Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 7741 til 7760 af 63055
-
reading, language, listening
ForumindlægNogle der har lavet 9. klasse - listening, reading eller language comprehenison -
Eksamen, den der nye regel?
ForumindlægEr der nogle som kan fortælle mig hvilke fag den regel med at man må tage sine medbragte noter IKKE gælder? -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g9;erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
uddannelsesønske
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at starte på gymnasiet, men fik at vide at jeg muligvis ikke er uddanbelsesparat. Jeg hørte at man gymnasiet kigger på ens karakter og laver en revurdering. Altså omkring uddabnelseaparatheden. Hvis gymnasiet er enig med Uu vejleder... -
Matematik - gennemsnit
ForumindlægHer er opgaven håber i kan hjælpe ;) I en klasse med 20 elever ser de i alt 30 timers fjernsyn på en dag 11 af eleverne ser fjernsyn i 2 timer på en dag. Hvor mange timers og minutters fjernsyn ser de andre (gennemsnit)? -
rettelse.
Forumindlægnogle der kan hjælpe med at læse og rettet en rapport om 9;bestemmelse af unvisersets alder9;? link til opgaven. http://peecee.dk/?id=25155 på forhånd tak -
Haster
ForumindlægI AT skal jeg lave en synopsis om visioner og i forbindelse med det Forstillinger om fremtidsens-energikilder (bølge og sol energi). Jeg har ikke nået at læse baggrundsstof nok til emnet. Jeg vil derfor spørge om der er nogle af jer derude, der har nogle gode ideer til nogle gode uddybende proble... -
Hjælp mig ud af min krise..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er en fyr på 17. Jeg går i 2.g, på den naturvidenskabelige linje. Jeg har det ikke så godt for tiden..! Vil du vide hvorfor? Tjo, mine karakterer rykker bare ikke helt som de skal (og nogle rykker i den forkerte retning). Jeg føler at jeg nærmest er kommet i en depression... -
Tysk.. Haster håber virkelig at nogen vil hjælpe selv om det er sent. På forhånd tak.
ForumindlægNu nærmer sommeren sig, og i vores klasse diskuterer vi ivrigt, hvilken uddannelse vi skal vælge efter studentereksamen. Aviserne skriver, at hvis man vil have et job, så skal man læse medicin. De skriver også, at hvis man vil læse medicin, skal man have gode karakter.Men vores studievejleder sig... -
Lektiebyrde med tre a-niveau
ForumindlægJeg vil gerne høre lidt om folks erfaringer med tre a-niveaufag. Nu skal jeg snart vælge mine valgfag, og jeg kunne godt tænke mig at tage tre a-niveau: \nKemi, matematik og biologi.\n\nJeg har hørt, at der er en ugentlig aflevering mht. de naturvidenskabelige fag, hvis det er på højniveau. Kan n... -
Skoletræthed - optagelse på HF
ForumindlægJeg er en pige på 15 år (fylder 16 i januar), der startede i 1.g i år, naturvidenskabelig studierætning. Skoletræthed er noget jeg, som mange andre, lider af, og jeg ved at jeg ikke vil klare at gennemføre hele gymnasiet med andet end lortekarakterer, da jeg totalt mangler motivation. Jeg har ... -
Hvilken afgangseksamen tæller?
ForumindlægHejsa Jeg går pt. i 10. klasse på en idrætsefterskole. Mig og mine venner har for nyligt diskuteret, om det er 9.- eller 10. klasses afgangseksamen, der tæller, når man skal søge gymnasium til foråret. Føler nemlig ikke, at det er overskueligt, at skulle give den lige så meget gas, som jeg gjorde... -
El-magnetisme(haster)
ForumindlægHejsaForbliver en elektromagnet magnetisk når man slukker for strømmen?Hvad går lillefingerreglen ud på?Hvordan beregner man den nyttige elektriske effekt?På forhånd mange tak! -
Schürholz apparat
ForumindlægHejsa..Er der nogle der ligger inde med en sådan rapport med tilhørende målinger. Jeg er desværre i den situation at jeg ikke kan finde mine noteringer af cylinderens masse og omkreds :(Efter hvad jeg umiddelbart kan huske har den vel en diamter på omkring 8 cm. hvilket giver en omkreds på omkrin... -
har virkelig stor problemer
ForumindlægJeg fik i fagene 5 + 6 + 5 i karakter og nu er det tysk og dansk der mangler på 10 ende klasses miveau og nu er jeg tvunget til at tage optagelsesprøven. Jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan ikke ingen gang kan få 9 eller 8 for den sags skyld. Hvad meningen med de her mundtlige prøver ?? Jeg fatte... -
Linje med design og matematik? Erfaringer.
ForumindlægHejsa Jeg går i 8. klasse og er begyndt at spekulere på, hvad jeg videre vil efter folkeskolen. Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil uddanne mig til, men enten skal det være noget med fysik/kemi, eller noget helt andet og kreativt med noget design. Så fandt jeg en linje på STX der hedder: Matematik ... -
Induktion, transformation, vekselspænding, radioaktivitet, atomfysik og alkohol
ForumindlægHej allesammen. Skal op i fysik her d. 7, og har virkelig arbejde hårdt på at skrive alle mine noter sammen, og forstå hver enkelt ting. Men fatter bare ingenting af induktion, vekselspænding, og tranformation Og når det kommer til Atomfysik radioaktivitet og alkohol, ved jeg slet ikke hvad jeg... -
STX eller HTX
ForumindlægGoddag Jeg er en ung dreng på 15, der snart skal til at vælge en ungdomsuddannelse. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, enten venner og skole eller bare skole og færre venner der går på gymnasiet. En del fra min klasse har valgt STX, men jeg hælder mest til det tekniske gymnasium. I 8. klass... -
Thermopylai
ForumindlægHej, Nogen der kan hjælpe mig med nogle gode noter til SLaget ved Thermopylai? Ikke et resumé, men noter til en analyse søges.. -
Hjælp
ForumindlægPå en bærbar computer er der 15 % af batteritiden tilbage. Der er strøm til 48 minutter. 9. Hvor mange minutters batteritid har en fuld opladning? (?) minutter. 10. Hvilket klokkeslæt løber computeren tør for batteri? (?)
