Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7641 til 7660 af 23765
-
Terminsprøve gode råd
ForumindlægHej, Jeg har enterminsprøve i skriftlig fysik. Har I nogle gode råd? -
Skifte til HHX
ForumindlægHej allesammen, p.t går jeg på Gymnasiet og har gået der godt 2 måneder nu... Det er helt ok socialt, men fagligt er det rigtig blandet. Vi har fysik, biologi, matematik (en masse af det matematik jeg ikke interesserer mig for overhovedet!), idræt, billedkunst whatever.. En masse fag, som... -
Kemisk reaktion i batteri
ForumindlægHej Kan nogen opskrive et eksempel på en kemisk reaktion i et batteri? Jeg fatter virkelig ikke, hvordan et batteri virker, selvom jeg har læst adskillige tekster. Problemet er, at disse tekster ikke angiver nogen kemiske reaktioner, men blot beskriver, at der sker en kemisk reaktion, som dan... -
kompleks- hjælp!
ForumindlægHvorfor vil metalioner helere kompleksbinde sig til ammoniak i forhold til vand? -
Hjæælp ! Kemi
ForumindlægHej Kan I hjælpe mig med dette spørgsmål eller hvad man kan kalde det: "Du bedes fortælle om hvilke grundstoffer organiske forbindelser indeholder" Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Hjemmeside søges
ForumindlægHej..Der var engang sådan at jeg så en som havde oprettet et indlæg om at vedrørende skulle op til prøve i fysik.Så var der en der svarede at han/hun ku nne logge ind på denne side så var der en masse om fysik/kemi.Er der nogle som kender en sådan side og der blev svaret at der var en inde her i ... -
Ligger min SRP på et 7-tal?
ForumindlægHey alle, Jeg har fået min SRP tilbage idag, hvor jeg skrev i fagene Fysik på A niveau og Matematik på A niveau. I det jeg først kan få en udtalese om 2 uger, så ville jeg lige høre om det overhovedet giver mening at stille spørgsmål omrking mit 7 tal. Det kan sagtens være at jeg fortolker min S... -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
Journal !!!!! Hjælp Det haster ??
ForumindlægHvad skal indeholde i et Journal ? Tak på forhånd :> -
Eksamen fremgang?
ForumindlægHej..Skal op i IT A eksamen på handelsskolen, derfor er der udarbejdet en hjemmeside, med tilhørende skriftlig opgave og database.. Men læreren fortæller os ingenting: så hvordan foregår sådan en IT eksamen.. - Skal man forsvare sin hjemmeside og opgave- skal man vise hjemmesiden- skal man bruge ... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad dette helt præcist betyder globale konkurrenceevneindeks ?? -
Indholdsfortegnelse i en biologirapport? C-niveu
ForumindlægSkal en biologirapport indeholde en Indholdsfortegnelse? Skal kilderne være på en side for sig selv? -
Idè til produkt i OSO
ForumindlægHej! Jeg skal lave OSO meget meget snart, og jeg er så småt startet på det. Jeg har om politiets tre nedlagte specialafdelinger: Rejseholdet, drabsafdelingen og kriminalpolitiet, om hvorfor man har valgt at lukke disse afdelinger når man har brug for specialfolk til at kunne opklare mordsager osv... -
google
Forumindlæghar i lagt mærke til at hvis man fx laver et oplæg "opløsninger" inde på studieportalen og så søger inde på google opløsninger. Så er det ens oplæg der kommer frem, det er da temmelig irreterende. -
Bestemmelse af inertimoment
ForumindlægJeg står og har brug for at bestemme inertimomentet for en stang med længden l og massen m med en rotationsakse vinkelret på stangen igennem massemidtpunktet. Jeg ved fra opslag og lign at det kan bestemmes ved I=1/12*m*l^2 men jeg har brug for at kunne bestemme det fra grunden, altså udlede. Jeg... -
bestråling af frø
ForumindlægJeg vil gerne høre en mulig forklaring på at frø der har fået en stråling på ca. 200-400 (lidt varierende) gror hurtigere, eller mere end frø der ikke har været bestrålet?-Jeg tror ikke det er tilfældigt:)Tror... -
citater/henvisninger
ForumindlægHej...\n\nJeg er i gang med med min første analyse+fortolkning af en novelle. Jeg ved ikke hvordan jeg skal indsætte citater/henvisninger til teksten. Hvor mange citater skal der være? - jeg er bange for at indsætte FOR mange, at det begynder at trække ned. \n\nskal jeg både bruge citater og henv... -
FUR Erhverscase
ForumindlægHej derude. Sidder er forberede mig til min eksamen, og vil gerne undersøge hvad den optimale pris vil være for øllen. Et problem er bare at jeg ikke kan finde de variable omkostninger, så hvis nogen har et råd til hvor jeg skal kigge, vil jeg meget gerne have lidt hjælp til dette? MVH Martin -
redoxligning
ForumindlægAg+ + OH- --> Ag2O + H2O Kan simpelthen ikke få denne organiske redoxligning til at stemme. Er der nogle der vil hjælpe..?? -
gamle kemi afleveringer
ForumindlægHej. skulle der være nogen der ville sende mig nogen af jeres gamle kemi afleveringer? skal op til prøve imorgen, og har desværre mistet alle dem jeg havde.. ville blive meget glad hvis nogen ville. kan give jer min mail hvis det er :)
