Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 7721 til 7740 af 23765
-
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Hvor langt skal et talepapir til synopsis være?
Forumindlægsom titlen antyder så vil jeg gerne vide: 1.) Hvor LANGT skal et talepapir til synopsis være? højst en a-4 side eller? 2.) Og er underpunkterne nok til et talepapir?: - Indledning - Fremgangsmåde (materialer, teori, metode) - Resultater - Konklusion - Perspektivering - Afslutning (metodeprobl... -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
eksamen - alt må medbringes?
ForumindlægHej, man må medbringe alt ind i forberedelseslokalet, men må man også det til selve eksminationen? Eller skal man til eksaminationen kun medbringe det man har skrevet på de gule papirer der ligger derinde og så teksten som man får udleveret? -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
Beregning af effekt
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har i et forsøg med opmåling af vand, målt hvert 20. sekund på et wattmeter og termometer. Jeg har fået rigtig mange målinger, og skal i mit forsøg fastslå hvad mit P(W) for forsøget er. Hvordan gør jeg dette? Skal jeg tage gennemsnittet af mine målinger, der er blevet m... -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter -
Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke?
ForumindlægSom på overskriften: Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke? -
generlt spørgersmål om uddannelse
Forumindlæghej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ... -
Angående bøger
ForumindlægHej Jeg vil her i min sommerferie meget gerne læse fysik, men min egen fysik bog fra skolen er utrolig dårlig og den formurlerer sig aldeles dårligt, så jeg tænkte på om der ikke var nogen friske mennesker herinde, som kunne komme med navne på rigtige gode fysik bog på B-niveau, det må også ... -
Kopernikursus
ForumindlægHej, jeg ville bare spoerge om der er nogen fra studieportalen som kommer til kopernikursus?http://www.gfy.ku.dk/~kopernikursus/ -
Hjælp til lidt AT start
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal i gang med et AT-projekt. Overemnet er Fremtiden og dens visioner. Dertil har jeg valgt at arbejde med fagene dansk og fysik, hvor jeg vil behandle emnet Kunstig intelligens og robotter. I danskdelen vil jeg analysere filmen A.I. (Artificial Intelligens), men jeg er m... -
Mekanisk energi...
ForumindlægHej\n\nJeg har lige skrevet en rapport om isoleret mekanisk system, men er gået fast et sted. Hvad kan man forklare under teori?? \n\nPå forhånd tak! -
øvelse med optisk gitter - hjælp!
ForumindlægJeg har lavet en øvelse om afbøjning af lys når det går gennem et gitter, og nu er jeg ved at skrive rapport om det, men der gået lidt i stå... jeg skal bl.a. bestemme afbøjningsvinklerne - hvordan? og bestemme laserlysets bølgelængde.. er der nogen der kan hjælpe? -
Ang. nedarvelighed af fænotype
ForumindlægHejsa. Jeg skal lave en rapport, hvor jeg skal komme ind følgende hovedemner: arvelighed, mendels lov 1 og arvelige sygdomme. Men jeg skal oså komme ind på nedarvelighed af fænotypen. Men jeg ved ikke hvad jeg skal komme ind på. Håber der er nogen der kan hjælpe. -Tak på forhånd. -
NYTTEVIRKNING??
ForumindlægHey folkens. Har virkelig brug for jeres hjælp. Jeg står med en rapport, hvor jeg er gået lidt i stå med et spørgsmål. Hvad er nyttevirkning? Vores emne er kondital, og kan man perspektivere nyttevirkning ind til kondital? Håber I kan hjælpe. Det vil betyde utrolig meget! ;)) -
info. til eks.?
ForumindlægBliver det betragtet som snyd, hvis man tager noget info. (artikler, skemaer, rapporter) fra internettet, putter det på harddisken og så bruger det til eksamen (den skriftlige) ? Altså, man må jo godt have alle midler med. Jeg er bare usikker, vil ikke blive taget for snyd. -
Hej!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skrive en interview/rapport om hvordan folk læser, så hvis i kunne svare på disse spørsmål ville det være super :) 1. Hvordan læser du? 2. Hvordan læser du lektier? 3. Hvilke formål har du når di læser?
