Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7541 til 7560 af 23765
-
Fysikrapportens emner
ForumindlægJeg har ikke lavet en fysikrapport i noget tid, og kan ikke huske formlen af rækkefølgen. Jeg mener: Forside Indholdsfortegnelse Indledning Problemformulering Opgavetekst Konklusion Litteraturliste Har jeg ret? Mvh Thomas -
projektopgaven fremlæggelse..
Forumindlæghvor længe skal en fremlæggelse til projektopgaven vare? vi er fem personer i min gruppe. -
Forslag til Studieretningsopgaven
ForumindlægHeej.. Nu er der jo ikke længe til at vi skal vælge fag og emne for vores Studieretningsopgave i 3.g.. Og jeg er fuldstændig tom for ideer. Mine studieretningsfag er Matematik A, Kemi A og fysik B.. Jeg må kun kombinere med enten dansk eller historie..Og jeg skal skrive i enten kemi eller matemat... -
AT - emne: Hindenburg-ulykken
ForumindlægHej . Jeg tror jeg vil vælge Hindenburg-ulykken som mit emne i fagene Historie og fysik Hvad synes i om dette emne , og hvilke problemstillinger synes i kunne være væsentlige at tage op , og forslag til evt. forsøg man kunne lave i fysik :) Mvh. Dinesan -
Forkert?
ForumindlægVi har projektuge i næste uge. Men vi fik vores overemne før juleferien :O. Dog, besluttede vores gruppe først hvad vores emne skulle være inden vinterferien. Siden da, har vi fundet en masse læsestof, materialer osv. også har vi planlagt at skrive rapporten færdig i denne uge. MEN nogen hævdede ... -
Observations Praktik
ForumindlægHej. Er der en lærer studerende der har laver en observations rapport, praktik opgave 1 års, som vil dele med mig, bare for at se opstillingen, indhold m.m. Er i tvivl om jeg er på rette spor... :) -
Bukkekraft?
ForumindlægHej alle! Kan nogen hjælpe mig med at fortælle hvilken formel jeg skal bruge for at beregne bukkekraften? Jeg har fundet denne formel indtil videre men ved ikke hvad de forskellige bogstaver betyder F buk = 0,4 * R_mt * b *s -
spørgsmål
ForumindlægHej!Hvad er det stoffer man kalder "synth"? f.eks. Rh, Db, Sg Uun osv. altså jeg mener nogle stoffer er fast (s) og nogle andre er væske (l).Hvad betyder ordet synth? kalder man synth på dansk?På forhånden tak. -
FeO
ForumindlægHvodan navngiver man FeO -
Forklar forskellen på opløseligheden og på behandlingen af de to ioner nitrat og phosphat i et rensningsanlæg.
ForumindlægForklar forskellen på opløseligheden og på behandlingen af de to ioner nitrat og phosphat i et rensningsanlæg.??? -
Kalorimetri
ForumindlægEt kalorimeter med vand tilføres 800 J. Herved stiger temperaturen fra 18,52 ºC til 20,97 ºC. Et metalstykke lægges i kalorimetervand og yderligere 800 J tilføres. Nu stiger temperaturen fra 20,45 ºC til 22,42 ºC. Beregn metalstykkets varmekapacitet. __________________________... -
Plastik ske og almindelige ske
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål om hvilken ske bliver hurtigst varm når man koger vandet plastik ske eller almmenelig ske? og hvorfor det er at den gøre det? Håber i kan hjælpe mig :) -
Biologi, muskler?
ForumindlægHej (: Jeg sidder lige og er i gang med at lave en mindre aflevering. Jeg forstår bare ikke hvad opgaven går ud på. Jeg skal opskrive reaktionskemaet for den process, der katalyseres af phosphofuctokinase. Hvad vil det sige ? Hvis jeg bare kan få en forklaring på dette tror jeg nok at jeg kan fin... -
Frie elektronpar? please jeg forstår det ikke
ForumindlægHvad er frie elektronpar. Jeg ved at det er elektronpar, der er i samme bane, men hvad kan man sige ellers? PÅ forhånd mange tak. -
Archimedes' lov
ForumindlægOpgaven lyder som følgende: Et glas med vand står på en vægt, som viser 309,00 g. Et metallod med et volumen på 35,64 cm^3 nedsænkes i vandet uden at røre bunden. Forklar hvorfor tallet viser et større tal? mfør = 309,00 g mefter = 346,00 g – vægten viser et større tal end mfør &Del... -
Voltasøjlen
ForumindlægNogen der kan give mig den kemiske forklaring på hvordan voltasøjlen fungere? Det stof der bliver reduceret, hvor får den sin êlektron fra? Luften? -
bundet som 'oxider"
ForumindlægHvad vil det sige, hvis noget er bundet som "oxider" i jorden - fx jern? -
Salt eller molekyleforbindelse.
ForumindlægHej, hvordan kan jeg kende forskel på, om det er et salt eller molekyleforbindelse? Skal fx. fortælle om natriumiodid(NaI) er et salt eller molekyleforbindelse. -
Rust?
ForumindlægHej :) Håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave: Bunden af et skib skal beklædes med kobberplader. Skibsbyggeren sømmer pladerne fast med jernsøm. Begrund hvorfor det er en dårlig ide – Opskriv relevante reaktionsskemaer. Håber på respons. På forhånd tak! -
kemi-forståelse
ForumindlægHej skal snart til eksamen og vil høre om der er nogen der kan hjælpe med disse spørgsmål, så jeg har dem helt slået fast. 1) skal kende betydningen af pi-konjugation? 2)Hvorfor er det at hastighedskonstanten k har forskellige enheder? 3) Hvad vil en støkiometrisk ligning sige? 4) Forstå den ...
