl 12? Er det gennem optagelse.dk at inden kl 12 skal man have ansøgt eller skal de have papiret i deres hånd inden kl 12? Please svar hurtigt :(
